Jimster Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg er som sikkert flere av dere andre innstillt på å kjøpe Vista når det kommer ut i slutten av måneden. Det jeg sliter litt med er er om jeg skal slå meg til ro med en OEM versjon eller om jeg skal få tak i en Retail....og ikke minst hvor jeg skal få tak i en Retail. Jeg har lest om disse begrensningene ved en OEM lisens, pluss at jeg ser at disse selges som ENTEN 32 eller 64 bit. Vista Retail har jeg skjønt skal selges med 32 og 64bit på samme plate, og en lisens til rådighet. Man vil heller ikke ha de begrensningene som OEM har. Jeg er usikker på om alle hardwareprodusentene er gode nok på drivere til et 64bit system foreløpig, derfor vil jeg ha mulighetene til å installere 32bit inntil dette skjer! På Netshop.no finner jeg for eksempel bare OEM versjoner til salgs....hvor er Retail versjonene? Vil dere kjøpe Retail eller OEM? Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Veldig vanskelig valg egentlig. Hvis Vista skulle hatt like lang levetid som XP har hatt så ville retail vært en no-brainer for meg, men siden neste Windows-versjon skal komme om 2-3 år så tror jeg ikke at jeg kommer til å oppgradere hovedkortet mitt så mange ganger at en retail-lisens vil lønne seg. Men om det viser seg (dvs. jeg finner dokumentasjon elns. på det) at studentoppgraderingslisensene gir samme muligheter som retail så blir det nok en slik på meg. MPX hadde forresten et godt utvalg av forskjellige Vista-lisenser listet (både retail og OEM), men disse finner jeg ikke nå lengre. Snodige greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå