Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc'en fungerer ikke etter at jeg satt i lydkort

Anbefalte innlegg

hei.

fikk x-fi xtreme gamer i dag satt det i pc'en å og ante fred og ingen fare helt til jeg skrudde på pc'en.

pc'en kommer til "logoen" til hovedkortet(asus p5nsli) og komer ikke lenger.

jeg hadde et nettverks kort i der jeg satt lydkortet, bytta til en tom men fungerer ikke.

jeg klarte joå miste en skruer på hk :blush: , kan det være grunnen? må jeg ha nytt hk? :cry:

prøvde uten lydkortet men fungerte ikke,

trenger hjelp fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

fikk x-fi xtreme gamer i dag satt det i pc'en å og ante fred og ingen fare helt til jeg skrudde på pc'en.

pc'en kommer til "logoen" til hovedkortet(asus p5nsli) og komer ikke lenger.

jeg hadde et nettverks kort i der jeg satt lydkortet, bytta til en tom men fungerer ikke.

jeg klarte joå miste en skruer på hk :blush: , kan det være grunnen? må jeg ha nytt hk? :cry:

prøvde uten lydkortet men fungerte ikke,

trenger hjelp fort.

7699007[/snapback]

vet ikke så mye om dette, men har du instalert driveren?

Lenke til kommentar

leste litt på forumet og fant ut hvordan jeg skulle gjøre det men er "clear RTC RAM" det du mener?

det står i user guiden "make sure to re-enter your previous BIOS settings after

you clear the cmos" er det noe jeg må gjøre? hvordan? sto ikke noe om det i user guiden.

blir litt mye masing men vil ikke ødelege pc'en.

Endret av nretnek
Lenke til kommentar

ta ut lydkortet og gjør akkurat det samme. Bare at nå tar du ut batteriet. ha det ute i 20sek ca og sett det inn igjen. Start opp pc'n igjen og se om det funker da, og prøv å innstaller driverne før du setter inn lydkortet hvis det går. Eller så kan du prøve safe mode hvis du allerede ikke har gjort det. :)

Lenke til kommentar
fant det ut. men det funker ikke nå heller. flere ideer?

har ike prøvd "safe mode" hvordan gjør man det?

7702010[/snapback]

Prøvde du å ta ut lydkortet for å se om allt funka greit igjen? Det skal ikke være nødvendig å clear cmos når du setter inn et lydkort, da skulle mange av creatives x-fi kjøpere fått det tøfft........

Ta det ut for å se om allt funker igjen, etter det passer du på å sette lydkortet skikkelig inn i slotten og prøver igjen, funker ikke dette kan kortet være defekt.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
fant det ut. men det funker ikke nå heller. flere ideer?

har ike prøvd "safe mode" hvordan gjør man det?

7702010[/snapback]

du trykker f8 under oppstart, trykk det hele tiden og en meny skal komme opp der du kan velge safe mode mm.

Ourasi: Selv om kortet er defekt vil det likevel være merkelig om pc'n ikke starter opp. Ville heller tro at pc'n starter men uten lyd og en del feilmeldinger.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...