Gå til innhold

Blomst med dråpe

oyvjak

Anbefalte innlegg

Tatt på min første tur med det nye kameraet (i august).

Bilde

La kritikken flomme!

Vet ikke hvordan man får til sånn miniatyrbilde greie. :blush:

Tatt med Nikon D80 og Nikkor 18-135mm DX

10/1250 sec

F/5.6

135 mm

ISO 220

Endret av ivellios
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg blir det litt mye luft rundt. Prøv å endre utsnittet. Øk gjerne fargemetningen litt også, ikke mye men bittelitt, jeg syns fargene er litt daffe.

Men jeg har ikke så peiling på blomster-bilder.

Endret av dynamic
Lenke til kommentar

Bra teknisk, men et par tips:

1. Hadde du flyttet deg ørlite til høyre så kunne du ha fått blomsten til å gå som en diagonal gjennom hele bildet, det ville ha skapt en mye større dynamikk og dybdefølelse.

2. Du skull hatt en reflektor (et papirark, aluminiumsfolie etc) og fått reflektert litt mer lys i front, da ville blomsten ha glødet litt mer.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i alt som er sagt, men noe ingen andre har bemerket er at jeg syns bildet er litt ut av fokus. Siden det kun er jeg som ser dette kan de ha noe med en lang da på skolen.

Det er ikke noe i veien med bevegelseuskarphet, lukkertiden er tross alt på 1/1250.

Det ser ut til at det var meningen at fokus skal sitte bak på blomsten men den burde ha sittet på dråpen helt framme.

Et fint bilde, men mangler vell fokus :)

Marius

Lenke til kommentar
For å være helt ærlig så la jeg ikke merke til dråpen før etterpå, så fokus var nok lengre bak på blomsten ja.

Unnskylder meg med at det var første gang jeg brukte speilreflekskamera.  :innocent:

7706493[/snapback]

Det er ikke lett første gang nei. Ikke så lett etter å ha hatt kameraet en stund heller. :ermm:

Lykke til vidre!

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...