lrw Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 I forhold til temaet Radeon 9700 pro, har ikke jeg ennå merket noen problemer med mitt Hercules Prophet 9700 pro. Dette er et utrolig stabilt kort, alle spillene mine virker uproblematisk. Har de siste catalystdriverne installert, v. 2.4. Dette er et kort jeg trygt kan anbefale! System: MSI K7N420pro (nforce chipset) AMD Athlon XP 2000 Dualboot system Win xp/2000 1024 mb DDR Ram WD 80GB Hercules Prophet 9700 pro Creative Audigy 3DMarks: Win 2000 12200 (1024x768x32)no fsaa Win xp 12800 (1024x768x32)no fsaa Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 09:11, skrev Ash:ATi er ikke alene om å ha dårlige drivere om dagen. De nyeste driverne til Nvidia er skikkelig elendige. Det er en hel masse tull med Detonator 4x.xx driverne. Jeg holder styr på 4 forskjellige maskiner med 4 forskjellige Nvidia skjermkort og ingen av de liker seg med 4x.xx driverne. Så jeg bruker fortsatt 30.82 på alle 4. Jeg har Point of View Geforce 4 Ti4200 XP @ 320/660 med 41.03 drivere på winXPPro, har ingen problemer. Hva består dine problemer i, da? Kanskje jeg kan prøve å fremprovosere en feil . . . Lenke til kommentar
melbamix Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hvis det nå er brukerfeil er det jo ikke så lett som folk vil ha det til heller da. Har hercules 9700pro, aldri hatt noen problemer, funka bra fra første stund. Eneste BF1942 hang seg noneganger med feilmld could not perform a drawing operation. Snuste litt på rage3d.com og fant en patch som fixa nettopp et problem med BF1942 og mafia. Og alle innbitte nvidia fans her, blir jo det samme som AMD vs intel det. Smaken er som baken. Men jeg gleder meg sannelig til geforce FX kommer. Da skal jeg telle opp antall poster med radeon problemer og de med geforce FX problemer, hvem vinner tror du? :razz: koskov Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 11:14, skrev melbamix:Hvis det nå er brukerfeil er det jo ikke så lett som folk vil ha det til heller da. Folka som klager på nVidia drivere og tildels ATI drivere (sier ikke at alle har problemer med driverene sine, men det er et kjent problem at ATI sliter med driverene sine i mange spill, etc.) er folk som ikke vet hvordan man setter sammen en stabil og problemfri PC og har alt mulig slags dritt installert. :razz: Quote: Men jeg gleder meg sannelig til geforce FX kommer. Da skal jeg telle opp antall poster med radeon problemer og de med geforce FX problemer, hvem vinner tror du? :razz: Gleder meg jeg også, men ikke av de samme grunnene som du. Jeg har hatt kort fra alle Geforce seriene til nVidia. og ingen av dem har noen gang ***a det til. Så jeg er ganske sikker på at også Geforce FX vil fungere feilfritt. Og ja, jeg har kjørt 4x.xx serien på dem alle. :razz: Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Alt kommer til å bli mye bedre når dx9 driverene kommer. (final altså). Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 jeg og har heller null problem med mitt Crucial Radeon 9700Pro, alt funket fett ifra første dagen jeg fikk det. har prøvt alle drivere fra 2166 til 2200 som jeg kjører nå. prøvde en stund DX9-RC0 og DX9 RC0 Catalyst driverene fra ATI med det samme dem ble sluppet, men kvittet meg med dem pga ustabilitet og noen småproblemer med spill. får 9600 poeng i 3D-Mark 2000SE med en underklokket Tbird 1400@1311 (105mhz fsb) på et gammelt Asus A7V hovedkort som ikke takler 133mhz fsb, og har maks multiplier på 12.5.. det er bare en ting med ATI Catalyst driverene som jeg tror ikke mange/alle vet om, og det er at driverene bruker ikke SSE/3DNow!/SSE2 optimaliseringer på default installasjon (oppgradering eller clean install spiller ingen rolle). jeg snublet over dette når jeg la inn Rage3D Tweak programmet fra Rage3D.com, og bare ved å å slå på 3DNow! optimalisering så fikk jeg over 2000 mer poeng i 3Dmark, og spill generelt fikk mer fres i seg. så for dem som tror/mener på at dem burde få mer ytelse ut av systemet sitt, så anbefaler jeg dem til å sjekke det. du finner SSE/3DNow! switchene inni OpenGL instillingene på tweak programmet. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Joda. Jeg er ikke så anti-ATI at jeg ikke håper at ATI for orden på driverene sine. :smile: Lenke til kommentar
Ash Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 11:08, skrev MarlboroMannen:Jeg har Point of View Geforce 4 Ti4200 XP @ 320/660 med 41.03 drivere på winXPPro, har ingen problemer.Hva består dine problemer i, da? Kanskje jeg kan prøve å fremprovosere en feil . . . I hovedsak er problemene relatert til enkelte spill (på samme måte som med ATi sine drivere). Forsøk å spill Asheron's Call 1 med 4x.xx drivere så skjønner du fort hva jeg mener med bugs. Skru på AA så blir hele gui'en borte f.eks. Bruker du ikke AA eller aniso så er det fortsatt grafikk-feil. Dette problemet har vært en gang før, tror det var med de første Geforce 3 driverne. Men det ble fikset etterverdt. Det var vel v12.xx eller.no sånt tror jeg. Det har vært i i orden siden 17-18.xx helt fram til 31.00 (nyeste 3x.xx versjonen jeg har prøvd). Jeg spiller AC1 stort sett daglig så er det det jeg tester først hver gang jeg prøver 4x.xx driverne i 5 minutter (hver gang det kommer en ny utgave). Så jeg har ikke testet så alt for mange andre spill. Jeg gidder ikke bruke en driver kun fordi den gir meg 30-40fps ekstra i nature testen i 3Dmark2001SE. Neste gang det kommer en driveroppdatering så skal jeg ta og teste mer enn AC1. Hittil har jeg gitt opp etter å ha prøvd det. Ellers så har jeg opplevd problemer med tv-ut (overlay ved avspilling av film). Det funker ikke ordentlig. Husker ikke helt hva som var galt, det er et par uker siden sist jeg prøvde en Detonator 40 driver. Jeg anser meg selv som rimelig hekta på Nvidia, men Detonator 40 er noe dritt. :sad: Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 har akuratt bestillt meg det kortet som er på tilbud på komplett jeg. burde jeg bruke driverene som følger med eller må jeg laste ned nye?! Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 13:14, skrev venomzorg:har akuratt bestillt meg det kortet som er på tilbud på komplett jeg. burde jeg bruke driverene som følger med eller må jeg laste ned nye?! Sansynligvis laste ned de nye. - Oppgrader BIOS. - Installer nyeste AGP-driver til ditt hovedkort. - Installer skjermdriver (siste heter .. .13.6200) - Installer controlpanel (siste heter .. .10.3041) Se øverst til høyre: http://www.rage3d.com/r3dtweak/ Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 herregud! Jeg prøver alle uten BIOS og ser åssen det går. har jo ganske nytt hk. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Probelmer?? Hva er det, mitt kort går så det suser uansett hva jeg spiller. Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 14:16, skrev venomzorg:herregud!Jeg prøver alle uten BIOS og ser åssen det går. har jo ganske nytt hk. Hvis du har nytt hovedkort er oppgradering av BIOS sterkt anbefalt. Dette retter i enkelte tilfeller opp problemet med 8 x AGP. Hvis ikke risikerer du kun og oppnå 4 x AGP. Slik er det i hver fall på mitt ASUS P4S8X. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 15:03, skrev WebGuden: Quote: Den 2002-11-27 14:16, skrev venomzorg: herregud! Jeg prøver alle uten BIOS og ser åssen det går. har jo ganske nytt hk. Hvis du har nytt hovedkort er oppgradering av BIOS sterkt anbefalt. Dette retter i enkelte tilfeller opp problemet med 8 x AGP. Hvis ikke risikerer du kun og oppnå 4 x AGP. Slik er det i hver fall på mitt ASUS P4S8X. Det du beskriver her er ikke grafikkortets feil, det er hovedkortet som er problemet de fleste s8x kortene lager krøll Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 15:34, skrev Snekker`n: Quote: Den 2002-11-27 15:03, skrev WebGuden: Quote: Den 2002-11-27 14:16, skrev venomzorg: herregud! Jeg prøver alle uten BIOS og ser åssen det går. har jo ganske nytt hk. Hvis du har nytt hovedkort er oppgradering av BIOS sterkt anbefalt. Dette retter i enkelte tilfeller opp problemet med 8 x AGP. Hvis ikke risikerer du kun og oppnå 4 x AGP. Slik er det i hver fall på mitt ASUS P4S8X. Det du beskriver her er ikke grafikkortets feil, det er hovedkortet som er problemet de fleste s8x kortene lager krøll Men dette er like viktig i denne sammenhengen. Får du ikke ut 8 x AGP av hovedkortet, vil du ikke få det fram til skjermkortet heller. Når det er sagt: Det har vist seg i tester at det faktisk ikke er noen særlig forskjell på 8x og 4x. Noen tror dette kommer til å endres noe med tiden, når diverse drivere blir mere utviklet. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 åssen sjekker man om man bruker 8x eller 4x agp da? bios? har direcX 9 kommet eller? Lenke til kommentar
Cali3D Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Skjønner ikke dette med at Ati har så dårlige drivere etc.. eg! Har nå hatt mitt Ati Radeon8500 en god stund og har aldri hatt noen spesielle problemer med spill osv..,er det en ny driver ute så har eg bare enkelt å greit avinstalert gamle for så å instalere nye uten noen problemer. Hadde mye meir problemer før med mitt gamle Geforce2 kort hvor noen spill fungerte med den driveren og noen spill fungerte med en annen driver. Trur dette gamle ordtaket om at "ati's drivere suger bigtime" høyrer fortiden til. Kansje på tide nvidia "guttene" finner på noe nytt når det skal snakkes drit om ati? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå