Fin Skjorte Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Heisann! Skal kjøpe en ny finanskalkulator med mulighet for grafisk design og håper noen kan være behjelpelig med å veilede om hvilke som er å foretrekke. Det er essensielt at den har grafisk design. Håper dette var rett plass å poste spørsmålet! Mvh Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hva mener du med grafisk design da?`At den kan tegne grafer? Lenke til kommentar
Guero Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hva mener du med grafisk design da?`At den kan tegne grafer? 7706501[/snapback] Jeg kan anbefale HP 19 2 B...mener at det var det den het..jeg vet ikke om den er i salg i butikker lengre, men den kan helt sikker kjøpes på Ebay. kalkulatoren har en rekke innebygde funksoner som NPV, cash flow funksjon, og har muligheter for å sette inn formler. en meget god kalkulator som jeg har brukt i alle mine finans og statistikk fag. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg bruker HP17BII+ kjøpt på netshop for 1095,-. Den har ikke "grafisk design" som du så fint kaller det, men jeg synes den ser tøff ut likevel. Den hjelper meg med nedbetalingsplaner, NPV, cashflow, nåverdier sluttverdier og det meste jeg har bruk for. Men altså ingen grafer, men jeg trenger ikke det. Lenke til kommentar
Guero Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hva mener du med grafisk design da?`At den kan tegne grafer? 7706501[/snapback] Jeg kan anbefale HP 19 2 B...mener at det var det den het..jeg vet ikke om den er i salg i butikker lengre, men den kan helt sikker kjøpes på Ebay. kalkulatoren har en rekke innebygde funksoner som NPV, cash flow funksjon, og har muligheter for å sette inn formler. en meget god kalkulator som jeg har brukt i alle mine finans og statistikk fag. 7710756[/snapback] hp 19 2 B har en liten grafisk funksjon, men den er ikke så mye å skrive hjem om. Men jeg har aldri fått bruk for den... Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg kan anbefale Casio 9850 GB Plus eller tilsvarende i dagens modell. Denne har stort display og kan plotte grafer, finansfunksjoner osv. Kjøpte den til bruk i VGS og har brukt den gjennom siviløkonomstudiet. Helt klart bedre enn mine bekjentes HP-kalkulatorer uten stort display. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Hei igjen! Med grafisk design mener jeg at kalkulatoren kan vise grafer. Jeg skal sjekke ut de som har blitt foreslått, både HP'n og Casioen. Har god kjennskap til Texas Instruments, så lurte på om noen kjenner til forskjellene mellom HP, Casio vs TI, kanskje spesielt TI84/89? Takk for hjelpen så langt! Ps: Guero, hvor studerer/studerte du? Lenke til kommentar
Guero Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 Hei igjen! Med grafisk design mener jeg at kalkulatoren kan vise grafer. Jeg skal sjekke ut de som har blitt foreslått, både HP'n og Casioen. Har god kjennskap til Texas Instruments, så lurte på om noen kjenner til forskjellene mellom HP, Casio vs TI, kanskje spesielt TI84/89? Takk for hjelpen så langt! Ps: Guero, hvor studerer/studerte du? 7724163[/snapback] Holder på med siste semesteret ved University of Texas at San Antonio. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Kan si litt om forskjellene med ti84/89 er mest for mer matematiske ligninger. derivasjon, integrasjon, linjær algebra og slikt. Lite økonomi, tror du heller må se på andre kalkulatorer, primært hp. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 24. januar 2007 Del Skrevet 24. januar 2007 Jeg har Casio CFX 9850GB PLUS. Den har 3 farger på skjermen, 32 KB minne, moduler for bla. grafer, statistikk, ligningsløsning, matriser og finans. Dersom du vurderer denne er det viktig at du velger PLUS versjonen fordi finansmodulen bare er i denne. Dersom du trenger mer minne kan du velge CFX 9950GB PLUS som har 64 KB. Vet ikke hvilke andre forskjeller det er. Jeg går nå siste semesteret på en bachelor grad i økonomi og logistikk og har ikke hatt behov for noe mer avansert kalkulator en denne. Dersom jeg har hatt behov for mer avanserte utregninger har skolen lagt opp til bruk av Excel. Hva har du tenkt å bruke kalkulatoren til? Jeg vet at de som driver med ingeniørutdannelse på skolen min sverger til en avansert Texas fordi den behandler større ligninger anderledes og kan regne med flere ukjente. Den de velger kan også snu ligninger, noe min casio ikke kan gjøre. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2007 Jeg går på NHH, og skal bruke den til øk. og adm. fag. Grunnen til jeg ønsker grafer er fordi min intuitive forståelse for ligninger er rimelig svak, ønsker også at den kan finne den deriverte og helst den reverserte. I tillegg til NPV etc... Har ikke fått så mye mer tid til å se på det, men vil må finne ut av noe snart! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 25. januar 2007 Del Skrevet 25. januar 2007 (endret) Med min kalkulator kan du få den deriverte, men ikke som en formel. Du får den deriverte i det punktet du spør etter, eller du kan velge å tegne den deriverte. jeg vet ikke hva du mener med den reverserte. Nåverdi, internrente, sluttverdi regner kalkulatoren ut ved hjelp av kontantstrøm i tabell og finansfunksjonen. Fungerer som en drøm og sparer deg mye tid på eksamen i forhold til diskontere alle fremtidige kontantstrømmer. Man kan også (dersom man setter seg inn i det) summere flere sannsynligheter ved binomisk fordeling. Man kan også drive med hypotesetesting. Det beste for deg er vel egentlig å se hva lærerne dine bruker av kalkulatorer. De har mest sannsynlig en som fungerer til alle de regneoperasjoner som det er behov for i de fag de underviser. Endret 25. januar 2007 av valentino Lenke til kommentar
gorber Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 I tillegg hvilke kalkulatorer du kan benytte på eksamen. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har brukt Casio-fx9759 siden GK. En venn i et ellers fiendtlig område Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 En liten (uinteressant) oppdatering! Har bestilt en TI 84 + SE på eBay. Håper at den skal komme i posten i slutten av uken! -anyhow, takk for alle kommentarer og råd! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Sikker på at det ikke var best å kjøpe den ifra Norge med moms osv. http://www.norli.no/default.asp?Page=93710 Ser her at de frakter varen gratis om prisen blir over 500kr. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 11. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2007 Den du linket til var TI84 Plus og ikke TI 84 Plus Silver Edition. Forskjellen er ikke så fantastisk stor da, men allikevel grei! Jeg betalte langt under den prisen for linken din selv med frakt og moms! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå