Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n helt død!

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg oppgraderte i oktober 2006 PCen min med følgende ny hardware:

A-Bit AW9D-MAX, Intel Core 2 Duo E6700, Crucial BallistiX PC6400 2048MB DDR2, Seagate Barracuda 7200.10 320GB x 2, Gainward GeForce 7950GX2.

Jeg hadde for litt over en måned siden problemer med endel kræsj og bluescreens. Dette ble faktisk så alvorlig at jeg ikke fikk installert Windows på nytt pga. jeg fikk bluescreen under installasjonen.

Fortvilet som jeg var, prøvde jeg å bytte ut minnet, en brikke av gangen for å se om det var her feilen lå, men neida, jeg fikk fortsatt bluescreen under WinXP installasjon. Det eneste som løste problemet var å bytte harddisk. Jeg byttet til en ny 320 gig sata disk, installerte Windows og alt har fungert smertefritt, til nå..

Da jeg våknet opp idag (min PC står på 24/7), hadde PC'en stoppet med en bluescreen ( 0x0000008E ). Jeg rebootet og BIOS ba meg om å resette BIOS (failsafe defaults). Jeg loadet failsafe defaults og rebootet maskinen igjen. Nå vil den ikke starte i det hele tatt. Jeg har forsøkt å la den stå avskrudd lenge for deretter å skru den på, men det skjer ingenting. Jeg ser CD-ROMen spinner igang og viftene begynner å gå, men PCen er helt død. Ikke engang en startup-beep fra hovedkortet får jeg.

Nå har jeg ingen anelse om hva som kan være galt. Noen her som har en anelse om hva det kan være? Er rimelig desperat nå, da jeg bruker denne PCen i jobb og er ganske hjelpeløs uten den. Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg oppgraderte i oktober 2006 PCen min med følgende ny hardware:

A-Bit AW9D-MAX, Intel Core 2 Duo E6700, Crucial BallistiX PC6400 2048MB DDR2, Seagate Barracuda 7200.10 320GB x 2, Gainward GeForce 7950GX2.

Jeg hadde for litt over en måned siden problemer med endel kræsj og bluescreens. Dette ble faktisk så alvorlig at jeg ikke fikk installert Windows på nytt pga. jeg fikk bluescreen under installasjonen.

Fortvilet som jeg var, prøvde jeg å bytte ut minnet, en brikke av gangen for å se om det var her feilen lå, men neida, jeg fikk fortsatt bluescreen under WinXP installasjon. Det eneste som løste problemet var å bytte harddisk. Jeg byttet til en ny 320 gig sata disk, installerte Windows og alt har fungert smertefritt, til nå..

Da jeg våknet opp idag (min PC står på 24/7), hadde PC'en stoppet med en bluescreen ( 0x0000008E ). Jeg rebootet og BIOS ba meg om å resette BIOS (failsafe defaults). Jeg loadet failsafe defaults og rebootet maskinen igjen. Nå vil den ikke starte i det hele tatt. Jeg har forsøkt å la den stå avskrudd lenge for deretter å skru den på, men det skjer ingenting. Jeg ser CD-ROMen spinner igang og viftene begynner å gå, men PCen er helt død. Ikke engang en startup-beep fra hovedkortet får jeg.

Nå har jeg ingen anelse om hva som kan være galt. Noen her som har en anelse om hva det kan være? Er rimelig desperat nå, da jeg bruker denne PCen i jobb og er ganske hjelpeløs uten den. Takk for all hjelp!

7703567[/snapback]

Du kan jo ta en titt her: http://search.microsoft.com/results.aspx?q...n-US&FORM=QBME1

Lenke til kommentar

Hei igjen. Da jeg var på jobb istad kom jeg jo på at hovedkortet mitt har et sånt errorcode display istedenfor error beeps som eldre hovedkort har. Så det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å ta en titt på hva displayet viste under boot. Der stod det C1 og det betyr at problemet ligger med minnet (ikke kompatibelt o.l.). Da googlet jeg litt og fant en med samme feil. Feilen hans var at minnet ikke fikk nok strøm og siden jeg har hatt det overklokket en stund tenkte jeg at det sikkert er mitt tilfelle også. Jeg tok da ut ene minnebrikka og da boota pc'en! Gikk inn i bios og gav minnet strøm etter SPD og satt fra 4-4-4-12 tilbake til 5-5-5-15. Nå booter maskina mi fint med 1024mb ram men setter jeg i den andre 1024 brikka så får jeg samme feilmelding (C1) og maskina nekter å boote. Kan jeg trikse litt i BIOS og prøve å gi mer strøm til ramen, eller er det en sjanse for at den ene minnebrikken er ødelagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...