Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Du kan vedde på om hun fortsatt sitter som LO-leder 27. januar. Da blir jeg 480kr rikere. Skulle ha veddet mer, kan aldri tenke meg at hun går av (så fort).

7755411[/snapback]

 

Ikke frist meg ... :hrm: Var på tur til å vedde en tusing på at hun kunngjør sin avgang kl.1530 i dag ... :w00t::p

 

Er forøvrig enig med Rolf Terje Klungland som er fly forbanna for at neket drar Lo inn i sin personlige unnskyldning. Ikke nok med at hun brukte organisasjonen når hun angrep, men har den frekkheten og bruke de når hun "unnskylder" seg. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er selvfoolgelig enig at det er tragisk hvis valla har misbrukt sin maktposisjon slik det sies, men Norge er saa innmari ute etter aa TA folk, hvis dere skjonner hva jeg mener.. med en gang noen har gjort en feil, skal de liksom sparkes ut.. hvor blir det av tilgivelsen og muligheten til aa kunne faa forbedre seg? jeg forsvarer paa ingen maate valla, men synes maaten vi har opptraadt egentlig har oodelagt hele greia, og det har blitt noe saa til de grader oppblaast. ja, jeg vet vi snakker om LO og at det ikke er hvilken som helst organisasjon, men tenk saa mye bedre de ville blitt for alle parter om Yssen, Valla og Lo hadde tatt opp dette internt og valla kunne faatt muligheten til aa forbedre seg, i stedet for med en gang aa bli kasta ut.

Lenke til kommentar

Valla: - Jeg tar selvkritikk

 

Valla tok selvkritikk på måten hun håndterte saken på.

 

- Jeg opplevde torsdag og fredag i forrige uke som veldig vanskelige etter at Yssen valgte å gå ut med sin historie i media. Vi var veldig klare på å behandle den saken som en intern sak, som den personalsaken vi mente det var, fortalte LO-lederen på pressekonferansen.

 

- Det er en meget vanskelig situasjon og jeg ser i ettertid at det som vi gjorde på pressekonferansen her i Folkets hus forrige torsdag og den skriftlige redegjørelsen fredag kan oppleves som lite følsomt fra vår og spesielt min side, sa Valla.

 

- Det tar jeg selvkritikk for.

 

Valla mener utfordringen nå er å se fremover, samtidig som man evaluerer det som har skjedd:

 

- Jeg skal både være tøff LO-leder og omsorgsfull personalleder... Jeg beklager at jeg har blitt oppfattet sånn for det har ikke vært meningen min å såre noen eller ramme noen personlig. Noen utenfor skal se på saken og hvordan ting har blitt håndtert. Det er ikke sånn at jeg ikke kan ha gjort feil. Om noen har oppfattet noe som sårende, så beklager jeg det.

 

Hvis Ingunn (Yssen, red. anm.) har følt seg såret, så ber jeg Ingunn om unnskyldning.

 

Syns fortsatt hun kunne trukket seg, dette blir for lett for henne.

Lenke til kommentar
Håper sjefsfitta kommer på tuben i morgen og sier "unnskyld så mycket" og fuck you...mjauuu :cool:

7752881[/snapback]

 

Så var det nettopp det hun gjorde. Hun prøver og virke ydmyk uten troverdighet, fordi hun unngår å unnskylde direkte til Yssen personlig. Den oppfatter jeg som taktisk og ikke fordi Valla har tatt til seg kritikken.

 

 

Takk for velkomsten Pencil. :)

 

Joda er enig i alt det der. Media kjører sitt alltid sitt eget løp. En debatt for seg selv. Husker Tønnesaken ja. Tragiske greier.  :( 

 

Hun skal ikke mobbes, men derimot ta konsekvenser av hvordan hun har håndtert den jobben hun var satt til og gjøre. På lik linje med oss andre dødelige. Hun må da skjønne at det ikke dreier seg om et personangrep, men derimot er en konsekvens av utallige feilvurderinger/handlinger. Hun burde vite det, for hun har jo selv fjernet personer som ikke har levd opp til forventningene.

7755087[/snapback]

 

Selv om hun sikkert er en "sterk" personlighet, så utgjør presset fra media, politiske partier, og egen organisasjon en slik overmakt at ingen kan vite når hun knekker. Den som aner minst om når smertegrensen er nådd tipper jeg er Valla selv fordi hun er altfor krigersk og stri. Ser frem til 1530 og pressekonferansen: Hvor mye vedder du på om at Valla tar en "FRP" og klemmer ut noen krokodilletårer ...? Jeg vedder en hundrings på at hvis det kommer noe som kan ligne på tårer så kan de fjernes med støvsuger. :whistle:

7755152[/snapback]

 

 

Valla gråt på LO-møte

 

Valla skal hulkende ha beklaget så mye det som har skjedd den siste uken, men ikke gått lenger enn i skrivet som ble publisert i Dagsavisen i dag.

 

:fun:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Søren og ...! Der overrasket furien meg jaggu. Fikk ikke sett pressekonferansen, men så dere noe støvsuger i nærheten? Nå kan hun bare våge seg på mobbing av FRP :!:

 

Vel, tror ikke dette er helt over jeg. Spent på hva som etter hvert kommer frem både om Jaglandregjeringen, og fremtidig miljøkartlegging i LO.

 

PS: Glad for at newbien ikke hadde nerver til og ta utfordringen.

 

Edit: Liten misforståelse. Det er ikke det samme og gråte på bakrommet som live på tuben. Terrorbalansen gjenopprettet :p

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Har vi glemt Tønne-saken? Synes man skal la Valla vile nå. Hun har uansett fått sin straff gjennom mediesøkelyset.

7759068[/snapback]

 

Er delvis enig i det der, hun opplever jo et enormt press. På en annen side er det prisen du vet du må betale når du oppgivelig mobber dine medarbeidere og i tillegg er blant norges mektigste kvinner som appåtill leder en kampanje som skal nedkjempe mobbing på arbeidsplassen...

 

Selv mener jeg hun burde gått av, men det er meg...

Lenke til kommentar

En annen ting som de fleste glemmer er alle de tusen uorganiserte som i årtier er blitt mobbet på sine arbeidsplasser av tillitsvalgte og organiserte grunnet sitt standpunkt,

 

De har såvist ikke hatt media, eller stilling høy nok til å fronte sin sak slik det her har skjedd.

 

Kjenner til eksempler der fagorganiserte har drevet ren terror mot uorganiserte så at Valla får støtte fra LO forbauser ikke meg.

Lenke til kommentar

Det er ikke Statsministerens jobb å gå inn i konkrete saker lik denne og mene noe om den.

7745340[/snapback]

 

 

Hva Stoltenberg mente

 

Ifølge de anonyme kildene til VG (skal si politikere er navnesky).

 

Ifølge kildene mente Stoltenberg noe helt klart i denne saken, atpåtil så engasjerte han seg. At han sa "ingen kommentar" var ren taktikk for ikke å bli ansett som Valla sin støttespiller.

 

Hadde vært like greit at han i offentlighet sa hva han mente om det stemmer at han har engasjert seg på denne måten her.

 

Mener du det er Statsministerens jobb å komme med råd til Valla i denne konkrete saken? En sak du mener det ikke er hans jobb å mene noe om?

Lenke til kommentar

Det er ikke Statsministerens jobb å gå inn i konkrete saker lik denne og mene noe om den.

7745340[/snapback]

 

 

Hva Stoltenberg mente

 

Ifølge de anonyme kildene til VG (skal si politikere er navnesky).

 

Ifølge kildene mente Stoltenberg noe helt klart i denne saken, atpåtil så engasjerte han seg. At han sa "ingen kommentar" var ren taktikk for ikke å bli ansett som Valla sin støttespiller.

 

Hadde vært like greit at han i offentlighet sa hva han mente om det stemmer at han har engasjert seg på denne måten her.

 

Mener du det er Statsministerens jobb å komme med råd til Valla i denne konkrete saken? En sak du mener det ikke er hans jobb å mene noe om?

7761705[/snapback]

Selvsagt mener han noe. Men han kan ikke gå ut offentlig, i rollen som statsminister, i en personalkonflikt og si noe om hvordan det har blitt håndthert. Det ganske så oppsiktsvekkende at opposisjonen mener Stortingets spørretime, etablert for å føre kontroll med Regjeringen og forvaltningens jobb, burde brukes til å la statsministeren i rolle som statsminister mene noe om hvordan en personalkonflikt i en ekstern organisasjon er behandlet, en konflikt som kan bli gjenstand for en tilsynssak i et underliggende organ.

 

Det er ingen motsetning mellom det og at lederen for AP gir et sentralstyremedlem i samme organisasjon, og en samarbeidspartner, råd om en situasjon som har oppstått. Ingen motsetning overhodet.

Endret av Cybbe
Lenke til kommentar
Selvsagt mener han noe. Men han kan ikke gå ut offentlig, i rollen som statsminister, i en personalkonflikt og si noe om hvordan det har blitt håndthert. Det ganske så oppsiktsvekkende at opposisjonen mener Stortingets spørretime, etablert for å føre kontroll med Regjeringen og forvaltningens jobb, burde brukes til å la statsministeren i rolle som statsminister mene noe om hvordan en personalkonflikt er behandlet, en konflikt som kan bli gjenstand for en tilsynssak i et underliggende organ.

 

Det er ingen motsetning mellom det og at lederen for AP gir et sentralstyremedlem i samme organisasjon, og en samarbeidspartner, råd om en situasjon som har oppstått. Ingen motsetning overhodet.

7761987[/snapback]

 

Du svarte ikke på spørsmålet om det var riktig å engasjere seg i saken, som statsminister. At han kan mene noe er en ting, selv kongen mener noe om det meste. Men statsministeren har sagt at dette er en intern sak som det ikke er statsministeren sin oppgave å blande seg inn i. Men så blander han seg allikevel inn.

 

Mener du det er riktig av statsministeren å blande seg inn? Det er som kjent en vesentlig forksjell på å mene noe og det å personlig engasjere seg og så si utad at han som statsminister ikke kan blande seg.

 

Da taler han med to tunger.

 

- Det vil være galt av meg som statsminister å gå inn i en enkelt bedrift eller organisasjon og kommentere en personalsak hvor det vil være ulike meninger

 

- Det er viktig at vi er ryddige i forhold til roller og arbeidsfordeling,

 

- Når det gjelder å vurdere konkrete personers opptreden i en personalsak, krever det at man går inn og innhenter informasjon fra begge parter. Det er ikke en oppgave for Statsministerens kontor, men for Arbeidstilsynet

 

Men allikevel så engasjerer han seg, ifølge VG. Mener du det er riktig av Norge sin statsminister å gå inn i en enkelt bedrift eller organisasjon og engasjere seg i en personalsak?

 

Det er ingen motsetning mellom det og at lederen for AP gir et sentralstyremedlem i samme organisasjon, og en samarbeidspartner, råd om en situasjon som har oppstått. Ingen motsetning overhodet.

7761987[/snapback]

 

Dette er noe av det mest absurde jeg har hørt på denne siden av et nyttår. Den oppståtte situasjonen er en arbeidskonflikt. En han selv sier ikke er statsministerens jobb å blande seg inn i. En arbeidskonflikt som ikke har noe å gjøre med hennes politiske verv. Han rådfører om en arbeidskonflikt og blander seg derfor inn i en organiasasjons (LO) interne sak, stikk i strid med det han sier på Stortingets talerstol (om da påstandene til VG stemmer).

 

Hvordan det er mulig å hevde at det ikke er noen motsetninger i så måte er et mysterium.

Lenke til kommentar
Dette er noe av det mest absurde jeg har hørt på denne siden av et nyttår. Den oppståtte situasjonen er en arbeidskonflikt. En han selv sier ikke er statsministerens jobb å blande seg inn i. En arbeidskonflikt som ikke har noe å gjøre med hennes politiske verv. Han rådfører om en arbeidskonflikt og blander seg derfor inn i en organiasasjons (LO) interne sak, stikk i strid med det han sier på Stortingets talerstol (om da påstandene til VG stemmer).

 

Hvordan det er mulig å hevde at det ikke er noen motsetninger i så måte er et mysterium.

7762028[/snapback]

Jeg kan ikke hjelpe deg å løse konstruerte mysteriumer. At det er vanskelig å forstå at Jens Stoltenberg innehar flere roller, hvorav en er statsminister, en annen er leder i AP, er et av mine mysterium som jeg neppe får svar på. Og igjen, det er ingen motsetning mellom det å gi et felles sentralstyremedlem råd om hvordan en sak kan løses, og det å skulle komme med konkrete vurderinger av personers opptreden i en personalkonflikt i rollen som statsminister. Faktisk gjelder dette helt generelt, det er ingen motsetning mellom å komme med råd om hvordan en sak kan håndteres og det å komme med konkrete vurderinger av personers opptreden i en personalsak.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke hjelpe deg å løse konstruerte mysteriumer. At det er vanskelig å forstå at Jens Stoltenberg innehar flere roller, hvorav en er statsminister, en annen er leder i AP, er et av mine mysterium som jeg neppe får svar på.

 

Da kunne han valgt å kommentere saken offentlig som AP leder og ikke i regi statsminister. :roll: Dette blir for dumt, han går aktivt inn i en personalsak i LO om påstandene stemmer.

 

Og igjen, det er ingen motsetning mellom det å gi et felles sentralstyremedlem råd om hvordan en sak kan løses, og det å skulle komme med konkrete vurderinger av personers opptreden i en personalkonflikt i rollen som statsminister.

 

LO saken har intet med AP sitt sentralstyre og for Jens Stoltenberg å rådføre henne om en personalsak med skalkeskjul av at hun er medlem i sentralstyret er mildest sagt patetisk. Med mindre personalsaker i LO er en sak for AP sitt sentralstyre så kan ikke Jens unnskylde seg slikt. Værre roing skal man lete lenge etter.

 

Man skal passe sine hatter og han taler med to tunger om påstandende fra VG stemmer.

 

At vår statsminister går aktivt inn slik i en sak hvor han, som han selv sier, ikke har godt nok innsyn og i tillegg langt fra er upartisk er sterkt kritikkverdig når han går ut åpent og sier det er feil av en statsminister å blande seg. For det er nettopp det han har gjort om påstandene stemmer.

 

Når Jens Stoltenberg gir råd til Valla om hvordan konflikten best løses så er han en aktiv part.

 

Det er vistnok greit for enkelte at han jobber i kulissene med noe han selv sier han skal holde seg borte ifra.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ikke involvert i detaljene

Men LO-lederen vedgår også at den tidligere statsministeren ikke var informert nærmere om saken.

 

- Gerd-Liv Valla involverte ikke statsminister Thorbjørn Jagland i detaljene vedrørende tidsplanen for dette statssekretærskiftet, eller i at Berit Reiss-Andersen ble forespurt om å jobbe en til to uker ekstra for å få kabalen til å gå opp.

 

Striden mellom Ingunn Yssen og Gerd-Liv Valla ble ytterligere utvidet da Berit Reiss-Andersen, Vallas tidligere statssekretær fra tiden i Justisdepartementet, stod frem denne uken.

 

Reiss-Andersen mener dette bekrefter det hun har fortalt.

 

- Det er dette jeg har sagt hele tiden. Og grunnlaget for alt jeg har sagt om Valla, sier Berit Reiss-Andersen til Dagbladet.no når hun får lest opp LOs pressemelding.

 

Beklager misforståelse

- Vi beklager at dette ikke har kommet klart nok fram, og håper at denne presiseringen bidrar til en oppklaring, sier Gerd-Liv Vallas rådgiver Nina Tangnæs Grønvold til NTB.

 

Skummelt, eller bare for dumt ...? Jeg har tidlig i Vallasaken forsvart lederrollen men nå har hun enda en gang vist at hun er uetisk, ikke et eksempel til etterfølgelse og skulle under andre forhold fjernes med makt.

 

Dette gir litt Deja Vu følelser for meg, fordi når jeg jobbet i forsvaret og hadde muligheten til å bli kjent med nivåene oppover i den kulturen så ble det verre og verre jo nærmer toppen man kom. Jeg kuttet da ut for egen mental helses skyld og nøyde meg med og være fornøyd med de menneskene som utførte jobben, ikke de som "bestemte". Vi brukte og si at de mest udyktige ble forfremmet til Overkommandoen slik at de ikke kunne gjøre direkte skade. Jeg trodde dette bare var godmodig spøk, men det var det kanskje ikke ... :hmm:

 

Vallas opptreden og apparatenes væremåte rundt henne gir meg klump i magen. Kan det virkelig være så fatteslig i "toppetasjen". Nesten så jeg hiver meg ned på alle fire og kauker: Væpna revelusjon! :whistle:

Lenke til kommentar

Det er jo flere enn Yssen som har kommet med historier og sagt seg enig i at Valla er et fælt menneske, tror egentlig bare Yssen viste at Valla ikke kan gjøre dem noe, og derfor turde flere å si i fra om det. Hun burde gå av, det blir for lett å slippe unna med å si at hun tar selvkritikk og så fortsette på samme måten. Hun sier jo ikke noe personlig unnskyld heller, hun bare beklager "om hun" ble oppfattet krass og jævlig.

Lenke til kommentar

Valla opplyste i dag at dokumentet som kunne bekrefte at hun snakket sant var hennes "personlige nedtegnelse fra den aktuelle perioden". Personlige saker går man da ikke ut med kan dere skjønne. :roll:

 

Vallas (oppriktige) beklagelse faller ikke inn hos meg. Da ville hun ikke kjørt på med nye løyner, men holdt seg til fakta.

 

En annen ting. Om jeg ikke husker helt feil så er Jensemann satt som leder for anti-mobbekampanjen som pågår nå? Så om han uttaler seg offentlig om denne saken så vil det jo være som leder for denne kampanjen, ikke som statsminister?

Lenke til kommentar

Hehe, har jo i flere dager vært spekulert i at det er en konspirasjon fra Jens Stoltenberg og hans gruppe.

 

Dagens Næringsliv har jo satt litt fokus på det;

 

http://www.dn.no/forsiden/politikkSamfunn/article1002730.ece

 

Dermed klarte partiledelsen å sikre seg ryggdekning for å vingeklippe Vallas sterke posisjon og makt over Arbeiderpartiet. I Ap-kretser og helt opp blant statsrådene i Arbeiderpartiet har det lenge vært en oppfatning av at Valla har for stor makt over Arbeiderpartiets politikk.

 

Ap ønsker et nært forhold til LO, men måten Valla har brukt denne makten på, er omstridt i Ap. Sentrale kilder rundt Jens Stoltenberg har flere ganger uttrykt overfor DN at forholdet til Gerd-Liv Valla er vanskelig.

 

DN kjenner også til at det tette forholdet mellom Ap og LO har vært diskutert i Ap-ledelsen og regjeringskretser. Det oppfattes som problematisk at LO sitter med hele tre representanter i sentralstyret og at LO-lederen har ledet valgkomiteen.

 

De får konspirere i vei. Jeg blir bare glad om de tette båndene mellom LO og AP brytes til mer akseptable nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...