o0Hawk0o Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei jeg lurer på om noen kan vise meg noen undersøkelser/rapporter på hva middagsluren gjør med deg. Er det heldig å feks sove 30 min på ettermiddagen? Dette er en "uvane" som jeg selv har lagt meg til, og er litt interessert å vite på hva slags måte dette tjener meg forutenom at det er godt å slappe av en halvtimes tid. Takker for svar Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det er flere goder av å ta en liten lur. Kroppen øker porduksjon av hormoner, og setter i gang flere prosesser i kroppen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Får matlyst Blir glad for at jeg slappet av Blir sur for hvis jeg slappet av for lenge Blir omtåket hver gang Blir sur om jeg blir vekket av noen eller noe Blir glad om jeg våkner naturlig Blir oppegående fram til jeg skal legge meg Gir litt ekstra energi i de siste timene før jeg skal legge meg Lenke til kommentar
FL1P Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg våkner ikke før etter et par timer, og da klarer jeg ikke å sove om natten. :/ Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 30 minutter funker bra, men det er vanskelig å beregne hvor lenge man skal sove. Blir fort to til tre timer siden man ikke MÅ stå opp til skole eller jobb. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Jeg kan ikke sove litt på dagen, da er jeg trøtt resten av dagen, og får ikke sove til natten.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hmm, var så kaldt i dag at jeg bare dro og lå under pledd på sofaen, så sov jeg 3 timer... Orket ikke stå opp >.< ahh gg Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) skal også nevnes at du føler deg ganske uggen når du våkner, det gjør iallefall jeg. men da lager jeg bare et halvliterglass med sjokomelk og hiver innpå. Hender jeg også sover litt av og til på dager jeg er ekstremt trøtt. Men prøver å holde meg til maks en time. Vet ikke om dette har noen negativ virkning på kroppen, men det vil vel kansje forstyrre døgnrytmen? Endret 12. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 For er par uker siden skulle jeg ta meg en middagslur: La meg halv seks og ble vekket kvart på ti på kvelden Ble ganske vanskelig å sove etterpå da ja Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Enten bør man ikke sove middagshvil i det hele tatt, eller så må man gjøre det nesten hver dag. Lenke til kommentar
Beatric Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det er ikke så ofte jeg sover middag men når jeg gjør det så sovner jeg med en eller annen gjenstand i den ene hånden. Når jeg er passelig utvilt faller gjenstande automatisk ut av hånden. Da våkner jeg. Funker for meg. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Det er ikke så ofte jeg sover middag men når jeg gjør det så sovner jeg med en eller annen gjenstand i den ene hånden. Når jeg er passelig utvilt faller gjenstande automatisk ut av hånden. Da våkner jeg. Funker for meg. 7754955[/snapback] hmm, kremt. kan tolkes på mange måter akkurat det utsagnet der. hehehe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 19. januar 2007 Del Skrevet 19. januar 2007 Et nøkkelknippe, en litt tung ball etc funker helt fint, da kommer man aldri inn i den dype søvnen som bare gjør deg trøtt igjen når du våkner og som ødelegger nattesøvnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå