rikalvoe Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg kjøpte for et år siden en brukt VW Transporter Syncro 90 mod. Nå viser det seg at firehjulstrekket ikke fungerer. Ser heller ikke ut til at diffrensialsperra fungerer på bakakselen. Får ikke testet foraksel så lenge 4x4 ikke virker. Er det noen som er kjent med problemet? Lenke til kommentar
25TRD Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg kjøpte for et år siden en brukt VW Transporter Syncro 90 mod. Nå viser det seg at firehjulstrekket ikke fungerer. Ser heller ikke ut til at diffrensialsperra fungerer på bakakselen. Får ikke testet foraksel så lenge 4x4 ikke virker. Er det noen som er kjent med problemet? 7704195[/snapback] Det kan jo være viskosekoplinga som ikke stivner som den skal, selv om det vel er mer vanlig at den stivner permanent. Du har ikke brudd i mellomakselen, da? Ellers kan du jo prøve å spørre på www.vwbus.no. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Er også mulig at noen i vw-audi club kan hjelpe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Disse bilene er forhjulstrekkere som er påbygd 4-hjulsdrift, viskosekoblinga på disse bilene står på mellomakslinga. hvis du bare har drift bake er det sannsynligvis differensialen foran som har tatt kvelden og viskosekoblinga som har brent seg fast pga dette. hvis du ikke har drift foran hørest dette dyrt ut. Hvordan sperre har du på bakaksel? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 90-modellen er IKKE forhjulsdrevet, den har motoren bak og bakhjulstrekk. Dette vet jeg fordi jeg har en sådan. Sperra er ei manuell pneumatisk styrt sperre som aktiveres ved å dra i en manuell ventil. Når sperra har koblet inn skal en indikatorlampe lyse. Du KAN ha trøbbel med lampa, altså at sperra virker, men at lampa ikke lyser. Dette er enkelt å sjekke. Finn en grusplass, legg styringen helt over til venstre, aktivér sperra og kjør. Venstre bakhjul skal da spinne bittelitt og høyre bakhjul slepes og går bittelitt for sakte rundt. Om sperra ikke virker vil jeg tro du har lekkasje på vacuumslangene. Har du sperre foran også? Det er i såfall ganske skjeldent. Min har bare sperre bak, men har indikatorer for sperrer foran, bak og senter. (Syncro har konstruksjonsmessig ikke bruk for senter-sperre) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 å ja, fikk ikke med med det var en 90 mod... disse begynner å bli skjeldne.. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) T3 Syncro er vanvittig bra firehjulstrekkere dersom 4-hjulssystemet fungerer og man har sperrer foran og bak. Det er en østerisk produsent som har lagd og utvikla systemet, de samma som har lagd 4-hjulsssytem til Gelendewagen (eller hvordan man skriver det). 4-hjulssystemet i T4 og T5 er søppel i forhold og det kan ikke sammenlignes. Det som jeg har HØRT at skjer med 4-hjulssystemet etter mange år er at det stort sett er vacumfeil. Sikkert lurt å begynne der. Jeg henger en del på vwbus.no Flott side med masse flinke folk Endret 13. januar 2007 av pc^2004 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Syncroen har ikke noen vacuumsystemer, det er kun sperra som er vacuumstyrt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå