Nisselord Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 ser det er mange som har problemer med sitt nyinnkjøpte radeon-kort. er der bare litt skumle drivere, eller er det selve kortet som skaper ****skapen? noen som backer "teorien" eller finnes det entusiaster som mener "litt problemer er hvert grafikken!". Er radeon9700pro vært penga? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 det eneste folk ikke har likt med ATI er driversupporten, den har vært elendig, men nå skal vist det være løst med nytt prosjekt om driversupport og mer "sikre" drivere, slik at de kanskje en dag kan være like gode som nVidia. Kortet i seg selv er det raskeste du får kjøpt foreløpig Lenke til kommentar
WebGuden Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 ATI Radeon 9700 Pro er det beste kortet når det gjelder kvalitet på filmfremvisning (overlegent i følge flere tester). ATI er også mye bedre som vanlig arbeidskort over en tids bruk (dette er testet, men også i følge noen DAK folk jeg snakket med. nVidea måtte skiftes ut pga vonde øyne). Her er også Matrox knallbra (til kontorbruk). Altså til 2D bruk. ATI Radeon 9700 Pro er også for tiden det råeste på 3D-grafikk. Så hvorfor tvile? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Mye av maset den siste tiden (etter at ATI begynte å lisensiere) er pga bruk av feil drivere og betadrivere. Alle kort med NV-chip kan i utgangspunktet bruke drivere fra en hvilken som helst produsent. Det kan ikke ATI-korta. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Kjøp raskt, kjøp trygt, (kjøp dyrt). Nvidia :smile: Det hjelper ikke om hardware'en er aldri så bra når det ikke finnes software som følger opp. Får håpe at ATI får orden på driversupporten sin ja, slik at de kan bli et mer seriøst alternativ. Lenke til kommentar
AzTm Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 en kompis av meg har radeon 9700 pro kortet. han fikk ikke et eneste spill til å fungere, alle klikket etter en liten stund.. først nå fant han løsningen, joda, formattere hddn og innstalere xp på nytt med de og de driverne.. nå som kortet fungerer er han jo fornøyd, men når det er slik at de fleste nye spill klikker på maskinen din pga skjermkortet ditt og dårlige drivere, vel.. tror jeg hadde ventet til lanseringen av geforce fx, uansett vil vertfall radeon 9700 pro falle i pris da. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 9700 for vanlege folk! Ukens tilbud på komplett. Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO 128MB. Kr 2,895 Det er så billeg at sjølv eg har råd til det. http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 eneste problemet med ati nå til dags er... fortsatt driverproblemer, men de har jo blitt bedre :wink: tror de et hakk eller to dårligere enn nvidia. radeon 9700 er det kjappeste kortet på markedet. det er veldig fristende å kjøpe :wink: Lenke til kommentar
kgeel Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 nVidia har også en del driverproblemer. I de siste driverne har jeg hatt problemer med å få tv-ut til å virke ordentlig (ja, jeg vet om TVTool). Husker forresten for et års tid siden, når Radeon 8500 serien til ATI kom og for et PES ATI fikk for at de optimaliserte driverne for diverse spill og benchmarks. Nå når nVidia gjør akkurat det samme er det ingen som hever ett øyenbryn. Min mening og erfaring tilsier at det er veldig oppskrytt at nVidia lager så j..... mye bedre drivere enn ATI. Har alle dere prøvd både ATI og nVidia kort i deres maskin? Jeg har og jeg har funnet ut at installeringen av ATI sine drivere krever litt mer arbeid (grundig avinstallering først) for å få til å funke ordentlig, men de funker minst like bra som nVidia sine. Har ikke hatt noe mer problemer med ATI kontra nVidia. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 driverene til ati gjør at hver gang jeg oppdaterer, "taper" jeg 200 poeng i 3dmark se. først fikk jeg rundt 8000, må får jeg rundt 7600 Lenke til kommentar
Ash Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 ATi er ikke alene om å ha dårlige drivere om dagen. De nyeste driverne til Nvidia er skikkelig elendige. Det er en hel masse tull med Detonator 4x.xx driverne. Jeg holder styr på 4 forskjellige maskiner med 4 forskjellige Nvidia skjermkort og ingen av de liker seg med 4x.xx driverne. Så jeg bruker fortsatt 30.82 på alle 4. Skulle jeg kjøpt nytt skjermkort idag så hadde jeg kjøpt et Radeon 9700Pro kort uten tvil. Med det tilbudet fra Komplett så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger. Lenke til kommentar
rog@njosh Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg har Radeon 9700Pro og er meget fornøyd ! Det har noen "issues" med enkelte spill (Mafia og The Thing) Men i det store og det hele er det et rått kort. Det eneste jeg reagerer på er hvor varmt det blir. Jeg kunne ikke ha det i uten kabinettvifter, satte så inn to(inn og ut)Ligger nå på ca 35(MB) grader når jeg spiller UT2003. Men anbefaler kortet uansett ! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Det kortet som selges på komplett nå har vel årntlige drivere med seg?! radeon kortet støtter vel alle spill?! Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har ikke hatt noen problemer med Radeon9700Pro kortet mitt med noe spill, eller programmer enda. Og det som gjentar seg for de som har problemer er at de har en pc stappfull av dippedutter som produserer varme og trekker strøm.. og da kan man få litt problemer med et Radeon9700Pro kort, det er jo ikke akkurat en lettvekter med tanke på strømbruk og varmeutvikkling! :smile: Men les litt på http://www.rage3d.com hvis du har problemer, der kommer det mye løsninger og drivere hele tiden. :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Syns det er litt dårlig av ATI jeg. De har jo hatt slike driver problemer i flere år og det blir ikke noe bedre heller. :sad: Som folk sier. Hjelper fint lite om de har det raskeste kortet i verden, hvis bare en brøkdel av brukerene får det til å fungere ordentlig. Nei.. nVidia 4ever! :wink: Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Hehe.. utrolig mange som har meninger om de driverene uten å bruke de selv.. :smile: Vel vel, for meg og en del andre tusen så fungerer det bra, å det er jo ikke oss som klager.. PS. Les litt på Nvidia forum, så ser du det samme der.. klager om dårlige drivere osv.. hvor mye bedre sa du? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har ikke problemer med mitt kort (eller driverne (6193 :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Quote: Den 2002-11-27 10:43, skrev Nicroman:PS. Les litt på Nvidia forum, så ser du det samme der.. klager om dårlige drivere osv.. hvor mye bedre sa du? Der er alle feil brukerfeil. :razz: Lenke til kommentar
lrw Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 I forhold til temaet Radeon 9700 pro, har ikke jeg ennå merket noen problemer med mitt Hercules Prophet 9700 pro. Dette er et utrolig stabilt kort, alle spillene mine virker uproblematisk. Har de siste catalystdriverne installert, v. 2.4. Dette er et kort jeg trygt kan anbefale! System: MSI K7N420pro (nforce chipset) AMD Athlon XP 2000 Dualboot system Win xp/2000 1024 mb DDR Ram WD 80GB Hercules Prophet 9700 pro Creative Audigy 3DMarks: Win 2000 12200 (1024x768x32)no fsaa Win xp 12800 (1024x768x32)no fsaa Lenke til kommentar
lrw Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 I forhold til temaet Radeon 9700 pro, har ikke jeg ennå merket noen problemer med mitt Hercules Prophet 9700 pro. Dette er et utrolig stabilt kort, alle spillene mine virker uproblematisk. Har de siste catalystdriverne installert, v. 2.4. Dette er et kort jeg trygt kan anbefale! System: MSI K7N420pro (nforce chipset) AMD Athlon XP 2000 Dualboot system Win xp/2000 1024 mb DDR Ram WD 80GB Hercules Prophet 9700 pro Creative Audigy 3DMarks: Win 2000 12200 (1024x768x32)no fsaa Win xp 12800 (1024x768x32)no fsaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå