Hoppesagåsa Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Nå har jeg prøvd alt, men får det ikke til og har mistet fullstendig oversikten. Hva må jeg gjøre får å få GUI til Mplayer? Lenke til kommentar
surfer86 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 det står faktisk i read-me fila. bare installer et skin til den så fønker det. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Gjett om jeg har prøvd...får da følgende output: root@localhost MPlayer-0.90pre10]# mplayer -skin hwswskin /mnt/dos/Mp3/Usortert/Dave Chase - Lurch (Violin Bow On A Classical Guitar).mp3 Using GNU internationalization Original domain: messages Original dirname: /usr/share/locale Current domain: mplayer Current dirname: /usr/local/share/locale MPlayer 0.90pre10-3.2 © 2000-2002 Arpad Gereoffy (see DOCS) CPU: Advanced Micro Devices Athlon TB Thunderbird (Family: 6, Stepping: 2) CPUflags: MMX: 1 MMX2: 1 3DNow: 1 3DNow2: 1 SSE: 0 SSE2: 0 Compiled for x86 CPU with extensions: MMX MMX2 3DNow 3DNowEx Reading /root/.mplayer/codecs.conf: can't open '/root/.mplayer/codecs.conf': No such file or directory Reading /usr/local/etc/mplayer/codecs.conf: 44 audio & 110 video codecs font: can't open file: /root/.mplayer/font/font.desc font: can't open file: /usr/local/share/mplayer/font/font.desc Using Linux hardware RTC timing (1024Hz) Can't open input config file /root/.mplayer/input.conf : No such file or directory Can't open input config file /usr/local/etc/mplayer/input.conf : No such file or directory Falling back on default (hardcoded) input config og så sette låta i gang, i konsoll vel og merke... Har installert skin i /usr/local/share/mplayer/Skin/ Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Jeg fant nå en midlertidig løsning, men den er jo helt idiotisk. Installerte et skin under /usr/share/locale/mplayer/Skin . Men får at det skal funke må jeg kalle skinnet for default. Kjørte deretter gmplayer. Så hva om jeg da vil bruker et annet skin med opsjonen -skin ? Lenke til kommentar
jvestby Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Fant du noen permanent løsning på dette eller? Jeg har samme problemet når jeg skal kjøre GUI.. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 8. april 2003 Forfatter Del Skrevet 8. april 2003 Tror jeg endte meg å installere pakkemanageren apt-get samt GUI'en synaptic. Brukte disse til å installere mplayer smertefritt. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 gmplayer heter gui versjonen av mplayer. Prøv å kjør gmplayer istedenfor. Edit: leste ikke nøye nok, du fant det ut ser jeg :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå