kristoffer2002 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har lyst til å programmere litt til mobiltelefonen Noen som har peiling på det? Trenger man noe spesiell programvare for å kunne "teste" programmene på PC? I hvor stor grad må man ta hensyn til hva slags mobil man skal programmere til? Lenke til kommentar
dilfus Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Hei Jeg har også sett litt på dette, men har ikke testet det ut noe særlig. Det første du imidlertidig må gjøre er å laste ned J2ME API bibliotektet fra sun sine sider, dette antar jeg at du har gjort. Det ligger også endel tutorials og blueprints til J2ME på sun sidene, her tror jeg det står noe om hva slags programvare du må ha for å teste applikasjonene dine på maskinen din. Ellers er det jo viktig at du tilslutt har en mobil telefon som har støtte for java teknologi, f.eks Siemens M50. Dette er et spennende prosjekt, gi oss tilbake melding på hvordan det går. Lykke til :smile: Mvh Dilfus Lenke til kommentar
cave_man Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hei! Har testa dette ut endel, du burde laste ned forteME fra suns sider, isammen med wireless toolkit, alt dette finner du der. Det er ingen behov for mobil, wireless toolkit inneholder en mobil-emulator, så det er bare å tæsje progsa man lager med en gang. Kan også gå på nokia.com, finner bla. en nokia-emulator her, + litt annet stæsj. Kodeeksemplene er helt greie, noe komplisert kanskje hvis du ikke har drevet mye med ME programmering før- Men det er definitivt en greie å få med seg, og det er skikkelig moro. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 cave_man: har du en direktelink til Forte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå