Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil da lære og scripte, tenker at jeg er på en måte som en nybegynner og kan ikke så mye om det. Vil liksom ikke bli sånn veldig god, men lære litt om deg! Håper noen kan hjelpe meg og si litt hvordan jeg gjør ting, skal helst holde på litt med MIRC scripting så!. Thx på forhånd!

Siden jeg la denne tråden her var at det ikke gikk an og legge den inn på Bruker-guider elns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lære seg scripting? :blink:

Jeg tror det er noe vannskelig. Etter en stund med et programmeringsspråk lærer man seg hvordan programmering fungerer generelt, da er det null problem å hoppe videre. Men du starter gjerne ikke med å lære generell programmering. Hvis målet er å lage mIRC script, da starter du med det.

Lenke til kommentar
Jeg vil da lære og scripte, tenker at jeg er på en måte som en nybegynner og kan ikke så mye om det. Vil liksom ikke bli sånn veldig god, men lære litt om deg! Håper noen kan hjelpe meg og si litt hvordan jeg gjør ting, skal helst holde på litt med MIRC scripting så!. Thx på forhånd!

Siden jeg la denne tråden her var at det ikke gikk an og legge den inn på Bruker-guider elns.

7700012[/snapback]

Sjekk i hjelpefila som følger med mIRC, der står alt av info du trenger for å starte med scripting av klienten.

Endret av pæra
Lenke til kommentar
Jeg vil da lære og scripte, tenker at jeg er på en måte som en nybegynner og kan ikke så mye om det.

7700012[/snapback]

Hvis du vil lære deg et generelt skriptspråk, er Python å anbefale. Det kan brukes til veldig mye, og er enkelt å lære, samt. veldig kraftig. Jeg vet ikke hvordan Python er med mIRC skripting, men...

... men lære litt om deg!

7700012[/snapback]

Jeg har mange kvaliteter, så jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Jeg er en trivelig gutt som er utadvent og som liker å være sosial. Jeg er veldig glad i å ta det med ro, og jeg trives godt i lag med PCen min. Yndlingsfargen min er lyseblå. Jeg har ingen yndlingsfilm, en jeg liker kommedier. Jeg har 1 bror. Jeg er skikkelig smart.

Endret av staalezh
Lenke til kommentar
Vet ikke, hvordan skal jeg bare starte med MIRC scripting? Hvor skal jeg liksom lære og skjønne alt?

7706908[/snapback]

Som jeg skrev tidligere står den mest nødvendige infoen om mIRC-scripting i hjelpefila som følger med mIRC. Hvis jeg ikke husker feil er det til og med eksempler på hvordan en bruker de forskjellige funksjonene (events, alias etc...). I tillegg er jo Google fin til å lete etter forskjellige tutorials som går inn på det mer "avanserte" innenfor mIRC-scripting, fins drøssevis av dem.

Endret av pæra
Lenke til kommentar
Vet ikke, hvordan skal jeg bare starte med MIRC scripting? Hvor skal jeg liksom lære og skjønne alt?

7706908[/snapback]

For mangemange år siden, lærte jeg meg mIRC-scripting ved å først starte med å edite script som folk hadde lagd, for å passe meg bedre. Det og hjelpefila er eneste man egentlig trenger.

Ellers er det kjekt å ha en som vil lære og er på ca samme nivå som deg.

mIRC-scripting er kjekke saker om man er helt hekta på IRCing og egentlig ikke gjør noe, da man lærer seg bittelitt hvordan programmering fungerer :p

Endret av arthoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...