Gå til innhold

Bassgitar - hva bør jeg kjøpe?

amcarpej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne burde kanskje vært postet under Kultur\Musikk\Musikkskapning og instrumenter....

Men siden posten allerede ligger her, så kan jeg jo gi et svar......

Min anbefaling er å ikke kjøpe en sånn billigpakke.....stort sett er gitarene dårlige, men det kommer jo helt an på hvor mye penger du har lyst til å bruke på bassgitar og forsterker.

F.eks en Ibanez GSR-180 til 1795, eller en

Ibanez GSR-200 til 2445.

...2 bra nybegynner-basser, etter min mening.

Noen helt greie forsterkere til bruk på "gutterommet":

Hartke A35 koster 2245

Hartke B300 til 1445.

Ibanez SW35u til 1495

Annet utsyr, som kabel, reim og bag, bør du få med gratis i de fleste gitarsjapper.

Et annet tips er å sjekke bruktmarkedet, men siden, som du sier, er komplett noob, så er det jo kanskje litt vanskelig å finne et bra tilbud der.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Sjekk bruktmarkedet, du kan gjøre noen kupp der!

Billigpakker der du får med gitar, forsterker, plekter, reim etc. er i 99,999999% av alle tilfellene overpriset dritt. En grei forsterker til øving bør du klare å finne for en tusing, så legger du resten i en god bass. Brukt.

Plekter, reim osv. koster ikke mange kronestykkene. Original gigbag får du ofte med bassen.

La oss si

Grei brukt forsterker: 1000,-

Grei brukt bassgitar: 3000,-

Plekter: 2-10 kr stk. (alt etter om du kjøper enkelt eller en jumbopakke med et par hundre stk.)

Lærreim: 3-400,-

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Vet ikke hva jeg skal se etter av slitasje og skader på brukt utstyr, så å kjøpe brukt er ganske uaktuelt. Blir vel sannsynligvis å gå for en billig ibanez og en amp til rundt 1500. Ekstrautstyr får jeg se litt nøyere på, men reim blir sannsynligvis en Ernie Ball nylonreim til 65 kroner, billig og helt grei å ha på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...