Gå til innhold

Chipping av PS2

ATWindsor

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at det finnes endel forskjellige Chips til PS2, har det noe særlig praktisk forskjell hvilken man velger? Og finnes det noen butikker som selger med en chip ferdig installert (Den nye mineversjonen alstå) (helst en litt "ordentlig" butikk" og ikke en fyr på finn/qxl)

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lagt merke til at det finnes endel forskjellige Chips til PS2, har det noe særlig praktisk forskjell hvilken man velger? Og finnes det noen butikker som selger med en chip ferdig installert (Den nye mineversjonen alstå) (helst en litt "ordentlig" butikk" og ikke en fyr på finn/qxl)

AtW

7701091[/snapback]

Anbefaler Sjur hos playstationshop.no i Bergen om du er i den omegnen.. Har god erfaring med han..

Sett inn en DMS4 pro om du har den store PS2'en og skal benytte HD. Den er litt dyr, men jeg tror det svarer seg..

Om det er den slim versjonen du har eller ønsker med chip ferdig installert mener jeg han har det også..

:)

Lenke til kommentar

AtW

7701091[/snapback]

Anbefaler Sjur hos playstationshop.no i Bergen om du er i den omegnen.. Har god erfaring med han..

Sett inn en DMS4 pro om du har den store PS2'en og skal benytte HD. Den er litt dyr, men jeg tror det svarer seg..

Om det er den slim versjonen du har eller ønsker med chip ferdig installert mener jeg han har det også..

7701131[/snapback]

Vil gjerne ha slimversjonen tror jeg, kan for å være helt ærlig ikke helt se den store nytten med en harddisk (det eneste måtte være å slippe å kjøpe en blodoverpriset memory card).

Desverre holder jeg ikke til i nærheten av bergen....

AtW

Lenke til kommentar
Man kjører spilla innpå HD'en slik at man slipper at yngstekaren spiser opp spilla.. Det går litt kjappere med booting og slikt også.

Men det er vel ikke så lett å få fatt i en slik standard versjon PS2 lenger. Ikke ny ihvertfall..

7701179[/snapback]

Hmm, ja, det er jo faktisk ganske nyttig, litt korttenkt ja...., men jeg liker slimversjonen, jeg driver også å lefler med ideen å bygge den inn i en arkadeboks, så da er det greit at den er liten (vifteløs er den vel også), så får jeg vel heller lide med platebytter...

AtW

Lenke til kommentar
Man kjører spilla innpå HD'en slik at man slipper at yngstekaren spiser opp spilla.. Det går litt kjappere med booting og slikt også.

Men det er vel ikke så lett å få fatt i en slik standard versjon PS2 lenger. Ikke ny ihvertfall..

7701179[/snapback]

Hmm, ja, det er jo faktisk ganske nyttig, litt korttenkt ja...., men jeg liker slimversjonen, jeg driver også å lefler med ideen å bygge den inn i en arkadeboks, så da er det greit at den er liten (vifteløs er den vel også), så får jeg vel heller lide med platebytter...

AtW

7701203[/snapback]

Jeg lurer meg på om ikke det er muligheter for å benytte en ekstern USB disk på slimversjonen når jeg tenker meg om. :) Skal se om jeg finner noe info..

Lenke til kommentar
ja, det er vel mulig, men vær klar over at det bare er usb1.0

7701228[/snapback]

Hmm, det er jo irriterende, da vil det jo gå ganske tregt kjøre spill fra disk.

AtW

7701248[/snapback]

Men om du skal bygge inn PS2'en i arcadekabinett ville jeg lett etter en original PS2 på QXL. Chippet med DMS4 pro. Lemp så i en 250GB eller så med HD. (Det har jeg, og det er vel maks som støttes tror jeg).

I og med at du skal lempe det inn i et større kabinett og holder således styggesvarten skjult, kan du jo bare skru av lokket på PS2'en og nappet ut den lille bråkmakeren av ei vifte. Det er bare en vifte i denne karen, og den kan godt erstattes med en stillegående, selv om du må skjære litt i plasten..

Lenke til kommentar
ja, det er vel mulig, men vær klar over at det bare er usb1.0

7701228[/snapback]

Hmm, det er jo irriterende, da vil det jo gå ganske tregt kjøre spill fra disk.

AtW

7701248[/snapback]

Men om du skal bygge inn PS2'en i arcadekabinett ville jeg lett etter en original PS2 på QXL. Chippet med DMS4 pro. Lemp så i en 250GB eller så med HD. (Det har jeg, og det er vel maks som støttes tror jeg).

I og med at du skal lempe det inn i et større kabinett og holder således styggesvarten skjult, kan du jo bare skru av lokket på PS2'en og nappet ut den lille bråkmakeren av ei vifte. Det er bare en vifte i denne karen, og den kan godt erstattes med en stillegående, selv om du må skjære litt i plasten..

7701311[/snapback]

Joda, men det er en plan litt framover i tid, så jeg tror jeg går for en slijm, den er liten og stille. Så får jeg eventuelt angre på det på et senere tidspunkt :)

AtW

Lenke til kommentar
Forfengeligheten rår..  ;) Den slanke banker svartestyggen2 nok en gang..  :D

7701375[/snapback]

Hehe, en liten ting til, det er kanskje problemer med online om chippen er aktivert, kan alle slike chipper deaktiveres om man ønsker?

AtW

7701384[/snapback]

Det kan man stort sett.. Ihvertfall på de jeg har vært borti.. "Hold en eller annen knapp under boot for å bypasse chip" type rutine..

Lenke til kommentar

bare for å ha nevnt det har de tilbud på mpx nå med en PS2 slim, guitar hero + buzz for 1999,-kr

også har de en fin pakke med en ekstra kontroller + minnekort for like mye penger som en kontroller koster til vanlig... bare 300kr

LINKER:

Tilbud - http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=74594

Kontroller - http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=72860

edit: dette ble julegaven fra meg til samboeren, og motsatt...

vi (les jeg) skal chippe den med matrix-chippen, ettersom det er den eneste man kan oppdatere firmwaren på. den er også kjent for å være stabil og ikke by på problemer.

vi kjøper en chip, og får en utdannet fin-elektroniker til å lodde den inn...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

vi (les jeg) skal chippe den med matrix-chippen, ettersom det er den eneste man kan oppdatere firmwaren på. den er også kjent for å være stabil og ikke by på problemer.

7701400[/snapback]

Ok, så det er en bra chip? Er noen som driver å skryter av en H20-chip også, den siden det ble lenket til over her installerte jo denne matrix-saken, men det var jo realtivt dyrt (900 er jo så og si like mye som hele konsollen koster...).

AtW

Lenke til kommentar

7701400[/snapback]

Man kan oppdatere DMS4 også, men jeg tror det at Matrix er billigere og mer populær..

Lenke til kommentar

ja, det er det.. man får bare chippen til 400kr hvis du gjør jobben selv, noe ingen noengang vil anbefale :p

jeg har også hørt mye bra om h2o og ghost2... men alle som jeg har snakket med som jobber med dette (f.eks essspen her på forumet) anbefaler matrix, så jeg går for den... du får bare lese om de forskjellige, og se hvilken som passer best mtp pris, ytelse, brukervennlighet og alt...

nå legger jeg med.. lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...