Feltherre Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei Jeg skriver en oppgave om Ernest Hemingway og skal i den forbindelse skrive om tiden han levde i. Han levde fra 1899 til 1961,jeg slite å finne noe stoff om denne tiden og trenger hjelp til det. Ernest Hemingway-Wiki Hva kalles tiden fra fra 1899 til 1961? Og hva var spesielt med denne tiden? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 Ingen som vet noe?? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 En skal høre mye ... Det finnes ikke noe alment anerkjent begrep for det tidsrommet du nevner. Det kan hende at en eller annen lærebok har satt et navn på det, eller en eller annen fagretning (arkitektur, medisin, sjøfart, ...) bruker et navn for denne perioden, men det vil sannsynligvis bety null og niks for de fleste. Hva var spesielt? Tja, det sies at det utspilte seg et par verdenskriger i dette tidsrommet. Ganske imponerende saker for de som var berørt av det ... Lenke til kommentar
fox Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Kubisme-tidsepoke tror jeg det var? Lenke til kommentar
flippant Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Ville kalt den modernismen. 1890-190X kalles i kunsthistorisk sammenheng fin-de-siécle (slutten av århundret). 1900+ kan vel kalles moderne, selv om mange retninger spratt opp rundt den tiden. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 Fra wikipedia: Lost Generation is traditionally attributed to Gertrude Stein[1] and was then popularized by Ernest Hemingway in the epigraph to his novel The Sun Also Rises,. and his memoir A Moveable Feast. It refers to a group of American literary notables who lived in Paris and other parts of Europe from the time period which saw the end of World War I to the beginning of the Great Depression. Significant members included Ernest Hemingway, F. Scott Fitzgerald, Ezra Pound, Sherwood Anderson, Waldo Peirce, John Dos Passos, and T. S. Eliot. The Lost Generation wiki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå