Skyggen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 I brukermanualen står det følgende: - Hvis kassetten skal lagres i mer enn 6 mnd, bør båndet spoles helt tilbake. Hvis ikke kan det bli "slagt eller beskadiget". - Hver 6 måned skal båndet spoles til "sluttenden" av båndet, og så tilbake til start igjen. Hvis kassetten står urørt i mer enn 1 år uten at det spoles fram eller tilbake kan båndet "bli deformeret, idet det kan blive utvidet eller trukket sammen på grunn af temperaturerne og fuktigheden. Når der på et senere tidspunkt spoles på båndet, klæber det sammen." Ovennevnte sitater er hentet fra bruksanvisningene på kameraet mitt. Har dette noen rot i virkeligheten, eller er det tull? Planen min er å kun bruke en Dv kasett 1 gang, føre filmen over på pc, og å brenne den inn på en vanlig DVD og en såkalt 100 års dvd. Jeg er muligens paranoid, men båndene og 100års DVD`ene har jeg tenkt å oppbevare i bankboks til ca 100+ i året, så ettersyn av båndene er eventuelt noe jeg bør tenke på... Synspunkter? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Har ikke opplevd problemer selv (har aldri passet på DV båndene mine på noen annen måte enn at de ligger i en mørk skuff), og heller aldri hørt om at noen kunder skal ha hatt dette problemet. Tror nok det er noe overdrevet, de tiltakene som står beskrevet i manualen din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå