Reeve Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hei Jeg begynner å tror jeg har lagt på min AS5 på feil grunnen til det er at jeg la den på i forgårs, og fortsatt har jeg 50-55 grader IDLE med min undervoltede E6600 før var idle på denne volten 25-35 grader Jeg la et tynt, jevnt lag over hele cpuen, og presset kjøleren skikkelig på Bør vel også nevnes at pastaen er to år gammel. Har ny liggende, som jeg kjøpt i går, som jeg skal prøve hvis det er samme temperaturene i helgen. Kan det være at den gamle AS5, er blitt "dårlig"? 1 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Den gamle pastaen har kansje begynt å skille seg? det skader jo ikke å prøve med den nye. Etter ca 200 timer så kan du kansje merke 1 grad lavere eller noe, så inntørkningstiden har nok ikke så mye å si. Et tips er å lagre pastaen i kjøleskapet, fordi da skiller den seg ikke så fort. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Kjøleren din kan umulig sitte skikkelig på. Det er bare nødt til å være feilmontert. Eg har brukt eldre AS enn din uten problemer. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg trodde du hadde så store problemer med høy temperatur, oppe i over 70 grader, og nå har du plutselig 25..? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg trodde du hadde så store problemer med høy temperatur, oppe i over 70 grader, og nå har du plutselig 25..? 7699062[/snapback] Følg litt med. Du kommer med en del rare innlegg, basert på din muligens svake hukommelse Jeg har 25% IDLE temp, når jeg har cpu på standard frekvenser, og undervoltet CPUen til 1.04 volt. Jeg har 70 grader LOAD når jeg har overklokket CPU til 3.3 Ghz og 1.45 i volt. (alt med tidligere pasta, nå er det 70 grader idle på 3 Ghz (ville seff ikke teste load ) Unasett, skal bytte til dn nye pastaen i morgen, samt se om jeg hadde fått den andre på. (Denne gangen skal jeg bruke barberblad, til å få e skikkelig jevnt lag, over hele, og littegran tjukkere enn normalt, så jeg er sikker) Endret 11. januar 2007 av christopher909 1 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det skal være så tynt som mulig, ikke så tykt.. Kanskje det er derfor du har dårlige temperaturer? Hvor mye tok du på? Jeg begynner med en halv "ert" i midten, og gnir denne ut med fingeren min, dekket av plastfolie. Det skal holde fint! Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Etter min erfaring så blir ikke prosessoren så veldig mye kaldere om du undervolter den på stock frekvens, Ser nesten ingen forskjell med eller uten klokk med min prosessor. Kjører nå 0.6785v (laveste jeg fikk satt i bios) på stock frekvens Temperaturene er 30-33 grader nå, 20.4 grader foran radiatoren. Med 3,2 klokk og 1,3v så har jeg samme temperaturer. Og hukomelsen min sier at du bruker stock kjøler? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Det skal være så tynt som mulig, ikke så tykt.. Kanskje det er derfor du har dårlige temperaturer? Hvor mye tok du på? Jeg begynner med en halv "ert" i midten, og gnir denne ut med fingeren min, dekket av plastfolie. Det skal holde fint! 7699262[/snapback] Det er det jeg gjør, og det var det jeg gjorde, men tok mye midnre enn en ert, så det kan være problemet. Jeg hadde problemer med å dra den utover også. AS5 (den gamle) virket veldig har, og var vanskelig å jobbe med. 1 Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Etter min erfaring så blir ikke prosessoren så veldig mye kaldere om du undervolter den på stock frekvens, Ser nesten ingen forskjell med eller uten klokk med min prosessor. Kjører nå 0.6785v (laveste jeg fikk satt i bios) på stock frekvens Temperaturene er 30-33 grader nå, 20.4 grader foran radiatoren. Med 3,2 klokk og 1,3v så har jeg samme temperaturer. Og hukomelsen min sier at du bruker stock kjøler? 7699271[/snapback] Ja bruker stock kjøler. Men så ar du en E6300 og da det har litt å si, OG du har en uke 27 CPU, som bruker veldig lite volt. Jeg har til gjengjeld en E6600 som har høyere stock frekvens, OG den er uke 29, som er kjent for å være en del varmere og trenger mer volt enn uke27 og tidligere. 1 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Du har en produksjon uke som er kjent for å være varm, du har høyere frekvens høyere volt, og stock kjøler, likevel så har du lavere temperatur enn meg, som har lavere volt lavere frekvens og vannkjøling. Får ikke dette helt til å stemme? Lenke til kommentar
Konge Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Jeg trodde muligens det var bedre å følge anvisningen når man påfører AS5 . Nå har jeg riktignok AMD men jeg fulgte da anvisningen for denne når jeg måtte bytte mainboard og resultatet med stock kjøler ble da kjempe . Endret 11. januar 2007 av Konge Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Du har en produksjon uke som er kjent for å være varm, du har høyere frekvens høyere volt, og stock kjøler, likevel så har du lavere temperatur enn meg, som har lavere volt lavere frekvens og vannkjøling. Får ikke dette helt til å stemme? 7699523[/snapback] Er du helt dum?? LES DETTE UNDER TYDELIG! Temperaturene var før jeg byttet pasta: 2400 Mhz, Vcore på Auto (ca. 1.288v): 35 grader IDLE og 45-50 grader LOAD 2400 Mhz, Vcore på 1.04v: ca. 30 grader IDLE og 40-45 grader LOAD 3300 Mhz, 1.46325 Vcore: ca. 60 grader IDLE og ca. 70-75 grader LOAD Sorry, men jeg får det ikke mer tydelig fram. Hvis du fortsatt ikke forstår det, har du ikke noe her på forumet å gjøre... EDIT: Uansett hva du sier, så driter jeg i det, for jeg tror de andre forstår det, og ikke bare konser på hva temperaturer de selv har på CPUen sin... Endret 11. januar 2007 av christopher909 1 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 25-35 Det var det du skrev i først post, og ta tyder jeg det til ideal-25 grader, load-35 grader. Å ha 25 grader ideal med stock luftkjøler i et normalt temperetr rom, det er det jeg stusser på. Tror det er du som misforstår litt her, jeg skjønner at du kjører på 1v og stock hastighet og får 35 grader, men 25-25 som du skrev i først post, syntes bare 25 er veldig lav temp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå