Joney Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Halo, dette er et bilde tatt midt på natta av nattoget til Kristiansand. Bildet er tatt med 30 sekunders eksponeringstid og er ikke redigert. Kretikk? edit: Det er fatter'n som har tatt bilde, ikke jeg. han sa det var greit at jeg la det ut. Endret 11. januar 2007 av Joney Lenke til kommentar
StigFlemmingJensen Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Det virket veldig lyst til å være midt på natten =) Hvor er bildet tatt? Bildet var kanon fint synes jeg! Lenke til kommentar
Joney Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Det virket veldig lyst til å være midt på natten =)Hvor er bildet tatt? Bildet var kanon fint synes jeg! 7699628[/snapback] Solbergbrua i Drangedal, midt på sommeren. Veldig lyst om natta.. Endret 11. januar 2007 av Joney Lenke til kommentar
jammi Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Skjønner effekten du har prøvd på her. Ganske kult Personlig ville jeg heller prøvd å få med litt av toget. ^^ Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Flott bilde Flotters at bildet ikke er redigert,ingenting er som originale bilder,ved å redigere bilder kan nesten hvem som helst lage hva som helst av hva som helst..... Redigert: Med fare for å bli hengt av redigerer fans (Photoshop o.l),må jeg bare understreke at jeg forsøker bare å si at JEG synes at originale fine bilder er best....... Endret 11. januar 2007 av naits81 Lenke til kommentar
Azzido Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Redigert: Med fare for å bli hengt av redigerer fans (Photoshop o.l),må jeg bare understreke at jeg forsøker bare å si at JEG synes at originale fine bilder er best....... 7699997[/snapback] Jepp, det syns jeg også. Dumt de ikke eksisterer. 7700166[/snapback] bra bilde, bilde er tatt nærme meg også tøft Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Stilig, men som jammi sier, jeg ville prøvd å få med litt av toget. Lenke til kommentar
licnep Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Stiligt. Kul ide. Bra motiv. Spesiell stemning og bra farger. Men litt mørkt. Mulig brukt større blender (eller asa)(?). Fått frem fagverket tydeligere på den brua, siden den fikk så stilig speiling i vannet. Kan jo prøve å (friske det opp) med noen adjustmentslayers. noe slik som dette?? eller jeg bør vel ligge lavt i dørene her. Noen her liker ikke slik herping. Endret 12. januar 2007 av licnep Lenke til kommentar
riktig Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Om man ikke liker behandlede bilder, er dette motivet det verste man kan finne på å fotografere, for her klarer ikke en digital sensor å holde følge med de enorme kontrastene, enten det er en billig kompakt eller et proffkamera. Himmelen er så godt som utbrent, og det er ikke mye detaljer å spore i skyggene. Selve toget ser bra ut, men jeg syns resten blir for tomt. 3 eksponeringer hadde nok vært fint her, 1 for himmel, 1 for skyggeområder, i tillegg til det som ligger ute. Men dette er jo juks av verste sort, naturligvis. Bortsett fra de digitale svakheter er bildet ganske så fint. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Off-topicposter har blitt slettet. Her skal kun bildekritikk postes, andre ting å diskutere får dere opprette egne tråder for andre steder :--) Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Et bra bilde, men jeg tror det er to alternative og bedre motiv her. Et hvor toget kommer tydeligere fram og et hvor toget ikke er der i det hele tatt. Motivet er godt plassert i ruta så det hadde det ikke vært nødvendig å forandre noe på. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Off-topicposter har blitt slettet. Her skal kun bildekritikk postes, andre ting å diskutere får dere opprette egne tråder for andre steder :--) 7705403[/snapback] Takker og bukker rask og god respons Lenke til kommentar
hev Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Off-topicposter har blitt slettet. Her skal kun bildekritikk postes, andre ting å diskutere får dere opprette egne tråder for andre steder :--) 7705403[/snapback] Takker og bukker rask og god respons 7706543[/snapback] hmm, ser at innlegget mitt har blitt sletta... sidan dette innlegget har blitt ståande så er det tydligvis "on-topic" så eg heng meg på her Litt bildekritikk: Bildeutsnittet kunne gjerne ha vore meir tilbaketrukke, ville gjerne hatt med refleksane av toget i vatnet. Bildet er overeksponert i lyse områder og undereksponert i mørke områder, naturleg nok. Slik blir det gjerne når det er store kontrastar i bildet. Det var dette faktum eg prøvde å filosofere litt rundt i mitt tidlegare innlegg som altså vart sletta. Eg meiner at moderator er for streng i si vurdering når slike moment kort og brutalt blir sletta, i mine auge så er dette absolutt "on-topic" og er med på å gjere forumet interessant å lese og delta i. Men det er no mi meining, ha ein god dag! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Postene som ble slettet herfra er å finne igjen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå