JKJK Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Hei! Trenger hjelp med å surre ihop et vbscript for å sette path på terminal services profile på en del brukere i active directory. iflg. denne guiden; er det følgende som skal til: Set UserOBJ = GetObject("LDAP://cn=roger rabbit1,OU=skoler\xxx\ansatte\manuell,dc=mittdomene,dc=no") UserOBJ.TerminalServicesProfilePath = "\\xxx-srv-02\%username%$\tsrvprofile" UserOBJ.SetInfo Wscript.Echo "Done" Men får feil på linje 1, char1 når jeg prøver å kjøre scriptet på domenekontrolleren, så det må være noe jeg ikke har skjønt. Har ikke snøring på vbscripting i det heletatt. Vil også at scriptet skal hente ut alle brukernavnene fra en fil. Kan noen hjelpe meg med dette? Og btw... det haster Endret 12. januar 2007 av JKJK Lenke til kommentar
_Nitro_ Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Du har ikke definert variabel UserOBJ Prøv med Dim UserOBJ i toppen av scriptet ditt. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Dim UserOBJ Set UserOBJ = GetObject("LDAP://cn=svgtest,OU=manuell,OU=ansatte,OU=xxx,OU=skoler,dc=mittdomene,dc=no") UserOBJ.TerminalServicesProfilePath = "\\xxx-srv-02\%username%$\tsrvprofile" UserOBJ.SetInfo Wscript.Echo "Done" sliter fortsatt Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Dim UserOBJ Set UserOBJ = GetObject("LDAP://cn=bruker.navn,OU=ansatte,OU=xxx,OU=skoler,dc=mittdomene,dc=no") UserOBJ.TerminalServicesProfilePath = "\\xxx-srv-02\%username%$\tsrvprofile" UserOBJ.SetInfo Wscript.Echo "Done" Funker som snus! Takk nitro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå