Gå til innhold

Kjent svensk piratside vil kjøpe Sealand

Anbefalte innlegg

Det hadde vært utrolig tøft hvis dette hadde gått, men dessverre er det alt for mange praktiske hindringer, f.eks. at det kreves alt for mange penger, at ingen andre land anerkjenner Sealand som egen nasjon og så videre. Selv om ISPene ikke har noe rettslig ansvar i Storbritannia, så er det vel en enkel sak for noen å bare kutte internettilgangen - hva skal piratstaten gjøre da? Gå til krig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hadde vært utrolig tøft hvis dette hadde gått, men dessverre er det alt for mange praktiske hindringer, f.eks. at det kreves alt for mange penger, at ingen andre land anerkjenner Sealand som egen nasjon og så videre. Selv om ISPene ikke har noe rettslig ansvar i Storbritannia, så er det vel en enkel sak for noen å bare kutte internettilgangen - hva skal piratstaten gjøre da? Gå til krig?

7705816[/snapback]

Det er praktisk sett enkelt ja, men hvorfor vil de gjøre det?

AtW

Lenke til kommentar
Det er nok av personer og organisasjoner som vil bli kvitt Pirate Bay og kommer til å presse Storbritannia til å gjøre noe med det om dette prosjektet mot all formodning skulle gå i boks. Spørsmålet blir vel heller hvorfor de ikke skulle gjøre det.

7706161[/snapback]

Fordi om de ikke har lovmessig dekning for det, og nettilbyderen tjener gode penger, så vil ikke nettilbyderen godta det. Når det er sagt, så begynner jo Storbritannia som stat å bevege seg i en grell retning, så lovendringer skal man ikke utelukke.

AtW

Lenke til kommentar
Har de internett på Sealand ?  :hmm:

7704518[/snapback]

Ja det har de...

HavenCo driver etter som jeg har forstått et datasenter der ute...

7704553[/snapback]

Det er vel feil? Ser ut som .org og .com adressene er registrert i Storbritania.

Selv bittesmå bananrepublikker har eget land-prefiks, noe Sealand ikke har.

Den innsamlinga som Pirate Bay har startet blir vel penger rett i lomma på eierne. Virker utopisk hele prosjektet. :hrm:

Lenke til kommentar

7704518[/snapback]

Ja det har de...

7704553[/snapback]

Det er vel feil? Ser ut som .org og .com adressene er registrert i Storbritania.

Den innsamlinga som Pirate Bay har startet blir vel penger rett i lomma på eierne. Virker utopisk hele prosjektet. :hrm:

7706294[/snapback]

den er jeg enig i.

Nå har ikke jeg lest så nøe hva som står på siden, men virket som om alle som betalte var sikret en plass på sealand :p

Og sealand er sikkert ikke så veldig billig heller, ergo, det vil bli en veldig stor befolkning :p

Lenke til kommentar

7704518[/snapback]

Ja det har de...

7704553[/snapback]

7706294[/snapback]

Skal ikke si noe på hvor de er registrert men faktum er at de driver der ute og har internett-forbindelse (som var spørsmålet jeg prøvde å svare på)

Lenke til kommentar
vil det ikke være den enkleste sak i verden å hindre internettilgang til sealand?

7704758[/snapback]

Hehe, tenkte det samme også, når RIAA saksøker ISPèn så er det slutt.

7704826[/snapback]

Har ISPene noe ansvar utover sine egne kunder? Om jeg driver med fildeling, har de tlenor kjøper nettilgang utelands av ansvar for hva jeg driver med? Regner med de oppretter sin egen "Sealand-ISP" som har piratebayt som kunde, og deretter kjører trafikken videre, jeg ville ikke tro man kan legge et ansvar så langt opp i hiarkiet (selv i dag så er jo ISPene som selger direkte til kunde, heldigvis, fritatt for det).

AtW

7705754[/snapback]

Vel!

ISPèn har ikke ansvar utover det at de kan sende ut melding om mulig ulovlig trafikk etter krav fra RIAA-advokater world wide. I verste fall kan de faktisk stenge linjene, etter krav fra rettsvesen. Flere ISPèr har allerede sikret seg mot ulovlig virksomhet ved linjene sine, i kontrakter med kundene. (den lille og nesten usynlige teksten)

Hva skjedde med AllofMP3 i Russland? Sealand vil bli stoppet uansett, koster hva det koster. Da stopper politikere trafikken, tipper jeg...

Lenke til kommentar

Det thepirate-sealand da trenger er en allianse, for eksempel med Nord-Korea (NATO fungerer ikke av åpenbare grunner), slik at hvis England presser ISPen til å kutte linja kan de gå til krig mot Storbritannia.

Vinn/vinn situasjon for begge parter (hvis du ser bort fra Atomkrig-delen):

Det Nord-Korea kan tilby Pirate-Sealand:

-Beskyttelse

-Atombomber

-Mange synkroniserte soldater

Det Pirate-Sealand kan tilby Nord-Korea:

-Meget godt strategisk plassert

-Generelt være irriterende for USA/Storbrittannia (alltid moro for Nord-Korea)

-Masse hollywoodfilmer tilgjengelig for Kim-Jong Il.

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Plan B: If we do not get enough money required to buy the micronation of Sealand, we will try to buy another small island somwhere and claim it as our own country (prices start from USD 50 000).

:D

7706744[/snapback]

De kunne kanskje fått til no sånt for 10 år siden, nå derimot er internettet altfor regulert til slike krumspring. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sealand har for det første egne frimerker, eget pass og er registrert som egen stat.

Denne saken blir akkurat det samme som jeg har diskutert mange ganger før, det vil si om man kan bruke norsk lov på en nedlasting fra en server i et annet land.

Hvis jeg plasserer en server midt ute blandt en indianerstamme i brasils jungel, eller midt inne i et afrikansk land som ikke har lovforbud mot dette, kan man da bli dømt for å laste ned fra denne serveren?

Jeg mener forøvrig at det er akkurat det samme som om man blir dømt med norsk lov for å ha kjøpt en piratkopiert bukse, solbrille, klokke eller lignende i syden.

Gir gjerne penger til denne saken, hvis det kan hjelpe, støtter heller sealand enn M$

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Tipper PB på Sealand vil tilby endel M$ programmer.

Om jeg for eksempel kjøper Windows, stjeler M$ det fra meg igjen hvis jeg formaterer for mange ganger eller bytter hovedkort.

For meg så blir det akkurat det samme som om jeg skulle kjøpt meg en bil og så kom bilselgeren og tok den fra meg igjen hvis jeg hadde byttet lyspære mer enn fire ganger.

Ser ikke vitsen med å kjøpe noe så dyrt som man mister igjen.

Derfor ruller jeg ut den røde løper for PB`s ide.

Lenke til kommentar
Sealand har for det første egne frimerker, eget pass og er registrert som egen stat.

7726877[/snapback]

Det spiller absolutt ingen rolle. Man blir ikke en egen stat bare fordi man har lyst til det. Uten at staten anerkjennes av andre nasjoner - noe Sealand ikke gjør - er det null verdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...