Gå til innhold

Gir mindre klasseforskjeller mer lykke?


Anbefalte innlegg

Du har ikke påsvit en eneste forskjell, du har derimot gjentatte ganger påstått at det er en forsel, uten å ha noe dekning for dette. Bare fordi du sier at det ene kan forsvares utifra min formulering, betyr ikke at det er slik.

7704469[/snapback]

Jo, i dette tilfellet er det faktisk det.

 

Fordi jeg etter å ha påpekt hva "maksimering" kan innebære, så definerer en annen måte å forholde seg til problemet på. Så denne alternative fremgangsmåten er faktisk min definisjon.

 

Jeg gir eksempler på handlinger som kan gjøres under maksimering. Du har sagt deg enig i noen av disse. Jeg har fremlagt et alternativ der dette ikke er akseptabelt. Dette alternativet har jeg definert grensene av. Og det kan jeg gjøre fordi jeg ikke lar meg styre av noe uttalt mål om "maksimering" eller "minimering" eller lignende kunstige målsetninger.

 

Så i dette tilfellet er det forskjell nettopp fordi jeg sier det er forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har ikke påsvit en eneste forskjell, du har derimot gjentatte ganger påstått at det er en forsel, uten å ha noe dekning for dette. Bare fordi du sier at det ene kan forsvares utifra min formulering, betyr ikke at det er slik.

7704469[/snapback]

Jo, i dette tilfellet er det faktisk det.

 

Fordi jeg etter å ha påpekt hva "maksimering" kan innebære, så definerer en annen måte å forholde seg til problemet på. Så denne alternative fremgangsmåten er faktisk min definisjon.

 

Jeg gir eksempler på handlinger som kan gjøres under maksimering. Du har sagt deg enig i noen av disse. Jeg har fremlagt et alternativ der dette ikke er akseptabelt. Dette alternativet har jeg definert grensene av. Og det kan jeg gjøre fordi jeg ikke lar meg styre av noe uttalt mål om "maksimering" eller "minimering" eller lignende kunstige målsetninger.

 

Så i dette tilfellet er det forskjell nettopp fordi jeg sier det er forskjell.

7704493[/snapback]

 

Under ditt alternativ (å fjerne de faktorer som fører til mindre lykke) er det like stort rom for de handlingseksemplene du kom med. At du kommer med eksempler "definerer grensene" (det vil si overstyrer den generelle retningslinjen), kan man like gjerne gjøre om målet er formulert som å maksimere lykke.

 

Og jeg vil igjen spørre:

 

Hvilke fornuftig målsetning kan en stat ha der man kan komme nærmere målsetningen uten at det går utover en eneste person? Hva mener du bør være målsetningen for en stat (helt uavhengig av lykkebegrepet om du ønsker).

 

AtW

Lenke til kommentar
Under ditt alternativ (å fjerne de faktorer som fører til mindre lykke) er det like stort rom for de handlingseksemplene du kom med.

7704653[/snapback]

Nå for du slutte å kverrulere. Ettersom jeg ikke har basert meg på noen kunstig målsetting som må oppfylles så definerer jeg vel for f..n selv hva som inngår i mitt alternativ og ikke!

Lenke til kommentar
Under ditt alternativ (å fjerne de faktorer som fører til mindre lykke) er det like stort rom for de handlingseksemplene du kom med.

7704653[/snapback]

Nå for du slutte å kverrulere. Ettersom jeg ikke har basert meg på noen kunstig målsetting som må oppfylles så definerer jeg vel for f..n selv hva som inngår i mitt alternativ og ikke!

7704664[/snapback]

 

Hva er en "kunstig målsetning"? Jeg regner med du mener staten bør ha et mål?

 

Når du skriver at statens fokus bør være å fjerne det som fører til mindre lykke, så er det man må forholde seg til, man blir ikke klokere av at du nevner et par eksempler der du ikke mener det gjelder. Hvordan skal man kunne oppnå "ditt alternativ" når det er såvidt uklart. Hva består ditt alternativ i? Hva synes du statens mål bør være? Eller mener du staten ikke bør ha noe mål i det hele tatt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Akkurat nå består mitt alternativ i avslutte en håpløse diskusjon.

7704716[/snapback]

Gjør det. De X antall siste sidene i denne tråden har relativt lite med "Partibarometeret for januar 2007" å gjøre.

:p

7704761[/snapback]

I know, men to moderatorer har deltatt i diskusjonen, så da har jeg tillatt meg å bli med jeg også. :)

Lenke til kommentar
Akkurat nå består mitt alternativ i avslutte en håpløse diskusjon.

7704716[/snapback]

 

GJør gjerne det, for meg virker det noe meningsløst å mene at noe er et dårlig må for staten når man ikke engang klarer å si hva enn selv mener er det beste målet. Det er meningsløst å forkaste et mål bare på grunnlag av at det ikke er perfekt når man ikke kommer med et alternativ som i det minste er bedre.

 

I mine øyne er hva man mener bør være målet for staten sentralt når man skal bedømme om et parti gjør en god eller dårlig jobb.

 

AtW

Lenke til kommentar

Man bør lønnes etter innsats og evne, dette gir også de med helseplager og handikap mulighet for ett noenlunde normalt liv.

 

Jo jeg ville blitt lykkeligere hvis de som tjente mere enn meg tjente mindre, særlig hvis disse penger gikk til skoler, utdanning, eldreomsorg, sykehus og alle gode saker som trenger ett løft.

Lenke til kommentar
Man bør lønnes etter innsats og evne, dette gir også de med helseplager og handikap mulighet for ett noenlunde normalt liv.

 

Jo jeg ville blitt lykkeligere hvis de som tjente mere enn meg tjente mindre, særlig hvis disse penger gikk til skoler, utdanning, eldreomsorg, sykehus og alle gode saker som trenger ett løft.

7715019[/snapback]

Hvem er du til å vurdere hva som er "gode saker"?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Man bør lønnes etter innsats og evne, dette gir også de med helseplager og handikap mulighet for ett noenlunde normalt liv.

 

 

7715019[/snapback]

 

Ok jeg kan bare bevege nesetippen min...kan du forklare meg hvordan jeg skal oppnå et normalt liv?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Akkurat nå består mitt alternativ i avslutte en håpløse diskusjon.

7704716[/snapback]

Gjør det. De X antall siste sidene i denne tråden har relativt lite med "Partibarometeret for januar 2007" å gjøre.

:p

7704761[/snapback]

 

Ta deg en røyk, ligg på årene....alle mann til pumpene...ooopppsss satan skulle sett her er det jo fritt for menn...jaja mulig at pumpene er helautomatiske...hvis dem mot formodning ikke er det så lår buksa og plasser skinka i skipsrevnen...aaa that felt good... :love: Now hold on tight, because somebody, god knows surely gonna save your ass... :D

Lenke til kommentar
Ta deg en røyk, ligg på årene....alle mann til pumpene...ooopppsss satan skulle sett her er det jo fritt for menn...jaja mulig at pumpene er helautomatiske...hvis dem mot formodning ikke er det så lår buksa og plasser skinka i skipsrevnen...aaa that felt good... :love: Now hold on tight, because somebody, god knows surely gonna save your ass... :D

7715208[/snapback]

Hva i all v... ? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg engang så på en eller annen film, der noen sa noe slikt som "alle rammes innenfor rammen av sitt eget liv". Det er det mye sannhet i. Jeg tror ikke at man nødvendigvis blir lykkeligere av å ha det bedre, men at mer trivielle problemer kan virke større og mer uoverkommelige. Personlig opplever jeg i hvert fall at problemer kan synes større og mindre relativt i forhold til eventuelle andre problemer som måtte være gjeldende der og da.

Lenke til kommentar
Man bør lønnes etter innsats og evne, dette gir også de med helseplager og handikap mulighet for ett noenlunde normalt liv.

 

Jo jeg ville blitt lykkeligere hvis de som tjente mere enn meg tjente mindre, særlig hvis disse penger gikk til skoler, utdanning, eldreomsorg, sykehus og alle gode saker som trenger ett løft.

7715019[/snapback]

Hvem er du til å vurdere hva som er "gode saker"?

7715125[/snapback]

 

Kjære deg, gode saker må da selvfølgelig være det det til enhver tid er politisk flertall for både når det gjelder skatter og avgifter for, det samme gjelder bevilgninger til tidligere nevnte ( gode saker ) sett utfra mitt perspektiv. og så får da jeg selv avgjøre hvor lykkelig jeg da blir.

 

Er selvfølgelig klar over at enkelte forbinder lykke med det siste innen biler som Mercedes, Audi og BMW, store hytter og skjærgårdscruisere, ingenting vondt nevnt om dem fra min side, bare de kunne holde seg unna fast grunn ( de med store skjærgårdscruisere ).

Lenke til kommentar
Man bør lønnes etter innsats og evne, dette gir også de med helseplager og handikap mulighet for ett noenlunde normalt liv.

 

 

7715019[/snapback]

 

Ok jeg kan bare bevege nesetippen min...kan du forklare meg hvordan jeg skal oppnå et normalt liv?

7715144[/snapback]

 

Du har da ett noenlunde normalt liv, se bare... du har kunnet skrive dette innlegget dit med bare nesetippen...

 

Ett unikum er det du er ja faktisk en sensasjon man ikke har sett dets like til og burde belønnes deretter.

 

Men i fra spøk til alvor så kunne det for de som har alvorlige lammelser vært til hjelp bare det og komme seg ut i blandt, mere hjelp til bading, toalettbesøk hvis de klarer det osv.

Dette trengs det hjelpepersonell til og mange sitter og bare nærmest visner bort, dog ikke alle og som jeg sa... ett noenlunde normalt liv.

Endret av ulfjoh01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...