Gå til innhold

Montere E6600 på i975X

StianGH

Anbefalte innlegg

Trenger skikkelig hjelp nå. Kanskje har jeg gjort en stor feil.

På min splitter nye E6600 prosessor er det noen tapper som skal ned mot hovedkortet. På hovedkortet er det mer tapper som står opp over og noen tapper som er "tomme" der tappene fra prosessoren skal være. Problemet er bare at disse tappene ikke er på samme plass liksom.

Bilder:

Prosessor

HK

HK og Prosessor

Illustrasjon:

HK

T-T-O-T-T

T-T-O-T-T

T-T-O-T-T

Prosessor

O-O-O-O-T

O-O-O-O-T

O-O-O-O-T

T´ene på prosessoren skal inn i O´ene på HKet, men det går jo ikke. Eller er det ikke slik?

Endret av StianGH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den passer nedi firkanten der CPUen skal være liksom. Og pila peker mot det avrundede hjørnet (slik den skal). Men så skal du liksom legge "lokket" på og "låse" med en "pinne", eller "spak". Når "lokket" kommer ca. 45 grader blir det motstand og jeg tør ikke presse. Skal jeg bare peise på?

Og forresten, har ikke noe kjølepasta, noen som skal hjelpe meg litt her? Hvor skal det? Hvor kjøper jeg og hva kjøper jeg ikke?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Den passer nedi firkanten der CPUen skal være liksom. Og pila peker mot det avrundede hjørnet (slik den skal). Men så skal du liksom legge "lokket" på og "låse" med en "pinne", eller "spak". Når "lokket" kommer ca. 45 grader blir det motstand og jeg tør ikke presse. Skal jeg bare peise på?

Det skal være litt motstand, ja. Dog ikke så mye at liksom må 'bruke krefter'.

Bare vent, det er enda værre å få på cpu kjøleren, da føler du virkelig at du presser istykker greiene....

Og forresten, har ikke noe kjølepasta, noen som skal hjelpe meg litt her? Hvor skal det? Hvor kjøper jeg og hva kjøper jeg ikke?

Kjølepasta her!

PS; Skal på i et veldig tynt lag, du skal liksom kunne 'se igjennom' det påsmurte laget. Har du på for mye virker det mot sin hensikt (blir isolerende)

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...