Gå til innhold

ps3 fra ebay.. billigere en i norge?

Beyma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Argumentet med norske blueray filmer er bakmål.

Nettopp derfor jeg kjøpte amerikansk, slik at jeg kan kjøpe filmer til halve prisen fra USA , og få de på blueray 6 mnd før i europa.

Skummelt at ps3 selges med 10$ fortjeneste fra USA.

7705063[/snapback]

veldig bra poeng egentlig.

Men du har vel fremdeles amerikansk garanti?

La oss si at PS3'en din går i stykker, hva gjør du da? må du ta det opp med Sony US eller kan du ringe Sony Norge. så vidt jeg vet så har jo sony en 1 årig verdensgaranti på alle produkter

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det må da være lov til hver enkelt å vurdere. Ikke alle som er like komfortable med å impotere hele tiden, dessuten kan det jo tenkes at norsk tekst er vikitg for noen. Jeg for eksempel liker å gå i butikken å kjøpe tingen fysisk, og jeg betaler gjerne litt ekstra av den grunn.

Angående denne selgeren har han solgt 3 like ps3'er for samme pris hvor kjøper allerede har gitt plusskarakter. Jeg la også merke til at selgeren av disse ps3'ene kjøpte for en uke siden et gavekort som gav 25% avslag i ToysRus, som er hvor ps3-maskinene er kjøpt. Er en mulig forklaring, men jeg hadde også vært skeptsik. Men nå shipper denne selgeren bare til US...

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Ja, det er sjangse man må ta iht garanti.

Men den tid, den sorg.

Jeg kjøpte ivertfall min fra EBAY, og hadde den i hånda 48 timer etterpå.

Men selger var i NY og jeg var i Oslo så mer optimal rute kan man vel ikke få.

Men det er ikke noe å stresse med PS3, den har få bra spill iøyeblikket.

Jeg starta ikke å spille på den før i går faktisk, måtte spille ferdig et 360 spill først.

Men siden jeg fikk den 800 kr billigere enn i Norge, så jeg ingen grunn til å lavære å kjøpe den. Penger spart er penger tjent! Dessuten ville jeg ha amerikansk blueray region.

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper Playstation 3 fra ebay må du også betale frakt (Vanlig frakt pris på PS3 til Europa er ca 100 Dollar)+ Du må betale fortolling. (25% av verdien på varen)

7705261[/snapback]

Jeg betalte 75 dollar i porto, og pakken var stempelt "TOLLFRITT"

Fikk selger til å sette på gift og 99$ .

Da kom den på 4700 kr totalt (eller 4800?) med porto og alt.

Lenke til kommentar
Argumentet med norske blueray filmer er bakmål.

Nettopp derfor jeg kjøpte amerikansk, slik at jeg kan kjøpe filmer til halve prisen fra USA , og få de på blueray 6 mnd før i europa.

Skummelt at ps3 selges med 10$ fortjeneste fra USA.

7705063[/snapback]

Hvorfor er det skummelt?

Lenke til kommentar

eg venter heller til mars...mykje bedre titler som motorstorm, norsk tekst på konsollen, ikkje det att eg har noko imot engelsk..leser det like bra, men skal det vere så skal det vere liksom... på min xbox 360 står alt på engelsk i dashboard faktisk, er vel ein norsk tekst option ein plass .... :hmm:

i tillegg gidder eg ikkje kjøpe film fra usa, eg liker jo og låne filmer fra filmsjappa..går vel ikkje det med ein amerikansk konsoll..

Lenke til kommentar
Hvorfor er det skummelt?

7705357[/snapback]

Siden kjøp&salg og tilgjenglighet styrer prisen så er det litt skummelt at en så ny maskin blir "dumpet" til innkjøspris på ebay.

En WII maskin går jo 60%-70% over innkjøpspris.

Altså mange vil ha WII, men ikke så mange vil ha PS3.

Det er jo ikke helt bra for sony, derav skummel utvikling for oss som kanskje har kjøpt "katta-i-sekken" ala GameCube

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan tilgjengeligheten er i statene! Men om den er på ¨bedringens vei, så ser jeg ingen grunn til at noen skal være villig til å betale mer for et "second-hand" produkt!

Edit: Jeg vil også tro at de fleste som virkelig er villig til å vrenge lommeboka for en PS3, allerede sitter på en!

Endret av zaico
Lenke til kommentar
eg venter heller til mars...mykje bedre titler som motorstorm, norsk tekst på konsollen, ikkje det att eg har noko imot engelsk..leser det like bra, men skal det vere så skal det vere liksom... på min xbox 360 står alt på engelsk i dashboard faktisk, er vel ein norsk tekst option ein plass .... :hmm:

i tillegg gidder eg ikkje kjøpe film fra usa,  eg liker jo og låne filmer fra filmsjappa..går vel ikkje det med ein amerikansk konsoll..

7705358[/snapback]

Jeg tror nok det vil være engelsk språk på den som kommer til Norge;)

Men det er jo fordeler som at du kan spille norske dvd, blu-ray filmer osv. garanti er også ganske greit.

Lenke til kommentar

i tillegg gidder eg ikkje kjøpe film fra usa,  eg liker jo og låne filmer fra filmsjappa..går vel ikkje det med ein amerikansk konsoll..

7705358[/snapback]

Jeg tror nok det vil være engelsk språk på den som kommer til Norge;)

Men det er jo fordeler som at du kan spille norske dvd, blu-ray filmer osv. garanti er også ganske greit.

7706141[/snapback]

Men det er da lov til å kjøpe en konsoll når du er på ferie i statene (bare den har kommet ut i Europa da selvfølgelig :) ) Har jo samme garanti på produktet for det.. Når PS3 kommer ut (forhåpentligvis i mars 07) så går det jo ann å ringe Sony Norge å få de reparert igjennom de.. Ikke noe problem det..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Husk når man kjøper den i utlandet, er det ikke norsk lov som gjelder. I usa har man vel bare 3 månders reklamasjon. Det betyr skulle ps3'en ryke etter 3 måneder er verken butikken eller Sony ansvarlig med mindre man har betalt for utvidet garanti. Dessuten er det butikken som man skal forholde seg til angående reklamasjon, ikke produsenten. Det betyr, at skulle SCEE ta imot din amerikanske ps3, vil det være en ren serivce fra dems side.

Etter å ha hørt om en tailandsk psp på dette forumet som ble ødelagt og Sony ikke ville reparere uten et visst gebyr på 1500, tror jeg nok på samme praksis angående ps3.

Lenke til kommentar
Saumfarte sony sitt nettsted og fant ut at det er 1 års garanti for maskinen og 3 måneder for kontroller etc.

Sony US

Fant ingenting om worldwide service.

7710146[/snapback]

sony sa dette i en mail til meg da jeg spurte om garanti ved kjøp av tv i england:

"Hei

I Europa har vi Eu garanti som vil si at du har 12 mnd garanti så lenge

du har et "Eu warrenty card" som er underskrevet og stemplet av

forhandler som du har kjøpt produktet hos. Det samme gjelder

"International warranty card" (land utenfor europa)"

så når man kjøper noe i utlandet må man huske å få med et sånt garantikort.

jeg syns likevel ikke 1 års garanti er nok, har vi ikke 5 års garanti på elektronikk her hjemme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...