Jernmannen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg og naboen skal dele naboen nettilgang og naboen har satt opp en Linsys router med ekstra antenne. Singnalene i stua mi er ganske variable, fra dårlig til ingen. Naboens router er satt i vindu som vender mot meg og det er en avstand på ca 20 meter mellom naboens vindu og min husvegg. Når jeg tar bærbar pc med ut hoveddøra ser jeg rett opp på vinduet hvor router er plassert, og har full dekning. Men straks jeg går inn i "bruksområdet" forsvinner singnalen helt. Er usikker på hva jeg skal bruke for å forsterke singnalene? Har hørt at range expanderen til Linksys er bra, men problemet er vel at mellom der jeg har best singnaler til der jeg skal ha singnalen er det 2 vegger som jeg føler tar alle signalene. Noen som har noen andre gode ideer? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du er klar over at så fremt du setter denne range expanderen på ett sted som har dekning fra routeren så vil denne lage ett nytt dekningsområde på lik linje med en annen sender . Altså det burde ikke være noe som sier at 2 vegger i ett normalt hus skal gjøre noen forskjell siden en router i ett hus normal dekker dette området . Jeg satte opp ett slik system hjemme hos en venn av meg hvor avstanden mellom husene ikke er stort mere en 20meter . Høgdeforskjellen derimot er mere en hva huset er (hus 1plan med loft) hvor routeren står i hovedetasjen og hvor rekkeviddeforlengeren ble plassert i en vinduskarm i det andre huset . Routeren i hovedhuset derimot står på veggen fra det andre huset og dermed må denne sende gjennom 2 vegger før man har fri sikt til rekkeviddeforlengeren . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå