Lock-Aze Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Hvorfor tar dere ikke opp det som har vært hovedankerpunktet MOT Norton før ? Det at det gjør hele systemet til sirup (til dels krasjet det applikasjoner for meg sist jeg testa det også, hurra norton) Dette virker som en humbugtest, som unngår flere viktige (kritiske i mine øyne) elementer. Er dere kjøpt og betalt av norton, eller var denne slengt i hop på 5 minutter fordi dere ikke hadde noe bedre å gjøre ? En av de desidert dårligste testene jeg har sett.... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Hater Norton antivirus, og bruker derfor NOD32 Lenke til kommentar
butare Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Bruker NIS2007 med add-on (gratis) parental control. Er meget fornøyd med programmet. Har dog en rask maskin med mye minne (3 gigg) Kan være enig i at programmet kanskje ikke er det beste for en maskin med lite ram. Det jeg er mest fornøyd med et hvor oversiktelig og lett det er å konfigurere det slik jeg ønsker det skal være. Det jeg liker minst er installasjonsdelen og aktiviseringsdelen. Ser fram til gratis Vista oppgradering. Høyreklikk på det stor gule ikonet på oppgavelinjen så får du valg for at den ikke skal vises. Null problem. Endret 12. januar 2007 av butare Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Er heller ikke noen stor tilhenger av NAV, selv bruker jeg AVG Free som fungerer utmerket etter min mening. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Må selv si at det er mye svada som kommer her. Leste igjennom testen jeg også. Har selv prøvd NIS 2007 og, tja vet ikke helt. Den fungerte jo. Har den faktisk liggende i XP`en min på denne maskina. Norton kan være litt kjip noen ganger, det skal man ikke legge skjul på, men forsåvidt så har jo alle Antivirus-programmer sine feil her i verden. Ingen er perfekte, IKKE EN GANG NOD32. Tenk det . Avinstallerte Norton 2003 senest i dag jeg for så å installere NIS2005, jeg synes det gikk greit jeg, fikk en feilmelding under avinstallasjonen og det var nok liksom, og når jeg skulle installere NIS2005 så var alt fint. Det er bare en ting jeg ikke liker med Norton. Det er at når man har installert den så må den oppdateres så mange ganger. Med PC-Cillin 2007 (Som jeg bruker til vanlig), så trenger jeg bare å oppdatere den 1 gang. Med Norton 2005 måtte jeg kjøre den 2 ganger og enda tror jeg ikke den var ferdig, tror det er 3 ganger den må kjøres, men jeg hadde ikke tid til mer. Det med at folk sier at Norton sinker maskina så jævlig, vet jeg ikke helt om jeg skal tro på. Jeg har kjørt Norton på flere forskjellige maskiner. Nå for øyeblikket har jeg Norton 2007 i XP`en på stasjonæren min og den blir ikke sinka. Har en AMD 64 med 1 GB Ram, og den blir som sagt ikke sinka i det hele tatt. Har også hatt Norton 2005 på Laptopen min med Pentium III, 800 MHZ, og 128 MB ram. Den ble ikke sinka så veldig mye da heller. Uannsett. Norton er helt greit, men som jeg sa ingen antivirus er perfekte, Norton finner Virus som ikke anndre programmer ikke finner og andre programmer finner virus som Norton ikke finner. Endret 13. januar 2007 av wil Lenke til kommentar
butare Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Har oppdaget på NIS 2007 at det kun er signaturfilene som oppdateres automatisk. Alle andre oppdateringene må kjøres manuelt via liveupdate. Noen som har opplevd det samme? Endret 12. januar 2007 av butare Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Brukte Norton tidligere, men gikk over til NOD32 i 2004. Har ikke angret et sekund. NOD32 får man jo i tillegg billig, kun 252 kr for en ettårig lisens. Endret 12. januar 2007 av computerwelt Lenke til kommentar
Olaf den heldige Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Hva med en versjon for Win XP x64 . Kommer NIS og NAV 2007 med en versjon for den? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Når det finnes et program som er så lightweight og effektivt som f.eks. NOD32 er, så kan man lure på hva som er grunnen til at Norton AntiVirus eksisterer. Svaret er nok markedsføring og OEM-avtaler. 7705108[/snapback] De lever også på at folk rett og slett ikke vet bedre... Men jeg må inrømme at jeg likte utseende på norton bedre. 7705393[/snapback] Hvis det er noe jeg så absolutt ikke kan fordra med antivirus-løsninger, så er det at selve brukerinterfacet er laget av HTML kode... Det er så j*vlig bugga at det er rart at de i det hele tatt gidder å bruke det.. Norton = HTML kode = Har ikke ord for hvor mange ganger det har klikket hos søskenbarnet mitt McAfee = HTML kode = Dette er jo nesten verre enn norton igjen Norman beta 6 = HTML kode = Jeg likte norman, men når de gikk over til HTML interface, gikk jeg over til NOD32 NOD32 = Kodet og kompilert interface i antageligvis C++ = Noe bedre, mer stabilt og oversiktelig har jeg aldri sett Lenke til kommentar
Kalle456 Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Canal Digital skal slutte med å levere NIS til kundene sine! De har valgt en annen, F-Secure! Må vel være en grunn til NIS og NAV velges bort? Selv har jeg for lengst sluttet med NIS eller NAV, de tar for mye styring og nektelse i bruk for andre brukere. Gleder meg over den nye Virus-sikkerhetsprg kommer snart! Endret 12. januar 2007 av Kalle456 Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Vant ikke F-Secure den store testen av antivirus? Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Så favoritt viruset mitt har kommet i ny versjon ser jeg. Dette programmet er faktisk en av mine største inntektskilder. Dem har vel muligens blitt noe bedre med årene, da jeg ikke har så mange henvendelser fra kunder med trøbbel lengre, eller kansje folk har byttet til andre antivirus løsninger. Kjenner meg ihvertfall igjen i all den kritikken som har kommet her. At det i det heletatt finnes folk som har noe godt å si om programmet er for meg et mysterium. Eneste grunnen jeg kan se må være at dem også tjener gode penger på å rette opp feil som programmet lager. Lenke til kommentar
fAke_ Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Noen som har erfaring/lenke til testresultat på selve virussøk med NAV vs AVG / Avast eller NOD32 vs AVG /Avast? Selv bruker jeg AVG. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Vet at det kun er 1 eller 2 anti-virus programmer som faktisk funker 100% på vista, men man kan fortsatt installere de som ikke passer med vista... avast og AVG osv... Funker dette med Norton 2007 og? eller vil ikke det gå i det hele tatt? Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Virus programmer Hater de!. Gjør pc`n treig å starte, tar så vidt 40-50% av alle virus, Maser om du vil eller ikke vil blokkere hvert JÆVLA programm man skal åpne. Skjønner ikke at folk klarer å få virus en gang jeg Jeg laster ned hele tida. Fra alle mulig steder, og får ingen som helst virus. Grunnen til at jeg veit detta, er at pc`n min aldri er treig, pluss at når jeg scanner på Pandasoftware.com så finner den ingen ting. Ps: Pandasoftware finner mye flere virus en det f.eks norton gjør. Så finner ikke pandasoftware virus, så finner hvertfall ikke noen virus program det Endret 12. januar 2007 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Selv bruker jeg SAV, dvs bedriftsutgaven av NAV, og finner ikke den irriterende eller ressurskrevende i de det hele tatt(windows 2k er mere 'bloat'). Problemet er vel kansje at jeg aldri HAR sjekket etter om den krever mere ressurser ettersom jeg laster det inn med en gang maskinen har fått OS inn. Burde kansje sjekke. (Har opp gjennom årene avinstalert NIS i søkk og kav og hater det noe bestialsk, godt betalt dog) Endret 12. januar 2007 av meitemark Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Litt artig og se alle "ekspertene" uttaler seg om noe som det såvidt jeg kan se bare er en i denne tråden som faktisk har prøvd. Men det er like greit og bare holde på de holdingene man har, og tviholde på AMD, Opera, ATI, NOD, eller hva det nå er man digger. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) prøvde bare og få fram at virus program er unødvendig jeg.. Norton 07 er sikkert veldig likt alle de andre. Å de gjør pc`n treeeig. Pluss at det er ikke så vanskelig og unga at man får 100vis av virus. Jeg bruker service pack 1 på windows xp. "0 hull"! Endret 13. januar 2007 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
wil Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) I Desember i Fjor og Januar i år har jeg som sagt avinstallert Norton 2 ganger, begge har blitt avinstallert veldig bra og installasjon av 2005 versjonen har gått knirkefritt etter at jeg avinstallerte den gamle. Så hva som gjør at Norton går til skogs når dere skal avinstallere den vet jeg ikke. Selvfølgelig. Selv om jeg ikke har hatt de helt store problemene med avinstallasjon av Norton så er det ikke noe jeg gleder meg til å gjøre når Norton har gått ut på dato , og jeg ser helst at jeg står over den jobben , men enkelte ganger må det gjøres for fanken . Endret 13. januar 2007 av wil Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Alle som har vært seriøse gamere OG har hatt Norton burde vite nok til å holde seg langt unna. Har aldri sett maken til møkkaprogram når det gjelder å automatisk (og i det skjulte) blokkere for alt mulig en prøver å foreta seg. Spør ikke engang "Vil du blokkere/gi tillatelse til...?". Har også opplevd at "effektene" til Norton forblir etter man har avsluttet virusprogrammet - og til-og-med etter at man har avinstallert det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå