gebit Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Sitter her med et meget irriterende problem: Har bygget en pc som skal på nett. Men det er ikke bredbånd tilgjengelig der den skal være. Så jeg må koble til med gammelt 56k modem. Men jeg får beskjeden "feil 680, ingen summetone". Modemet er funnet i enhetsbehandling, alt ser ok ut. OS er win xp pro, og modemet heter "soft v92 data fax modem". Er det mulig at jeg må ha egen driver for dette? (har ikke cd) Eventuelt hvor kan jeg finne den? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 ingen summentone vil jo si at den ikke får linje ut.. Er linja iorden, kabelen fra modemet til kontakten ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du må ha egen driver for modemet, hvilket type og modell? Lenke til kommentar
gebit Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Står ingenting på selve modemet, er forresten et pci-modem, ikke eksternt. I enhetsbehandling står det kun: "soft v92 data fax modem" Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 I enhetsbehandling står det kun: "soft v92 data fax modem" 7704529[/snapback] Det kan være den generelle betegnelsen til flere fabrikanter uten spesifikke drivere. Modemet bør også være relativt nytt siden de "gamle" mangler XP-drivere, som regel. Dog mener jag stort sett alle v92 har XP-drivere. Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 sjekk at du har summetone i den ledninga du bruker (test med en telefon) Prøv evt. å bytte ledning Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Ta bilder av kortet ditt, navnet/type står ofte på selve kortet. F.eks S/N xxxxxxxxx eller noe annet... Brikkesett, f. eks Conexant osv... Lenke til kommentar
gebit Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 På "chip`en" står det: HSFI CX11252-11 0430YIFF 0431 TAIWAN P/N: 18-1D-RV6U Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 http://www.inetbridge.net/forum/driver-hsf...1-xp-vt644.html http://members.driverguide.com/driver/deta...tart=120&len=10 Lenke til kommentar
gebit Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Tusen takk for hjelpen, skal prøve dette senere idag!! Lenke til kommentar
gebit Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Da har jeg lastet ned driver. Etter utpakking av filer kjører jeg fila: HXFSetup.exe. Men ingenting skjer? Må driveren kanskje legges inn manuelt isteden? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Nå er det en stund siden jeg dreiv med dette, men de fleste driverene til disse modemene ligger jo i XP. Når modemet monteres første gangen så legges driverene inn. Oppdateringer kan hentes ved h.klikking i enhetsbehandling, men nyere kan finnes på produsentens side. Du sier at det svarer at det ikke finnes summetone, og det tyder på at modemet er installert og virker, og at det faktisk er mangel på summetone som er årsaken. Det er også mulig for Pc-en å komunisere med modemet i egenskaper for lokal tilkobling. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Har du satt opp en dial-up i tilkoblinger? fast oppringt tlf.nr. til ISP. Dessuten du må søke drivere manuelt i maskinvarebehandling, XP-en detekterer ikke disse automatisk, som regel.. Lenke til kommentar
gebit Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Jada, har satt opp tilkoblingen korrekt. Når jeg prøver oppdatere driveren i xp, står det kan ikke oppdateres, beste tilpasset driver finnes allerede. Men får fortsatt ikke åpnet setup-fila jeg lasted ned. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 http://www.conexant.com/support/md_driverdownload.jsp Conexant brand voice modems. We have received good reports about these but we are not sure that all features (eg CID) are supported by their drivers. The Conexant HSFi CX11252-11 internal PCI modem works well with IVM - except for CID, which does not work with this modem. A zip file containing Windows NT4.0, 95, 98, 98SE, ME, 2000 and XP modem drivers for the HSFi CX11252-11 can be downloaded from here. This file includes a video on installing the drivers in Windows XP. http://www.nch.com.au/kb/10063.html Ser du noen LED-lys på modemkortet? Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Kommuniserer Pc-en med modemet da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå