Gå til innhold

X360: Rar lyd fra dvd-rom'en

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Dvd-rom'en på min 360 oppfører seg litt rart synes jeg, så jeg spør om det er flere som opplever det samme.

For det første lager den er slik rar skrapelyd av og til, spesielt ved oppstart når disken starter å spinne, og når jeg avslutter et spill via Guide-knappen. Det høres ut som disken kommer borti noe, men det har aldri komt noen riper. Har aldri hørt en lignende lyd, så det er derfor jeg reagerer.

Vi vet alle hvor mye dvd-rom'en bråker nå vi spiller. Men av og til under spilling er det som "jetflyet lander". Maskinen blir helt stillegående, men spillet går helt videre som normalt(selv under loading). Jeg hadde heller ikke reagert var det ikke for at dette skjer så usystematisk, virker som det er helt tilfeldig.

Jeg er på min tredje maskin nå. Den første hadde ikke noen av disse symptomene. Maskin nummer to hadde akkurat de samme symptomene, og der tok dvd-rom'en kvelden til slutt. Så deg jeg lurer på om dette er realativt vanlig, eller om jeg kan belage meg på enda flere møter med den lokale DHL-mannen..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dvd-rom'en på min 360 oppfører seg litt rart synes jeg, så jeg spør om det er flere som opplever det samme.

For det første lager den er slik rar skrapelyd av og til, spesielt ved oppstart når disken starter å spinne, og når jeg avslutter et spill via Guide-knappen. Det høres ut som disken kommer borti noe, men det har aldri komt noen riper. Har aldri hørt en lignende lyd, så det er derfor jeg reagerer.

Vi vet alle hvor mye dvd-rom'en bråker nå vi spiller. Men av og til under spilling er det som "jetflyet lander". Maskinen blir helt stillegående, men spillet går helt videre som normalt(selv under loading). Jeg hadde heller ikke reagert var det ikke for at dette skjer så usystematisk, virker som det er helt tilfeldig.

Jeg er på min tredje maskin nå. Den første hadde ikke noen av disse symptomene. Maskin nummer to hadde akkurat de samme symptomene, og der tok dvd-rom'en kvelden til slutt. Så deg jeg lurer på om dette er realativt vanlig, eller om jeg kan belage meg på enda flere møter med den lokale DHL-mannen..?

7702404[/snapback]

Fikk min maskin tilbake 2.desember fra rep., og den lyden du beskriver skjer hver gang DVD -trayet går inn, dvs før den spinner opp. Aller første gang jeg startet den kom ikke trayet ut engang, men det ordnet seg ved å bruke knappen på selve boxen,, fungerte mao ikke med fjernkontoll. Har opplevd det en gang siden, men har ikke vært noe problem egentlig.

Opplevde også at min box også landet under spilling. Skjedde en del like før den første boxen havarerte. Pussige var at det skjedde under TDU, trodde det streamet data hele tiden under spilling. Merket ikke noe problemer i selve spillet.

Jeg har to boxer, så min kan ryke så mye den bare gidder, bare de ikke ryker samtidig :ermm:

Endret av BioNor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

"Av og til" var mulignes en underdrivelse, jeg opplever dette så og si hver gang maskinen er på.

Opplevde også at min box også landet under spilling. Skjedde en del like før den første boxen havarerte. Pussige var at det skjedde under TDU, trodde det streamet data hele tiden under spilling. Merket ikke noe problemer i selve spillet.

:ermm:

7702477[/snapback]

Som sagt opplever jeg dette nesten hver gang jeg spiller. Det kan jo tenkes at disken stopper opp eller slakker farten litt, men etter min vurdering leser den like like fort som vanlig. Jeg merker verken at spillet stopper opp eller at loading tar lenger tid. Som sagt skje det ofte, og kan vare ganske lenge også, opp imot 10-15 minutter på det lengste en gang i Oblivion, men som oftes bare et par minutter før bråket kommer tilbake. Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Jeg quoter meg selv:

Den var stående, nå la jeg den ned. Da kommer det et "skrik" fra DVD rommen å jeg får meldingen i dashbord. "uleselig Disk". Putta i nesten alle spillene mine å jeg får den samme meldingen.

Snakka med hu på support like før 2200 nå. Jeg fortalte henne problemet og satt i en plate. Så fikk hun høre den forferdelige lyden som kom ut av DVD rommen. Så begynnte henne og le nervøst. Da sa hun bare, `Verklig beklagar, du måsta sendte den inn igjen..` (MERK Dårlig i svensk!  )

AGH! Nå som den fungerte så nydelig perfekt med den nye updaten og nye maps til GOW. Jeg som skulle kose meg med vin og snack denne helga etter 2 helvetes uker på jobb.

Dette er tatt ut av en samtale så det er kansje ikke så godt og se sammenhenge. Men kort fortalt så skjedde dette meg nå nettopp i kveld. Mange rare lyder kom ut i form av det du sier. Her hørtes det ut som at plata ble spist. Men ikke en ripe og se..

Nå er DVD rommen død, den spinner ikke. Det prøver men høres ut som motoren er død. Kommer et piip i form av en gammel digital vekkerklokke så stopper den opp.

Den greier ikke og lese noen plater. La inn en DVD film, da bråkte den mer en en noen gang og den sliter...

Min må sendes inn igjen...

Lenke til kommentar

nå er dette kanskje ikke helt på topic men .. jeg har opplevd noe lignende med ps2'en min(gml.typen) det skjer bare med cd'er ikke dvd det blir rignger helt innerst på cd'en der hvor det ikke er noe data lagret

kanskje det er noe av det samme som skjer med 360'en din quotor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...