Gå til innhold

Anlegg til 20k?

Anbefalte innlegg

http://www.surround.no/product/6283/6289/4..._Pianolakk.html <---Sub 12"

http://www.surround.no/product/6972/8634/4..._XTZ99W2MT.html Høytalere + For Forsterker

http://www.ljudia.no/ ----> Zachry XP-1200 >-< Effekt Forsterkeren

Planen var å bruke anlegget både til film, musikk og fest.

Dugbart?

Vil gjerne ha litt kraft i det samtidig som jeg får fin lyd :)

Ang sub'ben. er det bedre med 1 eller 2*10" vs 1*12?

Og har den sub'ben jeg linka en aktiv sub i seg? Bekjent påstod det.

Planen var å kjøre anlegget i 8 ohm, blir kanskje litt vanskelig å drive sub'ben da, hvis den ikke har en aktiv forsterker i seg.

-Sangesland-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om de subben er aktiv.

Og ville ikke kjøpt den effektforsterkere, tror nok den som er i pakken holder i massehvis.

Men hva med:

PSB Image T55 jeg har lillebroren T45 og den spille så høyt man vil og går veldig dypt i bassen. (jeg har en 15" sub og det hender at de er slått av og da tar det en stund før dette merkes, har gått flere timer faktisk)

Eventulet B&W DM603 S3 denne høyttaleren vet jeg passer godt til den forsterkeren

NAD C372 Personlig har jeg ikke hørt PSB + NAD, men det sies at det ikke er en dum kombinasjon.

Tannoy TS10

+ Litt til kabler da.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg gjerne vil ha med en effektforsterker er at jeg har planlagt å kjøre hele anlegget i 8 ohm. Så da trengs den får å kunne yte 300w.

Grunnen til at jeg vil kjøre i 8 ohm er da at det er bedre lyd, mindre sjangs for å sprenge høytalerne.(eller tar jeg helt feil her?)

Lenke til kommentar

må bare legge til litt her, dette med at du har tenkt å "kjøre anlegget i 8ohm" og derfor trenger den for å yte 300watt så tror jeg nok du er litt på bærtur. :wee:

den xtz forsterkeren yter mer enn nok til å drive høyttalerne tilfredstillende og vel så det. oppgitt effekt på høyttalere er ikke den effekten du skal ha for å få best mulig lyd, men den effekten som høyttalerne tåler og bli belastet i korte øyeblikk.

Lenke til kommentar
Den forsterkeren er jeg meget fornøyd med jeg da;) har dere som snakker om den hørt den spille? ell ser dere prisen og uttaler dere?

7724793[/snapback]

Er det effektforsterkeren du tenker på nå, eller xtz'n?

Jeg har ikke hørt den PA forsterkeren nei, men jeg ser ikke grunnen til at den skulle ha noe som helst og gjøre i dette oppsettet. For meg så virker det som 4000,- borkastede penger som heller kunne vært med på og øke kvaliteten i et annet ledd.

Lenke til kommentar
kjøper du alt etter prisen du da? finnes ting som ikke koster mye som er bra skjønner du;) merket koster veldig mye;)

7726178[/snapback]

Nei, har jeg sagt noe som tilsier det mener du? Eneste jeg har sagt om pris er at jeg synes den effektforsterkeren er 4000,- rett ut i løse luften da den er totalt unødvendig i dette oppsettet..

Hvilke argumenter har du for at han burde kjøpe denne forsterkeren da? Når han allerede får all den effekten og lydkvaliteten han trenger i xtz forsterkeren. Synes det blir like dumt som om han skulle kjøpt seg to cd-spillere f.eks.

Vil kjøper absolutt ha en separat forforsterker og effektforsterker fremfor en integrert så synes jeg han burde putte penga i det. Og ikke i en integrert forsterker og en PA effektforsterker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...