arejohan Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har installert RH8. Gikk greit etter å ha satt i et gammelt skjermkort. Når jeg booter får jeg en error 28. Står noe om at "can't fit into memory". Kan noen eksperter si meg hva som er galt. Lenke til kommentar
synfault Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Kan være: -for stor kernel/for lite konvensjonelt minne til at kernelen får lastet seg inn. -"kernel load address" er for høy. -memory detection har ballet det til så minnet ditt blir feilraportert. Kanskje kan det hjelpe å bruke LILO i stedet for GRUB. Kanskje bør du kompilere en mindre kernel. Fjern alt du ikke trenger, og make bzImage... Dersom grub ser mindre minne enn du egentlig har: Kaaanskje kan uppermem kommandoen i GRUB hjelpe deg. Fra manualen: uppermem kbytes Force GRUB to assume that only kbytes kilobytes of upper memory are installed. Any system address range maps are discarded. Caution: This should be used with great caution, and should only be necessary on some old machines. GRUB's BIOS probe can pick up all RAM on all new machines the author has ever heard of. It can also be used for debugging purposes to lie to an OS. Du har blitt advart.... [ Denne Melding var redigert av: synfault på 2002-11-26 20:22 ] Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Bootimage og skjermkort minne... eller mangel på sådan. Hvis du bruker lilo så tar du bort message=xxx fra /etc/lilo.conf Hva som skjer med grub vet jeg ikke.. Menne ta bort den fancy menyen så skal det virke. Lenke til kommentar
arejohan Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 OK. Skal prøve å reinstallere hele OSet. Da velger jeg LILO og ser om det hjelper. Det er ei ganske ny maskin med 256ddr-ram. Skulle vel ikke være for lite. Skjermkortet er et eldre 4mb Matrox mill. men det skulle vel greie seg?? Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Dette skal gå fint det.. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Har det samme problemet jeg. xp 1800 og 256 ddr gf4 64ddr... samme error. har reinnstalert oset 10 ganger e og prøvd full verson liten verson. alt mulig. men får error 28... Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Noen som kan hjelpe? er liksom krise når ftp en nede :sad: Alle mine mp3 skal legges på den. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. november 2002 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg fant fram dette til dere gutter: http://www.computing.net/linux/wwwboard/fo...orum/14691.html Lykke til med BIOS oppdateringa! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 28. november 2002 Del Skrevet 28. november 2002 Takker . Kom jo litt videre. håper bare noen finner no svart snart :smile: Skulle hatt flere som deg her i forumet :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå