Gå til innhold

Pentium II Overklokking (need hjelp)

HoRcee

Anbefalte innlegg

Jeg har en p2 233mhz som jeg vil overklokke og teste ut hvor mye den klarer til den går i stykker. Har vifter som holder men skal jeg skru opp FSB? Annen måtte og overklokke på? En venn av meg har hørt om en fyr som klarte og klokke p2 233mhz til 800mhz. Den holdte i en uke går det ann?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får gjøre som meg og gjøre visse modifikasjoner til pentiumen :grin:. Konstant snø kjøling på den ja.

http://home.online.no/~asbabra/misc/hva.er.feil.jpg

Det dumme er at man må tørke skiten når man skal inn :grin:

http://home.online.no/~asbabra/misc/henge.seg.til.tork.jpg

Det var en Pentium2 300MHZ som gjorde 450MHZ :grin:. Funker like bra i dag.

Mine h4x0r egenskaper innen data :grin:

-------Panasonic Toyota Racing-------

tf102.jpg

[ Denne Melding var redigert av: mra| på 2002-11-27 09:08 ]

Lenke til kommentar

233->800MHz.... Hahohooeeeehhh...

Det var nok en som ville skryte _litt_ Det er seff. ikke mulig i praksis å overklokke så mye. Selv med flytende nitrogen tviler jeg på at den ville gå 3,5x så raskt som orginalt.

Selv en av etterfølgerene Pentium III 450MHz var det omentrent umulig å få over 700MHz selv med vannkjøling, peltier osv. Jeg tror at PII-233 oppsett maxer ut på ca 350-400MHz med vann og peltier.

Lenke til kommentar

akkurat nå sitter eg på gamle-pc'en, dvs. en P2 300mhz, og eg skulle glad og lykkelig overklokke en vakker dag, men så fann eg ingenting å klokke med i bios, så da droppa vi de :grin:

i alle fall, han dotten som sa han klarte 800mhz må vere en smule overtruisk eller kansje bare litt dom..

de blir jo de samme som å klokke en athlon 1200 til 3000mhz, noke som vi alle veit er en smule vanskli.

anyway, 100mhz på den greia di burde klare

(bare vent snart skal denne pc'en klokkast, så fort som foreldra mine har fått seg en ny :grin: )

*dead*

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 21:52, skrev Zink:

du som er så hekta på tunge bilder: drop dead !

Hehee.. Hørte jeg modembruker? Eller surfer du over GSM/GPRS?

PS. hvis du er bekymret over hastigheten på forumet så senkes den ikke av bildet pga forumet kun inneholder link til der bildet egentlig ligger (sikkert på PC'n til han om la de ut eller en eller annen server)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...