Gå til innhold

Problemer med trådløst nettverk på bærebar

Åsen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny Asus F3T for ca 16 dager siden..og i det siste har jeg hatt problemer med det trådløsenettverket. Det står at jeg har signaler, men når jeg skal bruke internett er det ingenting som vil laste ned eller ingen sider som vil lastes. Dette problemet skjer som oftest når pcen har vært på over lengre tid, men noen ganger kan det skje etter 30 min.

Jeg har oppdatert driverne til det nettverkskortet.

Kan det være noe med den windows wireless mangager greia?

Vet ikke om det her har noe med det å gjøre, men når jeg fikk pcen og skrudde den på første gang drev den å installerte alt som skulle være der, og etter ca 40 min fikk jeg en hvit skjerm med ordet PASS i grønn skrift. Den ville ikke gå bort så jeg restarta maskina og da funka den. Kan det være noe med at ikke alt ble installert riktig så den trådløse hopper ut noen ganger?

Det her ble kanskje litt mye på en gang, men håper noen kan hjelpe. Hvis det er noe dere ikke skjønner så skal jeg prøve å forklare bedre :)

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først av alt, slå av (eller sjekk at det er slått av) strømsparefunksjonene til det trådløse kortet. Dette gjør du ved å gå inn i enhetsbehandlig/device manager (start->run->devmgmt.msc), høyreklikke på nettverkskortet og velge properties/egenskaper, gå til advanced, bla deg ned til power management og fjern haken ved "use default value", og flytt markøren lengs til høyre (maks).

Hvis pc'en har Intel trådløskort (dette ser du når du er innom enhetsbehandling) er det å anbefale på det sterkeste å bruke Intel PRO/Set Wireless i stedet for windows wireless manager til å styre trådløskortet. PRO/Set Wireless finner du på intels sider.

Lenke til kommentar

det funka ikke :(... etter ca 10 min fikk jeg det samme problemet igjen.. jeg får singaler( det står Signalstyrke: Veldig Bra), men nede i venstre hjørne på nettlesern min(firefox) står det bare søker etter også kommer det ingenting opp og alle nedlastninger avsluttes..dette er veldig irriternde

Ikke noe mer jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

Gå inn på nettverkstilkoblinger, høyreklikk på tilkoblingen for trådløst nett (fx Local Area Network 2), gå på egenskaper, bla deg ned til Internet Protocol (TCP/IP) og trykk properties/egenskaper-knappen. Så velger du "Use the following IP-adress".

Lenke til kommentar

Prøv å sett en fast ip-adresse

hvordan gjør jeg det?

Sikkert på Instillinger NETTVERK og velge det kortet som er trådløs ;)

MEN det han mente med 2 router - kanskje både DU og en nabo har en trådløs ruter og dere sender begge på samme kanal! Så neste gang det fungere, ser hvilke trådløse nett som er i nærheten - kun ditt eller flere.

De fleste NYE ruter er innstillt på kanal 6 ..... på mine har jeg altid brukt en annen eks. 2. (SER/VET nemlig at det er minst en til som har trådløs hos meg) NETSTUMBLER ;)

Ellers har noen router problemer - mister også ofte forbindelsen med en topcom ruter om jeg kjører filesharing eller VNC-fjernstyring! Etter 5 min blir det brudd .... mens ved vanlig surfing går det greit .... MERKELIG!

Lenke til kommentar

Et problem ved mange trådløse nett er faktisk at de banytter noe som kalles en dhcp-server, både i modemet fra bredbåndsleverandøren (Telenor?) og i den trådløse routeren de har benyttet (fra Elkjøp?)

En måte å løse dette på er å benytte trådløs-routeren som et AP. Tror dette kan løses på de fleste routere ved å ta den ledningen som går inn i WAN og flytte denne til en LAN-port.

(Det kan kanskje bli nødvendig å manuelt slå av dhcp i trådløsrouter. Se manual)

Også bra er fast ip. Etter ovennevnte kobling, kan du hente frem CMD (Dos) og skrive "ipconfig /all". Hent så opp egenskaper for dit trådløse kort, tcp/ip, og sett inn de verdiene du fant ovenfor. Se fig 1

post-3875-1168791833_thumb.jpg

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...