Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

svchost låser maskina

Anbefalte innlegg

Hei

Har en acer bærbar som jeg bruker både på jobb og privat. Fikk et crash for et par dager siden og reinstallerte i går. Har Norman AV , Windows Defender og ewido anti spyware installert og har kjørt full systemsjekk.

Opplever nesten hele tiden at ting går som i sirup, har sjekket og funnet ut at det er svchost.exe (SYSTEM) som bruker 99% CPU. Hva kan det skyldes ? Har jeg noe gruff som ikke vises ? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Har en acer bærbar som jeg bruker både på jobb og privat. Fikk et crash for et par dager siden og reinstallerte i går. Har Norman AV , Windows Defender og ewido anti spyware installert og har kjørt full systemsjekk.

Opplever nesten hele tiden at ting går som i sirup, har sjekket og funnet ut at det er svchost.exe (SYSTEM) som bruker 99% CPU. Hva kan det skyldes ? Har jeg noe gruff som ikke vises ? :cry:

7703564[/snapback]

Hei.

Jeg opplever selv det du beskriver, og har funnet en midlertidig løsning på problemet. Prøv å disable windows automatic updates og gi tilbakemelding, ok?

Lenke til kommentar

Takker begge to for kjapt svar, skal prøve en kombinasjonsvariant.

Slår av Automatiske oppdateringer samt tar ned Defender (bør klare seg med ewido vil jeg tro, den fan iallefall mere rusk enn Defender når jeg scannet...).

Poster en tilbakemelding i løpet av dage for å se om det har rettet seg. :)

Lenke til kommentar

OK

Da har jeg kjørt siden forrige innlegg helt uten problemer. Da er det rimelig sikkert at enten Automatisk oppdatering eller Defender (evt. kombinasjon) er problemet. Skal nå starte Defender i første omgang og kjøre noen timer for å evt. eliminere den... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...