Gå til innhold

Chipping av PS2

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Matrix er den helt klart beste, og mest stabile chip`n på markedet, mye enklere en dms4... Matrix og dms er forøvrig også de eneste ORGINALE chipene på markedet, alt annet er kopier...

900kr for en matrix ferdig montert er ikke dyrt med tanke på hva du får (selv om vi tar 800kr for samme jobben ;) )

Den helt klart beste IKKE orginale chip`n, er XenoPs chip`n, den har samme funksjoner som matrix, uten støtte for oppgradering, også en meget stabil og god chip... Med matrix chip, så kan man også start HD fra minnekortet... PsTwo og HD, glem det...

Til trådstarter, kjøp deg en ny PsTwo på den billigste plassen du finner, og send/lever den hit, så ordner vi chip til deg... Selvfølgelig med full garanti for at maskinen virker som den skal når du får den igjen..

Send meg gjerne en pm hvis du lurer på noe mere ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bare for å ha nevnt det har de tilbud på mpx nå med en PS2 slim, guitar hero + buzz for 1999,-kr

også har de en fin pakke med en ekstra kontroller + minnekort for like mye penger som en kontroller koster til vanlig... bare 300kr

LINKER:

Tilbud - http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74594

Kontroller - http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72860

edit: dette ble julegaven fra meg til samboeren, og motsatt...

vi (les jeg) skal chippe den med matrix-chippen, ettersom det er den eneste man kan oppdatere firmwaren på. den er også kjent for å være stabil og ikke by på problemer.

vi kjøper en chip, og får en utdannet fin-elektroniker til å lodde den inn...

7701400[/snapback]

Lykke til med monteringen da... har han ikke montert i en ps2 før, så hjelper det ikke mye å være "fin-elektroniker"... Montering av chip koster 400kr hos noen som KAN det, så det er ikke verdt risikoen spør du meg... Men send meg gjerne en pm når dere får problemer ;)

Lenke til kommentar

Det kan by på problemer hvis du kjøper en gammel PS2 på qxl eller finn. etter noen års tiden blir laser'n veldig sliten og klarer derfor ikke lese noe mer. Akkurat det som skjedde på min gamle PS2 (den svære), så jeg kjøpte en PS2slim fra spillchip.com for 1995,- tror jeg, de kjøpte maskin og installerte chippen og så sendte den rett til meg. Easy as

Men husk at det er forskjellige versjoner av PS2'ene, noen er gode på DVD-, andre på + mens f.eks den siste modellen (tror jeg) skal være god på begge to..

Hvordan fungerer dette med å "skru av" chippen på matrixmodellen når/hvis man skal spille online?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer dette med å "skru av" chippen på matrixmodellen når/hvis man skal spille online?

7703523[/snapback]

Hold SELECT inne når du starter maskina så kommer det CHIP DISABLED på skjermen. (eller så var det holde START inne, er ivertfall den knappen nærmest de TRKANT, FIRKANT , RUNDING, KRYSS tastene.)

Lenke til kommentar
OOk, takk for tipsene, da tror jeg at jeg går for en MAtrix-chip, ser de sleger en PS2-slim på lefdal til en tusenlapp, så jeg får stikke ned og plukke opp en.

AtW

7703676[/snapback]

Spaceworld har for 999 nå

Lefdal har for 999

Expert tar 1199

Elkjøp tar 1295 (ivertfall i Oslo, rent TYVERI!!)

Siba tar 1095 nå .

Det var dagens PS2 priser :)

Lenke til kommentar

Er nok start man skal holde inn på matrix chippen for å få den deaktivert... anbefaler på det strekeste EssspeN på dette forumet (www.spillchip.no ? /com)

*Kvalitet

*Service

*Leveringstid

*GARANTI! på jobben han har utført

*Tilgjengelighet, han er stort sett tilgjengelig på MSN om det skulle være noe på kveldstid.. og han er alltid hyggelig selv om jeg maser en god del på han :p

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Er det mulig å sette inn en 2,5" disk i slim utgaven?

Ørjan...

7703601[/snapback]

Du får den ikke INN i maskinen, men det er fult mulig å koble den til, men usb tilkoblingen gåt treeeegt...

Lil-H: Alle ps2 i bra stand, skal spille dvd-r (med chip selvfølgelig)

Men kvaliteten på platene som blir brukt, er VIKTIG!

En gammel ps2 kan bli som ny med en skikkelig rens, evt bytte av laser, og det er mye billigere en å kjøpe ny maskin ;)

Lenke til kommentar

cossiemk1: joda, platene har forferdelig mye å si. Jeg har utrolig mange import fra thailand, det går ikke alltid i dvdr der borte, så jeg merket fort at min spiller ble kresen på cd-platene

Nå bruker jeg kun verbatim dvd+ når jeg skal brenne spill.

Jeg prøvde forresten å rense spillern min med isopropanol, men det ble ikke så veldig mye bedre. Men er klar over at bytte av laser skal funke knirkefritt.

Men nå hadde jo jeg lyst på slim også da :blush:

AtW: tror det nesten er like greit å kjøpe komplett pakke på spillchip.com hvis du vil de skal montere den også. Du får til og med kontrollen som følger med i ps2-pakka

Lykke til ;)

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
er du her også cossiemk1?

fælt og du maser på meg om det ikke går bra da, skal vise deg jeg... bare vent!

hilsen

juleavatariw4.png

7704783[/snapback]

Hehe, er overalt jeg vet du ;)

Er ikke utenkelig at dere får det til, men av erfaring, så vet jeg hvor vanskelig det er, og når det koster 400kr å få det gjort da, så hadde ikke jeg tatt sjansen på noe annet...

Lenke til kommentar

nei, du har et poeng der, at det ikke koster så veldig mye...

vi har også med oss en annen fyr på teamet, som er kamerat av min kamerat som skal gjøre det, og han har moddet rundt 50 ps2'er sier han, så hvis det blir noe styr så er det bare å ringe han... jeg tror det går greit jeg.

han fyren som skal gjøre det jobber på på sensonor og han lager testkort for mikrobrikker, han lager de får hånd, altså lodder hver komponent på kretskort.

Lenke til kommentar
nei, du har et poeng der, at det ikke koster så veldig mye...

vi har også med oss en annen fyr på teamet, som er kamerat av min kamerat som skal gjøre det, og han har moddet rundt 50 ps2'er sier han, så hvis det blir noe styr så er det bare å ringe han... jeg tror det går greit jeg.

han fyren som skal gjøre det jobber på på sensonor og han lager testkort for mikrobrikker, han lager de får hånd, altså lodder hver komponent på kretskort.

7707072[/snapback]

Sensonor i horten det da?? Bor selv rett utenfor horten ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...