Gjest Guest Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Er det noen bra klesbutikker der jeg kan spørre betjeningen i stavanger? Takker for konstruktive, og noe litt mindre konstruktiv kritikk MVH Trådstarter Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Nå vet ikke jeg om noen i Stavanger, men selv liker jeg Jack & Jones og Brandsta (er det rett skrevet?) .. Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 (...) Jeg synes det er vanskelig å smile og være hyggelig uten å virke som en uinterressant kiss-ass fyr, noen som har noen tips ang. dette? :O (...) 7698991[/snapback] Jeg skal sitere David DeAngelo på denne her; "Don't give away your power." Dvs vær gjerne hyggelig, men ikke vær det for å få noe ut av den/de du snakker med. Idet samtalen passer inn i "Hun burde X fordi jeg Y" så er du ute og sykler, og du har nettopp gitt dama begge pedalene. Ikke forvent at hun skal gi deg anerkjennelse for noe du gjør (da er vi på sykkeltur igjen) og gi heller ikke anerkjennelse helt uten videre, f eks fordi hun sprenger pen-skalaen eller har en blendende personlighet der og da. Pene mennesker er fremdeles bare mennesker, og hun kan være totalt bitch eller ha en eller annen uvane som kommer til å irritere fletta av deg når du blir kjent med henne. Dette er ting du ikke aner noe om ved første kontakt, så vær forsiktig og ikke del ut anerkjennelse og respekt fullstendig kritikkløst. La de heller jobbe litt og gjøre seg fortjent til det før de får noe. Så noe som kanskje vil få mange til å steile her; Gjør deg selv til førsteprioritet, og sett det over alt annet. Dette høres kanskje ut som en veldig egoistisk tankegang, men la meg forklare. Jeg mener ikke at du skal ta og ikke gi noe tilbake, det som er ideen her er å fylle opp din egen tank først og så gi overskuddet til andre. Mange jeg har vært borti, meg selv inkludert for ikke så altfor lenge siden, gir uhemmet av seg selv innen fem minutter etter at de har møtt et nytt menneske og lever på at det de eventuelt får tilbake skal fylle reservene. Hvis du gjør dette for mange nok mennesker så vil du til slutt gå tom og brenne deg selv ut uten at det nødvendigvis gir den store gevinsten du håpet på. Derfor, fyll dine egne reserver først og -så-, når du har "full tank" selv, gi av overskuddet. Gi når du har noe å gi, ikke gi noe du ikke har og forvent å få det tilbake. Det er sjelden et sånt regnskap går i balanse. Lenke til kommentar
GudrunF Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 parfyme er neinei. intet er bedre enn vaskeekte, personlig kroppslukt! hår, klær, kropp, osv er helt uten betydning. det er iriterende å oppdage at en samtalepartner snakker deg etter munnen, snakk om det du selv finner spennende. engasjement er hot uansett tema. vi jenter er ikke så skumle som vi later som, snakk til oss synes jeg, iallefall Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 hår, klær, kropp, osv er helt uten betydning. 7721686[/snapback] Det var vel kanskje å ta litt hardt i? Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 vel si det sann da du finner en jente som liker deg slik du ser ut til å være, sant? for du har prøvd å forandre en del ting på deg, så går tiden å du finner tilbake til deg (selv) litt etter litt, hva da? da sier hun men du har forandret deg slik, fra den flotte fyren som var så posetiv osv osv vis dere skjønner, seff kan mann forandre på små ting, klær, hår, trening, det har mer med holdninger å gjøre, men å forandre personlighet for å bli mer populær. for at jentene skal like deg mer? nei takk, derfor sier jeg være deg selv, har du uvaner som bite negler, pille nese, være litt ufin, ja prøv å slutt med det, handler om å ta deg sammen, men du er altid deg selv der inne, seff kan du forandre på det ytre... menmen, sier bare min mening jeg 7702195[/snapback] Da skal du få litt meninger i retur... Personlig avskyr jeg "vær deg selv"-frasen fordi det impliserer at man kan sitte på ræva og ikke gjøre en sheit, og likevel vil drømmedama komme deisende ned på dørstokken fordi man "er seg selv." Jeg var en asosial, nerdete bokorm, sterkt plaget av depresjoner, sosial angst og ett selvbilde med fast adresse i Australia store deler av livet mitt, og vet du hva? Helt korrekt - INGEN DAMER! Men, jeg var fremdeles meg selv, og ifølge "vær deg selv"-modellen så burde jeg blitt nedrent av damer som var perfekte for meg kun fordi jeg var meg selv. Newsflash - Det var først da jeg ble interessert i personlig utvikling, hvordan sjekkemarkedet -egentlig- fungerte og dro meg selv opp av grøfta jeg hadde gravd at ting begynte å skje. Men, fra spøk til Gunnvor... Ideen med å være seg selv er glimrende, men for mange menn skjer det bare ikke. De møter en attraktiv kvinne de -virkelig- har lyst til å bli sammen med, faller sammen som et korthus og er alt annet enn seg selv i håp om å kunne overbevise henne via rasjonell "argumentasjon" at de er den rette for henne. Den mest populære i så tilfelle ser ut til å være "Jeg er jo så snill mot henne, derfor burde hun bli sammen med meg/være sammen med meg til evig tid/ikke ha slått opp." og de fleste menn ser også ut til å være totalt blinde for at dette i bunn og grunn er manipulasjon av samme sort som mange beskylder de "slemme" gutta for å bruke. Dette er egentlig litt interessant; de "snille" beskylder de "slemme" for å være manipulative, gjøre alt i egen vinnings hensikt og behandle kvinner dårlig, samtidig som de forsvarer sin egen bruk av samme taktikk med at de "er sånn". Ett lite utdrag fra en av Double Your Dating-programmene syns jeg var glimrende til å illustrere dette: - Why do you buy her flowers? - Because I'm a genuinly nice guy. - Well, do you buy your best friend flowers? Jeg har dratt fram den der ved et par anledninger, og av en eller annen merkelig grunn får jeg aldri noe skikkelig svar... Og hvis noen skulle finne på å lure; Yep, gjorde det der i årevis før jeg lærte. Så det det hele koker ned til er følgende: Mange menn er alt annet enn seg selv når de skal sjekke ei dame! Hos mange bobler alt av nerver, problemer og andre festlige saker opp til overflaten, og hvis de i det hele tatt tør ta kontakt så faller de gjerne tilbake på en sosial programmering som sier at de skal anvende en overdimensjonert vennemodell der de forvandles til "Wussy Galore" (James Bond-fans vil ta denne...), stiller opp 38 timer i døgnet, hører på hver minste ting de har å si, prøver å løse et hvert problem, gjemmer sider ved seg selv som de -tror- dama ikke vil like og aldri sier dama imot fordi en skrudd ide om at de kan skremme henne vekk hvis de argumenterer for sine egne standpunkter har sneket seg inn. Til sist; Hvis du ikke vil forandre deg, hvordan kan du da utvikle deg? Slik jeg ser det så koker sjekkearenaen ned til kunnskap og personlig utvikling, og en slik utvikling vil aldri "forsvinne" når du har kommet til neste nivå. Jeg skal være enig i at det å oppføre seg som en filmstjerne når man i realiteten er en munk ikke vil holde i lengden, men her er det snakk om å forandre selve fundamentet og bli en bedre, mer selvsikker og mer moden person. Jeg startet selv på denne reisen for litt over ett år siden, og jeg vil påstå at jeg er mer meg selv i selskap med kvinner nå enn jeg noen gang var før. Kjernen er stort sett den samme som for ett år siden og jeg er fremdeles en "snill gutt", men fundamentet er drastisk forandret. Jeg er blitt mer selvsikker og utadvendt, jeg har kastet nerdestilen til fordel for noe litt mer attraktivt og gamle holdninger og tankemønstere har gått i kverna til fordel for nye og mer gunstige ting. Eller sagt på en annen måte; Jeg har funnet mer av -meg-, ikke den jeg tror andre vil jeg skal være. Effekten av dette var blant annet at ei venninne jeg ikke har sett på år og dag kommenterte at jeg ble kjekkere og kjekkere for hver gang hun så meg My $0.02 Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 14. januar 2007 Del Skrevet 14. januar 2007 My $0.02 7721918[/snapback] Sold! Jeg vil legge til to punker som egentlig har komt fram flere ganger i denne tråden. 1. Behandl deg selv godt og ta vare på utseemde ditt. eks. puss tennene, vask kroppen, barber deg, spis ofte med 3-4timers mellomrom, bruk tanntråd, gå med klær som passer deg, etc. 2. Ikke ta ting så høytidelig, hvis du blir avvist av en person, prøv å se det komiske i det. Tenk på alt den personen gikk glipp av, hvor dårlig dømmekraft han har etc. Samtidig som du tenker over hva du kunne gjort anderledes for å virke mer interessant. Det handler om å ta og gi, ingen vil være venn med deg hvis du ikke kan tilby denne personen noen. Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 16. januar 2007 Del Skrevet 16. januar 2007 "klær og utseende har ingenting å si" Det må være noe av det dummeste jeg har hørt, ærlig talt, selfølgelig har det noe å si! Hvordan har det seg at jenter stuper for Brad Pitt, Jhonny Depp og den gjengen der? Dette er jo et første klasses eksempel på at utseende har veldig mye å si, da ingen kjenner filmstjerners personlighet, med tanke på at de aldri viser den, de spiller alltid en annen.. "Vær deg selv!" Selfølgelig skal du være deg selv, og hvis nettopp du har lyst å forandre deg, så er det nettopp du som vil forandre deg, altså du er deg selv ved å ut fylle dine egne ønsker. Hvis du forandrer deg, hvem forandret seg? Jo DU forandret deg, ergo du e fortsatt DEG! Å skape tiltrekkning, er en kunst, noe du må lære, akkuratt som noen er gode til å tegne, må er noen gode til å tiltrekke seg det motsatte kjønn. Og hva gjør du hvis du vil bli god å tegne? Du øver! Blir bare så revet med når jeg hører folk som lever i en ellera nnen drømme verden der alle springer rundt å er glade hele tiden og får akkuratt hvem dem vil uten å løfte en finger. On Topic: Siden du ikke har så mye erfaring med ,jenter som jeg har fårstått, ville jeg(hvis jeg da var deg) i første rekke prøvd å skaffe meg noen jentevenner for å bli mer komfortabel med å snakke me jenter og være rundt jenter. Ved å ha jentevenner blir du også mer opplyst om hvordan jenter tenker, og kan jobbe deg utifra det. Ellers så er det mange bra klær på "Carlings", "Jack & Jones" og "Lime" som alle ligger på Kvadrat på forus utenfor stavanger, og også på Arkaden midt i sentrum. (Although Jack & Jones og Lime ligger rett utenfor.) Lenke til kommentar
Gjest Ikke trådstarter Skrevet 31. januar 2007 Del Skrevet 31. januar 2007 Blåser litt støv av denne tråden for at noen kanskje kan hjelpe meg også. Jeg har litt problemer med å finne på ting å si. Det går ganske fint når vi er en stor gjeng som går i lag, men litt værre når vi er færre. Dette gjelder forsåvidt for begge kjønn, men mest når jeg omgåes med jenter (er gutt 15 selv). Noen som har konkrete tips til hvordan man enklere kan komme i samtale? Skal selv prøve å komme meg litt mer ut enn før. (Blir mye trening, og jeg er ofte sliten etter det.) Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Si det man tenker på, funker ganske greit med meg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Noen som har konkrete tips til hvordan man enklere kan komme i samtale? 7844787[/snapback] Det er bare å skravle i vei det. Ikke tenk for lenge på en setning så du får den helt "perfekt", bare snakk om noe dersom du har noe på hjertet. Har du ikke noe på hjertet må du skape litt spenning i hverdagen, så du får noe på hjertet til siden. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Det går nok bra.. Noen nye klær, ny hårstil, litt god parfyme, da har du damene vettu 7701674[/snapback] Første ville jeg ikke satt fullstendig med griller i skallen på fyren da. Nye klær og frisyre er ofte det som trengs, parfyme er ok til tider (ikke for sterk, men bør kjennes om man stopper opp og snakker med personen litt\ går sakte). Klær og frisyre; Her bør du ikke se ut som en som går i sjappa hver dag, men noen ok klær som ser bra ut. Frisyren kan du gjerne bruke litt tid på. Jentene går ikke etter alle som går godt kledd, men de som de synes ser fine ut (personlig)(og da bør du ikke se ut som en lasaron.. ). Så når du går på sjekkern så ikke forvent god respons med en gang. Men prøv å finn en vennlig tone med henne. Dette inlegget er etter egne erfaringer, men jeg har prøvd å skrive så godt som mulig, og noen finner det sikkert helt feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå