NightWolfie Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Heisann! Jeg lurer på om min Hiper 530W er nok til dette systemet: C2D E6600 @3.42 Vcore 1.66 Minne følger med 1:1 Overklokket skjermkort såvidt (se signatur) 3 HDD 2 DVD-brennere 1 Gainward 7900gt 512mb Lader til telefonen min koblet via usb (brukes jo ikke hele tiden). Derfor jeg spør er fordi at jeg lurer på om systemet mitt kanskje får for lite strøm, altså at det yter dårligere? Vil man merke at alt går tregere ved for lite W på PSU, eller vil systemet nekte å starte da? Alt funker glatt nå btw... Har også planer om å investere i R600 da den kommer ut (skal bare ha 1 stk), vil da PSU'n min holde? Takker på forhånd, Nightwolfie Lenke til kommentar
Caze Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Strømforsyningen du har nå vil fungere helt fint med det oppsettet du har nevnt. Hvis en strømforsyning er underdimensjonert vil du gjerne merke symptomer som: - Maskinen ikke vil starte opp i det hele tatt - Tilfeldige omstarter (gjerne ved høy belastning) - Enkelte komponenter "faller ut", f.eks. harddisk stopper opp Maskinen vil ikke "gå tregere"... Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Strømforsyningen du har nå vil fungere helt fint med det oppsettet du har nevnt. Hvis en strømforsyning er underdimensjonert vil du gjerne merke symptomer som: - Maskinen ikke vil starte opp i det hele tatt - Tilfeldige omstarter (gjerne ved høy belastning) - Enkelte komponenter "faller ut", f.eks. harddisk stopper opp Maskinen vil ikke "gå tregere"... 7703740[/snapback] Ok, takker for godt svar EDIT: Hva med R600 som kommer inn i oppsettet mitt når det kommer ut? Endret 12. januar 2007 av NightWolfie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå