Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Veddemål om noen klarer å knekke passord til denne hjemmesid

Anbefalte innlegg

Quote:

Den 2002-11-26 22:42, skrev Ola PeK:

Men nå har vi faktisk bevist at ein ikkje lærer nokon ting av å surfe rundt her og at det dermed er heilt vekkasta - 2-0 til læraren :wink:

Jeg har lært masse!!! skal ikke si hva, men jeg har lært en del. Dessuten har jeg blitt kamerat med noen irc folk. Vi snakker om filmer!!hehe!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gleder meg til å se den passordbeskyttede siden du skal legge ut i løpet av uka. Og forresten vil jeg ikke kalle det cracking det å se på kildekoden til en side :grin: !! Dersom du ikke vil være helt "scriptkiddie" foreslår jeg at du setter deg ned og leser hvordan http-protokollen fungerer; hvordan headere/pakker/requests osv blir sendt mellom klient og server. Det finnes GARANTERT masse "hackertools" for å komme inn på siden du vil inn på, men det er altfor risikabelt, man blir lett sporet og plutselig står du der uten pc og med en dom.. kjiipt

Lenke til kommentar

Dette er for teit....

Læreren sier at det er totalt umulig å bryte seg inn på denne side. Altså han VIL gjerne at Divx Dude prøver.

For han vet at han vil vinne.

Så satser Divxdude 400 spenn i mot.

Læreren sier fortsatt ingenting om at han bare spøkte. Da mener han jo at Divxdude godt kan prøve å finne passordet og brukernavnet !

Selv om det er ulovelig. Vi VET jo at divxdude bare skal ha passordet og brukernavnet...ikke har han tenkt til å fucke opp hele siden.

Det må da være mulig for noen her å hjelpe han ?? (kan dessverre ikke noe om hacking)

Sånne frekke lærere må noen ganger settes litt på plass :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 22:48, skrev Menkromsen:

Dette er for teit....

Jepp.

Quote:

Læreren sier at det er totalt umulig å bryte seg inn på denne side. Altså han VIL gjerne at Divx Dude prøver.

En lite logisk implikasjon.

Quote:

Det må da være mulig for noen her å hjelpe han ?? (kan dessverre ikke noe om hacking)

Skal han bryte loven, får han klare seg selv.

Jeg er ikke særlig sugen på "ferie" iallefall:

http://forum.hardware.no/retningslinjer.php

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 22:57, skrev Menkromsen:

Er det lenge siden du gikk på skolen ??

Går på skole fortsatt, takk.

Quote:

Husker du ikke disse lærerne som kan allt om alt !

Jo.

Quote:

Noen ganger føles det bare deilig å stoppe kjeften på disse menneskene.

Sikkert. Med ikke med ulovlige midler. Og ikke ved å skryte på seg ferdigheter man ikke har.

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at siden ligger på ett webhotell driftet av Lerøen Datapartnes ANS, så å prøve å bryte seg inn der kan få konsekvenser som læreren din ikke kan gjøre noe med.

On-topic:

Eneste mulighet som jeg ser er bruteforce for å finne brukernavn og passord, men dette kan ta dager og muligens uker siden du ikke har brukernavn. Med ett brukernavn hadde arbeidet maskinen må gjøre blitt en promille av hva den må gjøre uten dette.

Et program jeg prøvde for lenge siden som het Webbandit (tror jeg) skal kunne knekke denne siden ved hjelp av bruteforce og hundrevis av proxy serverer som ligger i programmet, slik at server ikke blokkerer en IP basert på at den har prøvd å logge seg inn for mange ganger. Testa programmet for morro skyld på en XXX-side og jammen kom den ikke opp med ett godtatt brukernavn og passord på ett par timer. :grin:

Lenke til kommentar

Enig med deg LarsC!

At vi "vet" av divxdude ikke skal gjøre noen form for skadeverk, men kun ha tak i brukernavn/passord er ikke det som er poenget.

divxdude: jeg sa ikke at du _var_ 14 år, kun at det kunne virke som du innehar noe mange kaller fjortis-mentalitet eller wannabe, newbie, scriptkiddie m.fl. beskrivelser. (Typisk en person som har oppdaget et nytt område som "fascinerer", men man mangler kunnskaper, og ønsker å lære, ofte på den gale måten.)

Blir nok 400 kr ut av vinduet, det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 22:57, skrev Menkromsen:

Ang. Det LarsC sier:

Er det lenge siden du gikk på skolen ??

Husker du ikke disse lærerne som kan allt om alt !

Noen ganger føles det bare deilig å stoppe kjeften på disse menneskene.

Det er ikke mye som slår den følelsen nei, men så er jo "bedrevitere" også de mest irriterende personene du kommer borti. Spesielt når de har en viss autoritet som burde tili at de faktisk har litt peiling. Tenk så irriterende å vite at en har rett og ikke bli trodd bare fordi en "bedreviter" med høyere autoritet sier noe annet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 23:04, skrev Den Polse:

Litt rart, men er det bare meg tanken har streifet at det er tentamenstid og masse prøver på skolen for tiden?

Tilgang til en eller flere læreres private områder kan da være fordelaktig.

Jeg tviler på at det er noe veddemål.

Er det bare jeg som er paranoid?

Hehe.. dette gjorde jeg en gang når jeg gikk på ungdomskolen. De brukte windows 98 og der var det jo bare å ta "brukernavn.pwl" filen og sende i en email hjem for å så dekode denne :grin: Funket 100% og siden jeg holdt kjeft om saken så klarte jeg meg litt bedre på enkelte prøver som jeg hadde fått smugtittet litt på :lol:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-26 23:08, skrev NetFinity:

Hehe.. dette gjorde jeg en gang når jeg gikk på ungdomskolen. De brukte windows 98 og der var det jo bare å ta "brukernavn.pwl" filen og sende i en email hjem for å så dekode denne
:grin:
Funket 100% og siden jeg holdt kjeft om saken så klarte jeg meg litt bedre på enkelte prøver som jeg hadde fått smugtittet litt på
:lol:

Hehe...Smart :smile:

Ikke like lett nå for tiden.

Har en linux server på skolen :sad:

Ahh....Det har jeg irritert meg over mang en gang....

Lenke til kommentar

Legg inn et program som logger det han skriver. Still inn programmet til å sende mail med det han skriver til en hotmail adresse f.eks klokken 13:00 hver dag.

Og vips..

Slike keyloggere blir ofte brukt i sammenheng med sosial engineering.. for du må ha tilgang til hans personlige maskin.

Kjempevanskelig...doh!

:D

Lenke til kommentar

"men ikke har fått tildelt passord, ta kontakt." hehe ta å kontakt de å si at du er en lærer som mangler passord osv.. skjekk det da.. kan tenkes at de går rett på..

btw: dersom du begynner å hecke denne siden som er regnskapet osv. til lærer laget så sliter du, oxo siden den ikke er hostet av lærerlaget selv..

Lenke til kommentar

Husker en IDIOTNOOB på ungdomskolen for 1 år siden som mente at jeg ikke kunne komme inn på skolens server account. Jeg sa at det ikke var noe strezz så han gav meg en halvtime på datarommet. I løpet av 15 min viste han ikke hva passordet til sin egen konto var lenger HEHE=) Men jeg gjorde det med tools og sånn da og han SA at jeg fikk lov da er det nok lettere.

Men min støtte er der skjønner godt at du vil rævkjøre han læreridioten!!!

Lenke til kommentar

Takk fot støtte folkens. Jeg har lært mye løpet av natta. jeg vil si at jeg ikke har noen hensiktet med å fucke opp den siden. Kun få tak i userid og passord. Vet om mange som prøver akkurat dette, og dermed gjør vi et stor tjeneste for de folka som har den hjemmesiden. Da kan vi f.eks si at deres hjemmeside ikke er beskyttet nok. Da sjekker vi ut sikkerheten for dem på en gratis måte. Ser ikke noe galt med det??

Vet noen forresten om et program som kan finne userid og passord på et skolenett som kjører windows nt? går det ikke an å bruke languardnetwork og scanne pc'ene og deretter plukke ut et passord og username??

Lenke til kommentar

Ah, den siden husker jeg! Læreren gav alle i klassen min passord til den siden, hehe! Skrev det ned et eller annet sted, men jeg lagret det på brukerområdet på skolen, og det begynner det å bli noen år siden jeg hadde tilgang til...

Forresten, denne diskusjonen kan vi ikke ha noe av, og tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...