destilert Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei. Har intill nylig sittet på en dobbel ISDN linje, men endelig fikk fattern ut fingeren og bestilte trådløst bredbånd fra Ice. I dette sekund sitter jeg med modemet forran meg og ifølge lampa som indikerer signalet jeg ha bra signal. Jeg får gått på internett, men ikke med særlig merkbar hastighet ifh. den gamle ISDN linja. Nå driver jeg å laster ned, eller prøver i alle fall. Jeg skulle gjerne ha lastet ned den nye patchen til wow på 218mb. Blizzard downloaderen kommer opp i 40-50kb/s før hastigheten daler ned til null, blir der et minutt eller to før det fyker opp igjen og blir på toppen kanskje et halv minutt og syker til null igjen. Og sånn fortsetter det. Det sier seg selv at slik blir jeg aldri ferdig med å laste ned patchen så jeg fant en mirror på nett og startet å laste ned med Opera. Akkurat nå sitter jeg med 40kb/s, og ettersom det er mye bedre enn hva ISDN klarte, er jeg egentlig fornøyd. Men. En kamerat av meg har 4mbps linje, Ice påstår det leverer 2mbps med godt signal. Jeg spurte hvor høy hastighet han får, og han svarte oppunder 600kb/s. Og da henger det ikke helt på greit at jeg ikke får mer enn 40kb/s. Ikke at jeg ikke får lastet ned patchen og linja er helt grei til å spille wow på, men kunne godt tenke meg å utnytte båndbredden fult ut. I tilleg så er netverksbruken på linja aldri over 25%, det ser jeg i Windows oppgavebehandling. HJELP! Så lastet jeg også ned bitTorrent, men det var jo bare sorgen. Torrenten starter aldri å laste ned, og nede i høyre hjørne står det et eller annet med sjekker firewall, som etter det jeg veit ikke er på. Så sjekket jeg om portene er oppe med http://www.whatsmyip.org/ports/p2p/ og fant ut at absolutt alle portene sto på timeout. Kall meg en krakk, jeg har lite peiling på sånt egentlig, men jeg skulle gjerne vite hva jeg skal gjøre med dette. Mhv destilert som akkurat nå gjøre leksene sine isteden for å spille wow og laste ned musikk, fordi patchen laster sakte og bitTorrent er mongo :\ Lenke til kommentar
fowl Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hei. Har intill nylig sittet på en dobbel ISDN linje, men endelig fikk fattern ut fingeren og bestilte trådløst bredbånd fra Ice. I dette sekund sitter jeg med modemet forran meg og ifølge lampa som indikerer signalet jeg ha bra signal. Jeg får gått på internett, men ikke med særlig merkbar hastighet ifh. den gamle ISDN linja. Nå driver jeg å laster ned, eller prøver i alle fall. Jeg skulle gjerne ha lastet ned den nye patchen til wow på 218mb. Blizzard downloaderen kommer opp i 40-50kb/s før hastigheten daler ned til null, blir der et minutt eller to før det fyker opp igjen og blir på toppen kanskje et halv minutt og syker til null igjen. Og sånn fortsetter det. Det sier seg selv at slik blir jeg aldri ferdig med å laste ned patchen så jeg fant en mirror på nett og startet å laste ned med Opera. Akkurat nå sitter jeg med 40kb/s, og ettersom det er mye bedre enn hva ISDN klarte, er jeg egentlig fornøyd. Men. En kamerat av meg har 4mbps linje, Ice påstår det leverer 2mbps med godt signal. Jeg spurte hvor høy hastighet han får, og han svarte oppunder 600kb/s. Og da henger det ikke helt på greit at jeg ikke får mer enn 40kb/s. Ikke at jeg ikke får lastet ned patchen og linja er helt grei til å spille wow på, men kunne godt tenke meg å utnytte båndbredden fult ut. I tilleg så er netverksbruken på linja aldri over 25%, det ser jeg i Windows oppgavebehandling. HJELP! Så lastet jeg også ned bitTorrent, men det var jo bare sorgen. Torrenten starter aldri å laste ned, og nede i høyre hjørne står det et eller annet med sjekker firewall, som etter det jeg veit ikke er på. Så sjekket jeg om portene er oppe med http://www.whatsmyip.org/ports/p2p/ og fant ut at absolutt alle portene sto på timeout. Kall meg en krakk, jeg har lite peiling på sånt egentlig, men jeg skulle gjerne vite hva jeg skal gjøre med dette. Mhv destilert som akkurat nå gjøre leksene sine isteden for å spille wow og laste ned musikk, fordi patchen laster sakte og bitTorrent er mongo :\ Vi har også ICE pga. at vi bor langt oppe på heia. Jeg har den erfaringen om at uansett hvor grei hastighet du har på nettet er det nesten garantert at det går treigt å laste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå