Gå til innhold

Litt ordentlig kritikk på portretter!

Bamse_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilde nr. 1: Her liker jeg komposisjonen og utsnittet. Dessverre ligger fokuset på skulderen og ikke på øyet, der det bør ligge.

Hva med å senke fargemetningen? Tror det kan bli kult på det portrettet.

Bilde nr. 2: Liker hvor du har plassert modellen i bildet. Men skarpt er det dessverre ikke. Kult at det er i S/H.

Bilde nr. 3: Liker utsnittet og smilet. Det ser naturlig ut for meg. Skal jeg pirke, så ville jeg hatt litt mindre blenderåpning så begge øynene hadde blitt skarpe.

Bilde nr. 4: Her synes jeg ansiktet blir litt for mye skjult av hender og hår. Dessuten er det hardt lys på hendene, noe som gjør at de blir utbrent.

Prøv også en annen gang å få noen andre farger på bakgrunnen. For eksempel oransje, da modellen har litt rødlig hår. Det gjør mye av bildet og er utrolig kult.

Lenke til kommentar

Nå har andre med mer greie på det fototekniske enn jeg svart, men jeg kan jo skrive noe om det fotoobjektmessige.

Bilde 1: Likte bildet godt. Litt sånn "hva er det du vil?" blikk. Kontorene for overkroppen forsvinner pga mørk genser.

Bilde 2: Blir litt for trist synes jeg. Virker som hun er lei seg og tårene ikke er langt unna. Tror hun hadde sett mer tankefull og mindre trist ut dersom hun hadde sett til venstre istedenfor rett inn i kameraet.

Bilde 3: Et "positivt" bilde med et naturlig smil. Synes det ser bra ut.

Bilde 4: Ansiktet synes jeg er litt for skjult og det er unaturlig å ha hendene slik. Hadde hun heller tittet opp, delvis skjult av en sofa eller annet møbel, så tror jeg det hadde blitt bedre. Armene synes ikke pga genseren.

Generelt så synes jeg genseren blir litt for mørk og dominerende på bilde 1 og 4, og jeg tror en lysere ville ha passet bedre. Kanskje en beige eller hudfarget genser. Bilde 1 synes jeg var en klar vinner.

Lenke til kommentar
Bilde 2: Blir litt for trist synes jeg.

7713321[/snapback]

Er det noe galt med ett trist bilde da :ermm: ?

Ellers kan jeg si meg enig i mange av kommentarene deres :) Ser veldig ut som om jeg blir nødt til å ta en tur til optikker å undersøke synet mitt etterhvert også..

Ellers, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Bilde 2: Blir litt for trist synes jeg.

7713321[/snapback]

Ellers kan jeg si meg enig i mange av kommentarene deres :) Ser veldig ut som om jeg blir nødt til å ta en tur til optikker å undersøke synet mitt etterhvert også..

7713387[/snapback]

Man får mer trening til å se slikt ettersom man fotograferer. Kan hende at det bare er skjermen din som er litt mørk.

Lenke til kommentar

Fin komposisjon i alle bildene (utenom det siste). Det som ødelegger mest, er at fokus ikke sitter helt, og at det finnes utbrente partier i de tre siste bildene. Ellers er det ingenting å si på kontakt med modellen.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...