Gå til innhold

Garantitid på PSU?

Anbefalte innlegg

Psu'n i en pc her hjemme tok brutalt kvelden med ett smell her om dagen, etterfylt av litt røyk og brent lukt, samt avsindig varmt kabinett.

Klikket meg inn på nettsidene til aktuell nettbutikk og søkte retur, men fikk til svar at garantitiden var gått ut(varen er 2 år og 5 månder gammel).

Selvfølgelig finnes det ikke noen spesifikk lov som omtaler datautstyr, men ting og tang som er ment å vare lenger enn 2 år har etter hva jeg kan lese 5 års reklamasjonstid.

Noen synspunkter?

Er det så at en psu ikke forventes å vare lenger enn i 2 år, som jeg også spurte nettbutikken om i mitt svar på avslaget og om det også var produsenten sin holdning at produktene ikke er laget for å holde lenger enn 2 år på opplagte produksjonsfeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen år siden tok min PSU kvelden, og den var nesten tre år gammel. Sendte mail til butikken jeg kjøpte den fra (Flexi-Data), og fikk til svar at reklamasjonstiden var fem år - og en uke etterpå fikk jeg ny PSU.

En PSU bør selvsagt holde i mer enn to år, så her høres det ut som om butikken prøver å vri seg unna.

Lenke til kommentar
En PSU bør selvsagt holde i mer enn to år, så her høres det ut som om butikken prøver å vri seg unna.

7703418[/snapback]

Det er det jeg mistenker også, men dem har da valgt feil kunde å prøve å vri seg unna.

Nesten mail blir evnt lovene som gjelder lagt ved, samt ett lite hint om å regne på hva man som kunde har lagt igjen av kronasjer i sjappa og at man godt kan ta dem med seg ett annet sted. :p

Blir morro å se hva dem svarer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...