JKJK Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hei! Skal sette opp et kassasystem som er direkte linket opp mot et regnskapssystem på server, og trenger derfor en fysisk liten pc som skal stå gjemt under disken i en butikk. Bak/på denne skranken er det allerede dårlig med plass, så derfor dette behovet. Pc'en bør også være relativt støysvak, men det er ikke dette jeg legger mest vekt på. Fysisk størrelse og ytelse er det som blir mest vektlagt. Har ikke satt noen makspris, men siden den ikke skal kjøre all verden av software heller, så begrenser behovet seg fort selv. Ytelsesmessig er en decent prosessor og min. 1GB minne et krav. Harddisken trenger ikke å være av all verdens størrelse, men hastighet er viktig. Må også ha en del usb porter, da touchscreen, usb-kasse og strekkodeleser sammen med mus og tastatur skal kobles til! Kan noen hjelpe meg å plukke ut noe sånt? Er ikke sikker på hvilken formfaktor jeg skal legge meg på. Jobber ukentlig med pcbyggig, og har bygd mye pc. Men grunnet tidspress, og at dette må være en meget driftssikker boks, så ser jeg helst jeg slipper unna med en ferdig boks eller halvfabrikata. Men selvbygging er ikke 100% utelukket. Mus, tastatur og skjerm skal ikke være med i tilbudet. Det haster litt å få denne boksen i hus, så fint om dere som har litt peiling på sånt gidder å svare relativt kjept På forhånd takk! Edit: Kom akurat over Dell Dimension C521. Dette kan faktisk være meget interessant, men blir muligens litt for fysisk stor. Men kom med forslag! Endret 11. januar 2007 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Her er oppsettet jeg satte opp på dell. Skal forøvrig ikke ha med skjerm, men fikk ikke mulighet til å velge den bort i konfiguratoren. Dimension_C521_forslag.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå