Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alpine CDA 9853R

Rotis

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på denne og lurer på om det er forskjell på "Alpine CDA-9853R" og "Alpine CDA-9853", altså uten R.

Jeg har lest mye bra om denne på forumet her og har egentlig bestemt meg for å kjøpe den dersom det passer min bil. (Noe den ikke gjor i følge en "compability check" på Ebay)

Noen som vet om denne vil passe i min bil? Er det noen forskjell på denne spilleren kjøpt i Europa eller USA ?

Audi A4 1,8 2001 modell

takker for svar

Øyvind

Endret av Rotis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke si det med sikkerhet, men jeg tror jeg har lest en plass at hvis spilleren har RDS, så vil den ikke fungere så bra i Europa (hvis den er kjøpt i USA). RDS gjør slik at navnet på radiokanaler viser i stedet for selve frekvensen.

Du bør også vurdere 9855 spilleren, da den har 4v linjeutganger for forsterkere, mens 9853 "bare" har 2v. Du vil dermed ha mindre sjangse for støy ved bruk av 9855.

Endret av Crossy
Lenke til kommentar

Okei, takk! Det er tatt opp til vurdering! Kanskje 9853"R" står for RDS da? I så tilfelle heter den jeg har sett på kun 9853.

Men når det gjelder størrelsen på spilleren og om den vil passe i bilen hadde det vært greit om noen visste... Det er selvsagt ikke integrert i dashbordet, men der står en helt vanlig Blaupunkt før øyeblikket (husker ikke hvilken type). Anyone?

Lenke til kommentar

Det er RDS på begge enhetene.

Spillern passer rett inn der blaupnkten er om det er en vanlig bilspiller og ikke en fabrikkenhet det er snakk om.

9855R er en mer gjennomført spiller, men 9853 er heller ikke noe dårlig, den har bare ikke like mange muligheter som 9855.

Ser du deg råd til å kjøpe en 9855 så gjør du det, du vil iallefall ikke angre den dagen du skal montere forsterkere, høyttalere og basselementer mhp mulighetene for justering av delefiltre og tidskorrigering :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Litt på tynn is her, men når jeg har vært i USA, har jeg lagt merke til at FM-radioene i bilene der søker i trinn på 0,2, mens man i Europa bruker 0,05. For eks vil en USA-radio søke slik: 101,1-101,3-101,5-101,7, mens en Europa-radio vil søke slik: 101,1-101,15-101,2-101,25-101,3 osv.

Jeg må påpeke at det er lenge siden jeg var i USA sist, så de kan jo ha endret der også..... Kanskje noen kan oppdatere meg for dette (ellers har jeg en god unnskyldning for å ta en ny USA-tur snart....).

Lenke til kommentar

JAlla: JEg kan ta med råd til en 9855 fremfor en 9853, men ser at det finnes en 9856 til samme pris. Da er vel den å foretrekke vil jeg tro?

Nå ser det ut til at jeg må kjøpe denne i norge, siden jeg var litt for sen på ebay :\

Den billigste jeg har sett hittil er på pixmania til kr 3655,-

Noen billigere?

Takker for alle svar så langt!

Lenke til kommentar
Litt på tynn is her, men når jeg har vært i USA, har jeg lagt merke til at FM-radioene i bilene der søker i trinn på 0,2, mens man i Europa bruker 0,05. For eks vil en USA-radio søke slik: 101,1-101,3-101,5-101,7, mens en Europa-radio vil søke slik: 101,1-101,15-101,2-101,25-101,3 osv.

Jeg må påpeke at det er lenge siden jeg var i USA sist, så de kan jo ha endret der også..... Kanskje noen kan oppdatere meg for dette (ellers har jeg en god unnskyldning for å ta en ny USA-tur snart....).

7704290[/snapback]

Akkurat dette kan jeg faktisk stille på i oppsettet på min Pioneer-spiller. Vet ikke om det går på Alpine, dog.

Bruker de FM i USA forresten? I så fall kan det ha noe med saken og gjøre og. Et annet bånd kan ha lengre "spenn" mellom signalene, og trenger derfor ikke søke så jevnt :)

Lenke til kommentar

Har hørt dårlige rykter om pixmania.

Joiner Jalla når han sier at 9855 er en mer komplett spiller en 9856, jeg snakket forresten med eltek her om dagen, og lurte på forskjellen mellom 9855 og 9857, og da sa dem faktisk at 9855 hadde bedre lyd og rett og slett var en bedre spiller. Så for meg virker det som at 9855 er kremen av alpine-spillerene :p

Endret av Crossy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jada, de har FM i USA, og såvidt jeg husker er båndet det samme som her (ca 87-108). Dersom du er skikkelig på landet (ødemarken i Utah, Montana eller andre tynt befolkede områder), er det AM som teller. Men de spiller bare køntri der uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...