olaven Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 kom innpå emnet om opphavsrett og musikk med læreren min i dag. Han mente at det ikke var lov å kopiere CDer du har kjøpt, for så å gi dem bort. Mens jeg mente det motsatte, at man kan kopiere en CD man kjøpt og gi den bort, bare man ikke tjener penger på det. Noen som har noe svar på dette? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Læreren din har rett. Du kan ikke distribueres andres verk uten samtykke. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 javel? jeg har nemlig hørt det motsatte før... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Du må ikke tro alt du hører. Lenke til kommentar
olaven Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 noen flere som mener noe her eller? Lenke til kommentar
Mow Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hva er lov å dele?Innsendt av: Bjørn A. — 29.05.2006 12:26 Hva er det egentlig lov å dele? Kan jeg dele opptak fra tv med andre fks.? Hva er lov? Du har rett til privat kopiering, dvs. at du kan dele "hva som helst" med din familie og nærmeste venner. Du kan ikke ta betalt for slik kopiering, og du kan ikke spre kopier utenfor "den private sfære", dvs. offentlig (f.eks. i et åpent filnett), til mange personer, eller til personer du ikke kjenner. Thomas Gramstad, EFN Hva er lov å dele Det som er lov å dele er det du lovlig har anskaffet og da innenfor den private sfæren (internett er IKKE den private sfæren). Gjør du opptak av et Tv-progrma så har du heller ikke love til å dele det med andre enn den private sfære. Igjen altså det å legge det ut er ulovlig. espen tøndel Dette kommer da fra en advokat (Espen Tøndel) og lederen i Elektronisk Forpost Norge (Thomas Gramstad) Endret 11. januar 2007 av Mow Lenke til kommentar
olaven Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 der ja! ser ut som om jeg hadde rett... ihvertfall delvis, ettersom vi ikke nevnte noe i veddemålet vårt om hvem vi kunne gi det bort til... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ja, for når du har 32% rett kan du være president og bestemme at de resterende 68% har feil (Jf. G.W. Bush) Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-005.html#12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå