Spiritas Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Sitter her å prøver å sette sammen en data jeg skal kjøpe men må si jeg har stått litt fast på hovedkort jeg skal kjøpe. Fant dog dette; Asus P5N32-E SLI men var jo selvfølgelig utsolgt. Så er det noen som har noen gode erfaringer med et bra et? Ser gjerne muligheten for å kjøre SLI senere. Ellers hadde jeg tenkt meg disse delene til maskinen hvis dette skulle være til noe hjelp; Thermaltake Armor Sort, Aluminium Front XFX gtx8800 hiper 580W Power corsair XMS2 6400 DDR2 XMS2 Xtreme Performance TwinX Matched E6600 Duo 2 Core 320 GB S-ATA2 16MB Cache Harddisk WIN XP HOME M/OPPGR. KUPONG TIL VISTA Thermaltake Cyclo minnekjøling Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet CPU Kjøler Lenke til kommentar
Dobbelmoral Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 lol jeg spurte samma spm her. ikke no svar :/ https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=696829&hl= Lenke til kommentar
X-Warrior Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Har samme problem, mn ser at di skal få det inn på PSdata om en uke, så jeg tror det er best å være på den sikre siden og vente til da Hvis ikke kan du jo vurdere EVGA nForce 680i SLI....kortene er sikkert hipp som happ, mn stoler mer på et kjent, stabilt merke som Asus enn en nykommer som EVGA Lenke til kommentar
TordO Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 EVGA er jo ikke nykommer, har bare holdt seg til skjermkort, men nye på hovedkort er riktig.. Lenke til kommentar
X-Warrior Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Var jo det jeg mente, seff Mn no offense!...Selv har jeg ikke testet kortet så hvem vet? Lenke til kommentar
Spiritas Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2007 Var jo det jeg mente, seff Mn no offense!...Selv har jeg ikke testet kortet så hvem vet? 7708708[/snapback] Vel jeg tok hvertfall å bestilte det kortet så får bare krysse fingrene, lest at de som har hatt mest problemer med det kjører quad core system, så håper & satser på at det går smooth hos meg. Ser at folk har fått klokka ganske høyt med kortet så. Lenke til kommentar
X-Warrior Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Ok Har forresten hørt att mange er posetivt overrasket over god hjelp på eVGA's forum Good Luck Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hva med et P5N-E SLI? I følge tester jeg har sett yter det helt på linje med 680i kort. Lenke til kommentar
Variable Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Selv går jeg for Asus Commando , men det er med 965 Chip Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 650i sli er jo mulig (som oc freak nevner)? hvis dere må ha sli https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k Lenke til kommentar
Raggis Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (endret) Jeg har også tenkt å kjøpe nytt system om dagen, og greier ikke å bestemme meg for hvilket HK jeg burde velge. Jo mer jeg leser rundt på nettet av tester, erfaringer på forumer osv... jo mer usikker blir jeg. Har sett en del på Asus 650i og 680i kortene. Dette pga. muligheten til eventuelt SLI senere, eller ett grafikkort for fysikk i spill (hvis dette tar av). Men utifra det jeg leser på nettet virker jo ikke som om de 6xxi kortene er spesielt stabile ennå. Om P5N-E SLI leser jeg at omtrent ingen har fått det til å fungere med 4GB ram(4x1GB brikker). I tillegg hvis dere ser på testen til Hardocp nederst på gaming benchmarks, så ligger P5N-E kortet en del bak i dual core ytelse, jeg greier ikke å bli enig med meg selv om dette spiller noen stor rolle. Det er bare kjedelig med ett system som ikke utnyttes tilnærmet 100% tenker jeg da, mulig dette er ett problem som kan løses med BIOS oppdatering også. (link til testsiden på hardocp: http://enthusiast.hardocp.com/article.html...W50aHVzaWFzdA== ) Når det gjelder 680i kortene ser det vel ut som om SATA problemene ikke er noe særlig eksisterende på ASUS kortene? Men de er vel fortsatt svært kresne på RAM? Akkurat nå heller jeg over på å vente til Asus P5N32-E SLI er i butikken, men før den tid har jeg sikkert endret mening igjen. Har også tenk en del på P5B-E plus, men da mister jeg muligheten for eventuelt SLI uten å kjøpe nytt HK. Endret 14. januar 2007 av Raggis Lenke til kommentar
Spiritas Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2007 Selv går jeg for Asus Commando , men det er med 965 Chip 7715719[/snapback] Hva mener du egentlig med "965 chip"? Lenke til kommentar
TordO Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Med "965 Chip" mener han Intels P965 brikkesett.. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Holdt selv på å kjøpe det mest fancy av sli hovedkort. Så først og fremst trenger du sli?. Jeg trenger ikke det, selger det gammle å kjøper nytt highend kort i steden. Trenger heller ikke lydkort, fler en 4 sata, fler en 1 nettverkskort, så er du i samme båt sparer du 1200+ på å kjøpe P5B. Med det kan du feks klokk lenger en EVGA og den har en mulitplier på *9. Et kort du ikke burdet kjøpe er EVGA, fikk svar av en hw.no bruker som fortalte at 4 hovekdort av denne typen haddet tatt kvelden pga OC. Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Er i ferd med å bestille et abit IN9 32 MAX WIFI.. Har lest litt rundt om, og det virker som et bra kort. Mitt P5N32-SLI premium er bare søppel (ingen overklokking av minne er mulig, alt resulterer i BSOD). Lenke til kommentar
Spiritas Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Med "965 Chip" mener han Intels P965 brikkesett.. 7746232[/snapback] Føler meg skikkelig noldus nå, men jeg ble ikke smartere av dette. hva er forskjellene mellom 965, 980 & 950? Vel har avventet litt med å bestille noe hovedkort her, prøver å bygge en data jeg vil være fornøyd med & skal si at Evga kortet ikke høres fristende ut lenger. Driver derimot å snuser litt på Asus Commando, lest litt om det og det virker jo lovende. Men vil nok høre mer på hva andre har å si på området siden jeg ikke er helt med på hva som skjer inni selve maskinen. *ler* Lenke til kommentar
Spiritas Skrevet 19. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2007 Holdt selv på å kjøpe det mest fancy av sli hovedkort. Så først og fremst trenger du sli?. Jeg trenger ikke det, selger det gammle å kjøper nytt highend kort i steden. Trenger heller ikke lydkort, fler en 4 sata, fler en 1 nettverkskort, så er du i samme båt sparer du 1200+ på å kjøpe P5B. Med det kan du feks klokk lenger en EVGA og den har en mulitplier på *9. Et kort du ikke burdet kjøpe er EVGA, fikk svar av en hw.no bruker som fortalte at 4 hovekdort av denne typen haddet tatt kvelden pga OC. 7746400[/snapback] Men er det ikke greit å ha det klart for SLI i fremtiden i forhold til fysikk prosesser med et andre kort? Eller vil det være mye bedre å heller kjøpe nytt skjermkort? "all these choices" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå