Gå til innhold

Blu-Ray for lite for Metal Gear Solid 4


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

men på den seriøse siden... hvorfor? hva er det de gjør med spillene som gjør dem så store?

 

er det hold i dette i det hele? eller fyller de oppdisken med ingen ting for og bevise at man trenger blu-ray?

Lenke til kommentar

Ser verkeleg fram til det nye MGS-spelet. :)

 

Eg er sikker på at dei kunne ha fått til ting på mindre plass. Men når utviklarane har ressursar tilgjengeleg, vil eg tru dei prøver å bruke dei. Dersom kontrollaren kan oppfatte rørsle, vil utviklarane spørje seg kva dei kan bruke det til, sjølv om dei kunne ha klart å kontrollere spelet utan. Har dei romsleg med lagringsplass, spør dei seg kva dei kan bruke denne plassen til.

 

Kay

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Lyd og video kan bli automatisk bedre siden man ikke trenger å komprimere de så mye, i tillegg kan det være flere kanaler f.eks. 7.1. Men gameplayet blir aldri automatisk bedre på grunn av bedre plass, heller ikke grafikken.

7704300[/snapback]

Ser for meg at final fantasy 13 kommer til å behøve litt diskplass om de fortsetter tradisjonen med digre fmv'er. Spillet i seg selv kommer sikkert til å ta 2 gb :D

Lenke til kommentar
Vel, ren gjett så er de ikke så alt for prippen på komprimering og optimalisering av kode med tanke på plass. Det er jo sikkert mye lettere å gjøre det slik, også er det jo ganske god sikkerhet mot nedlasting siden det vil ta laaang tid ^^

7703872[/snapback]

 

Dette har jeg også tenkt litt på! må jo være genialt og bruke blue-ray for å hindre kopiering og pirater... Det vil jo også ta en stund før folk får blue-ray brennere osv, og frem til da så vil alle måtte kjøpe originale spill. DEtte kan jo kanskje være ett smart trekk fra sony sin side

Lenke til kommentar
Vel, ren gjett så er de ikke så alt for prippen på komprimering og optimalisering av kode med tanke på plass. Det er jo sikkert mye lettere å gjøre det slik, også er det jo ganske god sikkerhet mot nedlasting siden det vil ta laaang tid ^^

7703872[/snapback]

Kojima Productions pleier å tettpakke spillene sine mer og ha mer optimalisert kode enn de aller fleste andre, så antar at de gjettning nok er feil.

Lenke til kommentar
Vel, ren gjett så er de ikke så alt for prippen på komprimering og optimalisering av kode med tanke på plass. Det er jo sikkert mye lettere å gjøre det slik, også er det jo ganske god sikkerhet mot nedlasting siden det vil ta laaang tid ^^

7703872[/snapback]

 

 

Kode tar liten plass uansett om den er lite optimalisert eller ikke.

Lenke til kommentar
Ingame movies i 1080p eller også 720p tar jo en del plass..  si det er 1,5-2 timer cutscenes i 1080 så er det fort over 10gb alene. Ikke rart de bruker mye plass. Mgs serien inneholder en god del movies :p

7705866[/snapback]

 

Bla bla bla... når skal vi skjønne det at Metal Gear Solid filmene er kjørt av spillmotoren. De er kun skriptet. Tar veldig liten plass. Ubetydelig med plass faktisk. Bare tenk deg en gran turismo replay film. Tar 200-300 kb men er 6 minutter med "film". Lyd i cutscenes kan ta litt plass ;)

Lenke til kommentar
Gleder meg sykt til MGS4 :love:  Kommer til å bli beste MGS hittil tror jeg, siden det er Hideo`s siste MGS spill.

7705500[/snapback]

 

Alle MGS spill siden MGS2 har vært hans siste.

7705828[/snapback]

Ja, Metal Gear Solid 3 og 4.

 

Hideo Kojima har mange ganger sammenlignet seg selv med Solid Snake, som i MGS4 har fått navnet Old Snake. Mannen er nok lei av MGS. Det at Snake i en trailer sier "One last punishment I must endure", er trolig tegn på at nok er nok.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
vssnakegun0hd.jpg
Lenke til kommentar
Men det blir morsomt å se hva kojima kommer opp med etter metal gear solid 4.

7706039[/snapback]

Krysser fingrene:

Wii! Yes, I want to do it. I'm saying this everyday. But first, I have to face this giant that is called Metal Gear Solid 4, so until I'm finished with that, I can't do anything.
Lenke til kommentar

Det er ikkje noko problem å fylle opp 25-50 GB. Einkvar som har vore i kontakt med bildeprogram som photoshop, eller lydprogram som Cubase SX veit kor mykje plass ting kan ta ukomprimert.

 

Det er her ein del av forskjellen ligg vil eg tru. Med meir lagringsplass kan ein tillate seg mindre komprimering. Noko som gir betre kvalitet på bilde og lyd.

 

Ta til dømes ei .wav-fil av ei låt. Den kan raskt ligge på 50-70 MB +- avhengig av langde. Medan mp3-fila er kanskje på 4-10 MB. Mange vil nok ikkje høyre stor forskjell, men har du eit godt anlegg, og høyrer mykje på lyd og musikk, høyrer du det utan problem.

 

Med andre ord. Større lagringsplass KAN gi mykje betre lydkvalitet og bildekvalitet.

 

Det betyr uansett ikkje at dette er grunnen til at spel tar plass på PS3. Det kan sjølvsagt være at utviklarar ikkje tar komprimering veldig alvorleg sidan dei har god plass. Noko ein er nødt til på 360. Forskjellen på 360 og PS3 på eit og same spel er kanskje ikkje merkbar for alle, men i ein tenkt situasjon vil du med god TV og godt anlegg merke ein forskjell.

 

Det er mange gode komprimeringsverkty der ute i dag, men det er uansett ein ting du ikkje kjem utanom. Komprimering er synonymt med tap av kvalitet, uansett kor minimalt det skulle være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...