Xanitra Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) PC helt død: Ser ikke ut til å like strøm lenger. dvs litt mer seriøst, jeg logget windows xp av helt normalt etter litt surfing klokka 23:34 på kvelden. PC skrudde seg av selv, så skrudde jeg av knappen på skjøteledningen slik at den ikke lenger lyste rødt, å la meg. Når jeg sto opp ville jeg sjekke mail, så jeg trykte på knappen på skjøteledningen slik at den lyste rødt igjen å trykket på power knappen på min pc. Ingenting skjer. Jeg sjekker power kabelen at den er koblet til skikkelig, å prøver til og med å koble strøm kabelen rett i veggen.. trykker igjen på knappen, å ingenting skjer. Så da blir jeg litt mer svett. Skjermen får strøm. Så hva nå? Jeg mistenker at strøm forskyningen har tatt kvelden å må skiftes ut, men kan jo ikke være sikker på det. edit: skrivefeil her og der. Endret 12. januar 2007 av Xanitra Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Lyser det i en lampe på hovedkortet ditt?? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Er på jobb nå, fikk kona til å sjekke. Hun tok av lokket på kabinettet, å trykket på knappen på skjøteledningen min slik at den lyste rødt ( å trykket så på pc'en.. Fikk henne også forøvrig til å sjekke at knappen bakpå sto på 1 (på= å ikke 0 (av) ingenting skjer fortsatt, å lampen på hovedkortet som skal lyse grønt, lyser ikke. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 da er det nok strømforsyningen som har gått eller hovedkortet, men tviler på det er hovedkortet sin skyld.. når den plutselig slo seg av.. det ga ikke noe lyd.. den bare slo seg av?? du kan sjekke med en annen strømforsyning.. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) vel som sagt laget ikke pcen noen lyd fra seg når jeg skrudde den på i morges.. å i går, siste gang jeg så pcen levende, skrudde jeg den av uten problemer. men om det er hovedkortet som er dødt, bør det da ikke likevel signalisere at det får strøm? Endret 12. januar 2007 av Xanitra Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Har du bygget den eller er den fra en fabrikkant..? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 bygget.. anno 2002 Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 da hadde jeg prøvd med en annen strømforsyning.. og det har vel ikke noe lynnedslag hos deg ? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) nope, rolig natt. Tusen takk, skal prøve med en ny strøm forskyning.. har ikke peiling på hvilken jeg skal skaffe da. Men der sliter jeg jo, for jeg vet heller ikke hvilken strøm forskyning jeg har.. bestilte den fra et annet nettsted som jeg ikke husker navnet på lenger. Men er strøm forskyninger rimelig universal i det at de passer til de fleste kabinett? ( det øvrige ble bestilt fra komplett.no) edit: () lagt til. Endret 12. januar 2007 av Xanitra Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 du kan sikkert kjøpe en helt vanlig strømforsyning.. er det ikke det som er feilen så har du jo alltid 30 dagers retur rett.. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 jupp, sant. Jeg prøver med strøm forsyning.. Er det noe annet, er det ikke verdt å prøve noe mer, pc'en er såpass gammel.. Hovedkortet, ram brikkene, og cpu har alt gått ut av produksjon. Gidder ikke satse på å prøve å skaffe alt fra qxl.no. Så Crimar, du har reddet meg i dag. Tusen takk skal du ha, ha en fortreffelig helg!! :!: Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hehe.. takker og ha en god helg selv.. du kan legge deg i hard sparing og kjøper en mac pro.. så på siden din.. ser ut som driver med musikk.. anbefales til ditt bruk.. Endret 12. januar 2007 av crimar Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Tusen takk for tipset Crimar, lager mye musikk på min pc ja, men skal prøve å redde den, før jeg skroter den. Diskusjonen, for de som evt er intressert i å hjelpe meg i valg av strømforsyning, fortsettes her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=697289 ciao. PS: Elsker hardware.no, og diskusjon.no. Endret 12. januar 2007 av Xanitra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå