janysk Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei er det noen her som har en konklusjon/ vurdering av at norge blir varmere og hva som er fordelene med det?.. Så hva er egentelig fordelene med at norge blir varmere? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hmm..spørs hvor mye varmere det blir men her er min tankegang: Mindre is på veiene og derfor mindre bruk av piggdekk. Folk bruker mindre strøm til oppvarming siden det ikke så vanvittig kaldt. Jordbruk har vel en positiv effekt av dette. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Jeg ser ingen fordeler med det, savner vintere som i fjor. Nå ligger det 3 cm utafor her i Oslo, ikke nok til å gå på ski. Men jeg syns også at media går litt skarpt ut mot oss. (Jeg tror)Det ikke er så ille som de noen ganger skal ha det til å være. Pappa fortalte at på 60 tallet fikk de høre at de var på vei mot ny istid, pga at det var mange kalde vintere på rad. Nå er det motsatt. Eneste fordel: NAF får mer å gjøre, pga at den ene dagen det kommer snøfall så bulker uendelig mange... ånei vent, feil. My bad. edit: noe ble litt feil da jeg leste det igjen. Endret 12. januar 2007 av zeltex Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hater selv vinter og drittvær.. Men når rosebusken utenfor blomsterer og annet dill som jeg ikke vet navne på spretter opp av jorden så er det vel litt i ubalanse. Er vel ingen som kan svare noe sikkert på om dette er bra/dårlig etc. pr. dags dato. Lenke til kommentar
janysk Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Hehe er jo sant det da: Ozelot og zeltex. Men er det egenteig n fordel med at jorda blir varmere sånn generelt eller den globale oppvarmingen. er det sunt? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Generelt mindre energiforbruk, spesielt oppvarming, fører til mindre forurensing.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 At det blir varmere har jo klart flere ulemper enn det har fordeler. Bare oppvarmingen i seg selv, skaper mer oppvarming som igjen skaper mer oppvarming. For eksempel: Vi slipper ut CO2 - det blir varmere Havene blir varmere og lager mer CO2 - det blir varmere Flere skogbranner lager masse CO2 - det blir varmere. Jeg ser ingen fordeler med det, annet enn... Hmm. Jeg kan seriøst ikke komme på noe, kanskje at vi slipper piggdekk. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 med tanke på at de fleste økosystem i Norge går til helvete hvis temperaturen stiger for mye, så greier jeg ikke se den helt store "YES! I dag er det 7 grader i stedet for 4 grader"-faktoren i det. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei er det noen her som har en konklusjon/ vurdering av at norge blir varmere og hva som er fordelene med det?.. Så hva er egentelig fordelene med at norge blir varmere? 7704489[/snapback] Noen fordeler (ulempene spørres det jo ikke etter): * Mindre vedfyring. * Mindre forbruk av elektrisitet. * Mindre ulykker på glatte veier. * Mindre helseproblemer for folk som sliter i kulda. * Bedre badetemperaturer. * Mindre veisalting. * Lengre sesonger i landbruket. * Mindre slit med snømåking. .. Lenke til kommentar
janysk Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 hehe men en ting som er positivt er at fisken vokser seg større per grad sjøen og havet øker da. men det er også sant at det er mer ulemper enn fordeler med det. Men hva med den globale oppvarmingen da? Er den noe postiv i det hele tatt? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 hehe men en ting som er positivt er at fisken vokser seg større per grad sjøen og havet øker da. men det er også sant at det er mer ulemper enn fordeler med det. Men hva med den globale oppvarmingen da? Er den noe postiv i det hele tatt? 7704820[/snapback] Middeltemperaturen på jorden endrer seg hele tiden, og har alltid gjort det. For millioner av år siden var det mye varmere enn nå. Det har også vært mye kaldere. Jorden er en dynamisk planet, i stadig endring. Det er unaturlig å tviholde på status quo. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Det er ingen fordeler og jeg hater det elsker snøen og slalom og det er jeg nok redd det blir alt for lite av !! Er barelate/slaske data nerder som liker varmen og sitter inne 24/7 !! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Det er ingen fordeler og jeg hater det elsker snøen og slalom og det er jeg nok redd det blir alt for lite av !! Er barelate/slaske data nerder som liker varmen og sitter inne 24/7 !! 7704916[/snapback] Ja, det er jo et velkjent faktum at alle innbyggere i land med lite snø er slaskete datanerder. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Nei ikke det jeg mener men er mange som sitter inne og hater snøen ..... Lenke til kommentar
janysk Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg elsker snøen og elsker og stå slalom men selv syntes jeg varmen er en fordel når jeg skal operere benet mitt nå i januar og skal gå med gips i 6 til uker og da er det kjekt med lite snø så akkurat der er varmen en fordel. Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei er det noen her som har en konklusjon/ vurdering av at norge blir varmere og hva som er fordelene med det?.. Så hva er egentelig fordelene med at norge blir varmere? 7704489[/snapback] Noen fordeler (ulempene spørres det jo ikke etter): * Mindre vedfyring. * Mindre forbruk av elektrisitet. * Mindre ulykker på glatte veier. * Mindre helseproblemer for folk som sliter i kulda. * Bedre badetemperaturer. * Mindre veisalting. * Lengre sesonger i landbruket. * Mindre slit med snømåking. .. 7704819[/snapback] Det med helse tror jeg ikke helt på. I hvertfall når det kommer til influensa og slikt. Har en følelse av at folk letter blir forkjølet og pådrar seg lungebetenelse og annet dritt slik været er nå, en om det hadde vært snø/kaldt. Dette er vel på grunn av de store svingningen som er når det er mildt. Høytrykk og avtrykk om en annen er vel ikke det beste for kroppen altid.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) * Mindre helseproblemer for folk som sliter i kulda. 7704819[/snapback] Det med helse tror jeg ikke helt på. I hvertfall når det kommer til influensa og slikt. Har en følelse av at folk letter blir forkjølet og pådrar seg lungebetenelse og annet dritt slik været er nå, en om det hadde vært snø/kaldt. Dette er vel på grunn av de store svingningen som er når det er mildt. Høytrykk og avtrykk om en annen er vel ikke det beste for kroppen altid.. 7706266[/snapback] Se utheving. Det er en del sykdommer som arter seg verre i kulde enn i varme. Og sikkert motsatt, men vi fokuserte på fordelene. Endret 12. januar 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Så hva er egentelig fordelene med at norge blir varmere? 7704489[/snapback] Vil heller bruke ordet "mildere", vilket medfører mer regn og nedbør. Har nok endel negative konsekvenser det og, på mange forskjellige områder i samfunnet. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Neste år kommer det snø og da er alt dette glemt. Da snakker man istedet om en ny istid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå