eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 hei. fikk x-fi xtreme gamer i dag satt det i pc'en å og ante fred og ingen fare helt til jeg skrudde på pc'en. pc'en kommer til "logoen" til hovedkortet(asus p5nsli) og komer ikke lenger. jeg hadde et nettverks kort i der jeg satt lydkortet, bytta til en tom men fungerer ikke. jeg klarte joå miste en skruer på hk , kan det være grunnen? må jeg ha nytt hk? prøvde uten lydkortet men fungerte ikke, trenger hjelp fort. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 hei.fikk x-fi xtreme gamer i dag satt det i pc'en å og ante fred og ingen fare helt til jeg skrudde på pc'en. pc'en kommer til "logoen" til hovedkortet(asus p5nsli) og komer ikke lenger. jeg hadde et nettverks kort i der jeg satt lydkortet, bytta til en tom men fungerer ikke. jeg klarte joå miste en skruer på hk , kan det være grunnen? må jeg ha nytt hk? prøvde uten lydkortet men fungerte ikke, trenger hjelp fort. 7699007[/snapback] vet ikke så mye om dette, men har du instalert driveren? Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 får ike gjort det kommer ikke inn på xp Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 har du slått av det integrerte lydkortet i bios? isåfall kan du prøve det, er verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 prøv å gjøre det før du bytter... Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 kommer ikke inn i bios Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 kommer ikke inn i bios 7699799[/snapback] hvorfor ikke? finner du den ikke eller hva er problemet? hva skjer? Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 jeg hvet hva jeg skal trykke på å alt det, men når jeg trykker på del kommer jeg ikke inn, pc'en låser seg på en måte, og den kommer ikke lenger en til "logoen" til hk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Resett cmos på hovedkortet . PS! Kople fra 220volt fra PSU før du resetter cmos slik at det ikke går noe +5v standby strøm i hovedkortet (ellers kan det skades) . Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) hvordan gjør man det? er det det samme som bios? Endret 11. januar 2007 av nretnek Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) leste litt på forumet og fant ut hvordan jeg skulle gjøre det men er "clear RTC RAM" det du mener? det står i user guiden "make sure to re-enter your previous BIOS settings after you clear the cmos" er det noe jeg må gjøre? hvordan? sto ikke noe om det i user guiden. blir litt mye masing men vil ikke ødelege pc'en. Endret 11. januar 2007 av nretnek Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 slå av pc'n og trykk på reset cmos knappen eller flytt på jumperen på hovedkortet. I manualen til hk ditt finner du sikkert knappen/jumperen en plass. Eller så kan du ta ut batteriet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Les i manualen side 1-25 , der står hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 gjorde som det stod på den siden men kommer ennå ike inn i BIOS eller inn på pc'en Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 ta ut lydkortet og gjør akkurat det samme. Bare at nå tar du ut batteriet. ha det ute i 20sek ca og sett det inn igjen. Start opp pc'n igjen og se om det funker da, og prøv å innstaller driverne før du setter inn lydkortet hvis det går. Eller så kan du prøve safe mode hvis du allerede ikke har gjort det. Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 åssen ser et sånn batteri ut? hvor sitter det vanlig vis. hadde ikke så mye peil på pc Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) fant det ut. men det funker ikke nå heller. flere ideer? har ike prøvd "safe mode" hvordan gjør man det? Endret 11. januar 2007 av nretnek Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) fant det ut. men det funker ikke nå heller. flere ideer?har ike prøvd "safe mode" hvordan gjør man det? 7702010[/snapback] Prøvde du å ta ut lydkortet for å se om allt funka greit igjen? Det skal ikke være nødvendig å clear cmos når du setter inn et lydkort, da skulle mange av creatives x-fi kjøpere fått det tøfft........ Ta det ut for å se om allt funker igjen, etter det passer du på å sette lydkortet skikkelig inn i slotten og prøver igjen, funker ikke dette kan kortet være defekt. Endret 11. januar 2007 av Ourasi Lenke til kommentar
eXt3 Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 har prøvd uten lydkortet, men det fungerte ikke da heller. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) fant det ut. men det funker ikke nå heller. flere ideer?har ike prøvd "safe mode" hvordan gjør man det? 7702010[/snapback] du trykker f8 under oppstart, trykk det hele tiden og en meny skal komme opp der du kan velge safe mode mm. Ourasi: Selv om kortet er defekt vil det likevel være merkelig om pc'n ikke starter opp. Ville heller tro at pc'n starter men uten lyd og en del feilmeldinger. Endret 11. januar 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå