Gå til innhold

Hjelp til identifisering av kabel på AOpen miniPC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt en AOpen MP945-VXR. Under monteringen klarte jeg å få slite over et par strømkabler :nei: Se bilde nedenfor.

 

Noen som vet hvilken type kabel jeg trenger? Vanlig 3-pinsstrømkabel?

 

EDIT: Har nå fått tatt bilde av den andre enden. Er dette rett og slett bare en kabel for ei lampe? Den enden på bilde to sitter rett bak frontdekselet, gjennsomsiktig del...

 

 

I så fall sliter jeg vel mer med å finne kabelen, men samtidig trenger jeg den vel egentlig ikke heller? Ingen nødvendighet?

 

Noen som eventuelt kan tipse meg om en slik kabel?

post-18460-1168551050_thumb.jpg

post-18460-1168552478_thumb.jpg

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ser ut til å være en IR sensor, enten for fjernkontroll eller IRDA.

Kan du ikke skjøte ledningene med ScotchLock?

7703452[/snapback]

 

Vi fant ut at det var en IR sensor her også ja. Tenkte imidlertid ikke på å fjerne saken her...

 

ScotchLock, hva er det? Link til noen som selger det?

 

Ev. ta fram loddebolten?

og litt tape/krympe strømpe?

7703519[/snapback]

 

Jeg har nok ikke drevet noe særlig med lodding, og ikke har jeg loddebolt heller...

 

Noen som kunne linka til en sånn kabel?

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Jeg veit ikke, men ser for meg at det kanskje kan være et problem å bruke disse for min del ettersom kablene har røket helt oppe ved kontakten. Altså ikke noe tråd å gå på på den siden...

 

 

Hvis dette stemmer er jeg SVÆRT interisert i tips til en ny slik kabel... Noen som har en direktelink til en butikk med en slik kabel?

 

Kjører nå PCen, og den fungerer strålende :D (dog syns jeg kanskje den bråket noe mer enn forventet :thumbdown: ). Men skulle gjerne hatt opp IR'en og...

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Jeg veit ikke, men ser for meg at det kanskje kan være et problem å bruke disse for min del ettersom kablene har røket helt oppe ved kontakten. Altså ikke noe tråd å gå på på den siden...

 

 

Hvis dette stemmer er jeg SVÆRT interisert i tips til en ny slik kabel... Noen som har en direktelink til en butikk med en slik kabel?

 

Kjører nå PCen, og den fungerer strålende :D (dog syns jeg kanskje den bråket noe mer enn forventet :thumbdown: ). Men skulle gjerne hatt opp IR'en og...

7725336[/snapback]

 

Trekk ut kontakten, og prøv å få kontaktpinnene ut av plastikken. Det er vanligvis en mothake du kan "overtale" med et bittelite skrujern el.l.

Kontaktpinnene er enten krympet eller loddet på kabelen, og det lar seg vanligvis gjøre å bare "skjøte innpå". Blir selvsagt litt vanskelig om det er loddet og du ikke har utstyr/kunnskaper til det, men jeg vil gjette på at kontaktene her er klemt fast med en form for kabelskotang, og da lar det seg alltid gjøre å improvisere noe som virker.. :)

 

Å bytte selve kabelen er egentlig ikke et alternativ, siden den tydeligvis er loddet rett på sensoren i andre enden, og du ikke kan lodde -da må du isåfall bytte hele sensoren komplett med kabel...

Lenke til kommentar

1. Jeg forstår at det å bare bytte kabelen ikke er et alternativ, da den er loddet rett på sensoren. Så det jeg over har kalt "ny kabel" er altså ny kabel MED SENSOR.

 

Noen som har tips til hvor jeg finner dette?

 

2. Hvis det ikke er mulig å skaffe ny kabel m/ sensor (til en pris innenfor rimelighetens grenser) får jeg vel forsøke oppskriften din...

 

 

Men takk for hjelpen! :thumbup:

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...