roger2002 Skrevet 1. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2002 Er DELL 8200 mye "større" og mer "klumpete" enn 4150? Lenke til kommentar
mezz Skrevet 1. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2002 8200 er vel ca 1kg tyngre enn 4150. 8200 mål (iflg. Dell.no): 4,35cm (høyde)- 32,6cm (bredde)- 27,6cm (dybde) 4150 mål: 3,7cm (høyde) - 31,8cm (bredde) - 25,4cm (dybde) Lenke til kommentar
mezz Skrevet 2. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2002 Quote: Den 2002-11-29 17:01, skrev mezz:Jeg går jo rundt med et håp om at det mystisk forsvunnede kolli er sekken, og ikke pc'en. Så fikk jeg bekreftet i dag at det var sekken som var "forsvunnet", og ikke pc'en. Pc'en leveres i morgen, og da har det akkurat gått 2 uker siden jeg bestilte på nettet. Det får jeg si meg fornøyd med. *puh* Lenke til kommentar
oceana Skrevet 2. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2002 det var da enda godt :smile: Er det noen begrensning på hvor lenge man kan vente med å betale lap'n foresten? Hadde vært litt kjedelig liksom...Selv om det ikke er så lenge siden tilbudet gikk ut. bare lap'n er klar til julaften så er jula redda :smile: Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2002 Hvordan er det med bestillingen av dell sine maskiner? Får man er ordrebekreftelse pr mail eller post? Sitter nå og mener at jeg bestillte en 4150 for fire dager siden og nå begynner jeg å bli litt bekymret siden jeg ikke har hørt noe fra dell... Lenke til kommentar
TheBoss Skrevet 3. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2002 Jeg bestilte min maskin på fredag ettermiddag og fikk bestillingsbekreftelsen på mandag. Ordrebekreftelsen kom på mail på onsdag og i posten på fredag. Nå ligger maskinen min på Alnabru og jeg venter (selvfølgelig) på at Somlegods skal få ut fingeren og sende den videre... Lenke til kommentar
Loko Skrevet 3. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2002 Kom bestillingsbekreftelsen i mail? Lenke til kommentar
TheBoss Skrevet 4. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2002 Ja, bestillingsbekreftelse på mail først. Deretter ca en dag å vente på ordrebekreftelse på mail og to nye dager før den kommer i posten. Maskinen min er kommet fram i dag. Blir kjørt ut i kveld! Tok 12 dager. Lenke til kommentar
Tinniman Skrevet 4. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2002 Hei. Fikk min morgenen den 10 dagen. Hentet den selv på linjegods. Klarte ikke å vente. Fremdeles superfornøyd. Ingen døde pixler, brenner i 24x og klarer av en eller annen merkelig grunn 1600x1200 oppløsning, selv om dell reklamerte med en 1400x1050. Gjør meg ingenting. Bruker den på 1400x1050 likevel da det føles riktig. Tinniman Lenke til kommentar
dude80 Skrevet 4. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2002 enig ja, helt enig. Jeg fikk min inspiron 4150 for noen dager siden og er VELDIG fornøyd selv. Ingen døde pixler og megabra ytelse. Jeg synes likevel det er noe rart med COMBO'en min, den lager så rare lyder når den leser dvd'er. Det er bare enkelte områder på dvd'en, og lyden kan vare i flere minutter. Det er på samme plass på dvd'en hver gang. Noen som har det samme problemet? Lenke til kommentar
Tinniman Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2002 Har funnet ut at TV utgangen ikke virker!! Ringte dell og de sender en ny tv kabel for å sjekke først. Hvis ikke må jeg sende den i fra meg. Vet ikke om jeg klarer meg uten den i noen uker.... Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2002 Du har gjennom service saken til Dell rett på "på stedet service", evnt "på dagen". Det var hvert fall det jeg fikk her i Trondheim. Dell hadde avtale med en dataverksted her som fikset det, antageligvis har de tilsvarende også andre større steder. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2002 Kan legge til at jeg har den "dårligste" 1 års avtalen, dette kan jeg kanskje komme til å treige på senere da.... Lenke til kommentar
Tinniman Skrevet 9. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2002 Tips til alle dere som skal kjøpe seg lap hos dell. De reklamerer med at du kan kjøpe 3 års garanti som koster opp til 3 tusen lapper. Alle elektriske artikler har 5 års reklamasjons rett. D.v.s at de er pliktig til å fikse ting hvis det viser seg å være feil eller mangler. Hvis du spyr i laptoppen så er det værre. Men å betale 3000 til dell for at de skal gi deg muliheten til å reklamere for feil å mangler er som å slå seg sjøl i hode etter min mening. Gjenstander som er ment til å vare mer en 5 år har 5 års reklamsjon uansett hva de måtte si. Sjekk med forbrukerrådet. Garanti er noe de gir som en service. D.v.s at de gjerne henter og bringer i tillegg til fiksing+ at de spør gjerne ikke hva som er skjedd. Tinniman Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 10. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2002 Er enig med deg der, men det kan bli litt problematisk å få reparert noe gratis når det har gått såpass lang tid. Det blir som med mobiltelefoner, de har som regel 1 års garanti og reklamasjon er minst 2 år... Men det er rimelig vanskelig å få fikset en telefon gratis som ikke lenger har gjeldende garanti. Er jo ikke rart at selgerne blir litt vriene i blant heller.. hvis man ser det fra deres synsvinkel: For hvor mange gjenstander som har vært brukt i noen år kan man egentlig si ikke fungerer pga fabrikkfeil?? De fleste har vel levert f.eks en mobil på service en eller annen gang, hvor mange kan med hånden på hjertet si at den telefonen ikke har gått i bakken noen ganger og at det sannsynligvis er skyld i feilen? Sikkert noen men ikke mange.. Men lov er lov og den skal følges.. uansett er det som sagt en hårfin grense mellom garanti og reklamasjonssak i praksis. Garanti høres bedre ut og fører som sagt til at selger ofte er mer behjelpelig ved problem... Kunden føler seg tryggere med garanti og tenker kanskje ikke over at reklamasjon gjelder utover garantitiden...dette gjør det igjen lettere for selger å avfeie reklamasjonssaker og tjene penger på reparasjon samtidig som de også har tjent på salg av garantien Dells garanti kan også inneholde henting/fiksing på stedet osv. men prisen for vanlige forbrukere synes jeg er skyhøy i forhold til det man får igjen for det Lenke til kommentar
kindings Skrevet 10. desember 2002 Rapporter Del Skrevet 10. desember 2002 Det er vel strengt tatt ikke garanti Dell selger i tillegg, det er vel gratis hente/bringe service på døren. Ser de har begynt å selge noe som heter "complete" care som visstnok er "tabbeforsikring" eller noe i den dur. Reklamasjonen er nok kanskje 5 år, men som Cyberpet var inne på, det kan være vanskelig å praktisere i praksis. Dessuten er vel strengt tatt en datamaskin i dag utdatert etter 2-3 år uansett. Lenke til kommentar
Tinniman Skrevet 13. desember 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. desember 2002 Hei. Tok et par dager og jeg fikk en stor pakke på døren fra dell, med alskens kabler til TV utgangen min samt endel dyre kabler til audio utgangen min. Det må jeg si. Trodde bare jeg skulle få en ny liten overgang. Alt var gratis. Kjempe av dell, men det er nok fremdeles utgangen som er problemet. Tinniman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå