Gjest hvaskjer Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Heisann, jeg er en gutt på 17 som i det siste har slitt med å få det motsatte kjønn på gli. Jeg har gått i tankeboksen og komt frem til at noe må forandres. Jeg har: Lært meg en del om laid-backhet, gjøre ting rolig, vite hva jeg vil, og sist men ikke minst: ta tak i problemer. Det er dette jeg prøver å gjøre nå, ettersom visse ting, og spesielt det visuelle, er vanskelig å bedømme selv. + Om meg: Selvtillitten er god. Jeg er skoleflink/godt belærd Jeg har en god fysikk (relativt muskulløs, ikke feit) Jeg har et OK utseende (ganske normalt vil jeg tro) Jeg er 185CM (ganske grei høyde, altså) - Om meg: Sliter med å finne ting å si i de rette situasjonene (Jobber med dette selv, går fremover) Har en elendig sans for å se hva som ser fint ut. Jeg går for det meste i hullete dongeribukser og sorte T-skjorter, ellers har jeg en viss "skate/snowboarder" stil som ikke passer meg i det hele tatt. Har store lår (ser teit ut med trange bukser) Har en elendig frisyre (lang, halvkrøllete, hultertilbulter) Svetter mye på rompe/lår, lukter ikke men er sykt plagsomt (ja, sånn til vanlig uten noen fysisk aktivitet) Generelt: Jeg går på videregående skole i en klasse helt uten jenter (yrkesfag). Jeg har venner på andre linjer, men jeg er generelt i svært lite kontakt med jenter. Problemet er at siden jeg aldri har hatt noe spesielt med kontakt, blir det vanskelig å opprette. Spørsmål: Hva slags klesstil liker dere på gutter? Hva burde jeg gå for? Hva er viktig å tenke på ang. klær? Hvordan oppnå kontakt med jenter du ikke kjenner, men som henger i vennekretsen din? (kontakt som venner i første omgang) Hva slags hårstil burde jeg gå for (har blondt hår, blå øyne. Spør frisøren om dette om en uke, men kom gjerne med innspill) Hvordan holder man en god ånde? pusser tenner og har en god hygiene, men ånden varer bare ikke lenge nok. Burde jeg bruke parfyme til vanlig? (ikke deo, altså, det gjør jeg ) Har dere noen andre tips om hva som vil være effektivt for å gjøre litt mer/bedre inntrykk? Takker for alle innspill. Jeg vil bruke denne tråden som en liten "dagbok" fremover hvis det blir bra respons. Legger også til noen bilder etterhvert i prosessen Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Et fint sted å starte er faktisk å spørre betjeningen på en klesbutikk om hjelp. De skal være hjelpsomme og finne det som kler deg best. Ikke forvent dette i kjeder som H&M o.l. Kjøp klærne som gjør at du føler deg vel. Når du har handlet klær stikker du til frisøren. Bor du på et lite sted råder jeg deg til å stikke til et litt større sted, hvor frisørene er mer oppdaterte. Det erfarte jeg var mye bedre. De vil gi tips om hva som kler deg av farge og frisyre, og klipper deg slik viss du er med på det. Parfyme syns jeg du skal unne deg, ligg unna parfymer med sterk krydderlukt. Det egner seg bedre for eldre menn. Prøv å lukte litt på Lacoste sine parfymer f.eks. PS: Alle bruker Jean Paul, så ligg unna den. For god ånde: Prøv å pusse tunga når du pusser tennene, ligger mye dritt på den. Vond ånde får man fort viss man er sulten, såeh: Spis regelmessig. Ellers er det ikke værre enn at du har en pakke friskis i lomma til hver tid. Men husk at slike pastiller kan gjøre magen vondt:-P For å få kontakt med jentene bør du vel være der det skjer. Hold deg oppdatert, smil og vær hyggelig og ha tro på deg selv. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Flott. Jeg tar turen innom stavanger så snart sjansen byr seg, har forøvrig allerede bestilt frisørtime her (lite sted), så jeg får ha litt tiltro, hvis ikke går det jo ann å forandre. Har en flaske Davidoff Cool Water som jeg synes lukter utrolig bra, noen innspill på den? Ang. det å holde seg oppdatert er vanskelig, ettersom jeg ikke går ut spesielt ofte (bare på "helligdager"), og dette skaper endel problemer når det gjelder samtaleemner. Ang. å spise ofte er det en stor del av treningsopplegget, så det skjer det mer en nok av Jeg synes det er vanskelig å smile og være hyggelig uten å virke som en uinterressant kiss-ass fyr, noen som har noen tips ang. dette? :O En ting til: Hva slags sko bør jeg skaffe meg? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Skaff deg sko du trives i, og som passer sammen med de nye klærne du kjøper deg For meg er det hvertfall viktig at jeg liker de skoene jeg går i, kan ikke velge sko jeg syns er stygge bare fordi de er in, eller passer et plagg jeg har. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Når det er først snakk om casanova. Dagboken hans ligger ute på nettet, spesielt begynnelsen/forordet er veldig interessant, da han skriver om sin egen livsfilosofi etc. http://www.gutenberg.org/etext/2981 Hele bunten er 12 bind og litt over tre-tusen sider, så det er så som så å lese hele, men et lite utdrag er god lesning. Bare for å komme litt inn i den rett tankegangen. Jeg brukte en uke på første bind, da gav jeg opp. Men veldig god er den, det skal han ha. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hvor vidt er det saklig hvor mye gutten veier ? Tror neppe dette er en sjekketråd.. haha Kjøp en parfyme du trives i, ikke for sterk, ikke for mild, men en du liker. Skoa kan du vel kjøpe de du liker, men kanskje ikke 50-100kr sko, hvis du vil ha kvalitets damer. Superstar sko ( Moi har svarte /m hvite striper ) eller noen andre fine sko til 400-1500kr vel ? et par fine bukser til 500-1000lappen, trenger ikke være så dyre heller, men kanskje anderledes enn alle andre har, feks litt mørkere bukser - ser nye året rundt. Samt fin T-skjorte, undertøy og noe Frisyre - som kanskje er det viktigste. Det med at du ikke er så mye ute og vet hva som skjer rundtomkring, hvorfor ? Endret 11. januar 2007 av Hurt Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Hvor vidt er det saklig hvor mye gutten veier ? Tror neppe dette er en sjekketråd..7699494[/snapback] Sist jeg sjekket het ikke tråden "Prosjekt Cybernova", så utseendet teller. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg veier 78-79Kg og har en bra kropp. Er litt oppe i fettprosent nå PGA bulking (kalorioverskudd, øke fettprosent og muskelmasse), men starter snart med å kutte fettprosenten, så jeg har det under kontroll MVH Trådstarter Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg er ute med venner o.l, bare ikke i helgene og drikker, og det er ofte det samtaleemnet går i. Er også litt nerd så har ikke alltid de mest interressante samtaleemnene å komme med. Noen forslag til hvordan man kan starte en samtale/hvodan man blir mer interressant? MVH Trådstarter Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Finn deg heller ei jente som er interessert i noe av det samme som deg, hvis det er kjæreste du er ute etter Det vil ikke fungere i lengden om hun ble interessert i deg pga. noe du bare sa for å få henne på kroken, og så viser det seg at dere er totaaalt forskjellige. Hva liker du å prate om, og hva kan du mye om? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Hei! Du virker som en intelligent og allright fyr, dette blir sikkert ikke noe problem. Sosialt tilpasshet har mye med erfaring å gjøre, problemet kan da være å komme seg ut litt. Sliter selv litt med dette, selv om jeg er lett omgjengelig når jeg først får ut fingern. Hvordan er du med gutter? Prater du lett med alle slags folk, eller kun de du kjenner godt? Hvis det er jenter i din omgangskrets så gjelder det å komme innpå de i første omgang. Bli med på sosiale ting hvor man gjerne er mange sammen. Trenger ikke nødvendigvis være fest, men kanskje: kino, film, bowling, stranda/skibakken o.l. Om ikke du vil ta direkte initiativ til slikt selv, kan du kanskje foreslå det for en av kompisene dine? Når det gjelder dårlig ånde, så kan et sinktilskudd gjøre underverker (gjerne sugetablett). Dette finnes på apotek, og muligens i din lokale matvarehandel også. Ikke forvent resultater umiddelbart, men etter en uke eller to bør det bli bedre. Angående hårstil og klestil, føler jeg at det er ganske umulig å si noe om på et så generelt basis. Her vil nok de som jobber med det ha mye bra å komme med, hør på de EDIT: ellers er jeg litt enig med Juliess. Det er bra og ha et ønske om å bli noe "bedre", men ikke dra det for langt. Ikke gjør hva som helst for å passe inn og ikke lat som du er noen du absolutt ikke er. Endret 11. januar 2007 av NorthWave Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Jeg synes det er vanskelig å smile og være hyggelig uten å virke som en uinterressant kiss-ass fyr, noen som har noen tips ang. dette? 7698991[/snapback] Du behøver ikke prøve å sjarmere dama i senk med det heiteste blikket og smilet du kan finne, men når du er ute og går til vanlig lønner det seg å gå med et smil om munnen. Hvorfor ikke, livet er jo herlig? Bare venn deg til å være mer blid, er en viss forskjell på å være i godt humør og å være en rævsleiker. Er også litt nerd så har ikke alltid de mest interressante samtaleemnene å komme med. Noen forslag til hvordan man kan starte en samtale/hvodan man blir mer interressant? 7699594[/snapback] Nerder kan også ha det gøy, det er vel ikke sånn at fordi du er dritgod på diff.-likninger så må du snakke om det til alle du møter. Du skulle bare visst hvor lite interessant det er mye av det folk snakker om, bare ren bullshit og koseprat. Det er bare å tillate deg å spøke om ting, snakke om vanlige ting og denslags. Lykke til i jakten på damene, artig å se folk som engasjerer seg Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Problemet er litt av det dere nevner her; å finne likesinnede folk. Ang. hvordan jeg er med venner, kan det være verierende. Noen ganger kan det holdes en interressant og morsom samtale i timevis, andre ganger kan det gå 5min uten at noen sier et ord (dette gjelder gamle venner). Når det gjelder nye venner er jeg relativt åpen, og prøver å være hyggelig. Hva jeg kan om.. Vel, jeg er filosofisk av natur, og diskuterer gjerne tanker, livssyn, politikk, kultur osv. Jeg er også musikkfan, kjenner dog ingen jenter som liker det samme (Hva er galt med indie/alternative? jentene her liker pop og CA alt jeg ikke liker). Ellers er jeg flink med språk, fysikk og teknikk, noe som ikke interresserer så alt for mange (snakker om det med folk som er interressert dog). Problemet er vel at jeg mangler "kule" og "sosiale" ting å snakke om, rett og slett allmenne ting som man ofte sier i grupper med andre mennesker. Jeg kommer godt overens med gutter/venner, men jentene virker bare totalt uinterressert. Som dere sikkert har skjønt bor jeg på et lite sted, men jeg flytter om et halvt år, noe som kan lede til gode eller dårlige ting. Hvem vet. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Du kan snakke om så mangt, om du ikke kan noe om emnet, så kan du jo be han/hun du prater med forelle deg om det - så lenge du virker intressert. Selv har jeg brent meg litt der, mest fordi jeg oppfattes sarkastisk hele tiden, men om det er på fest - så ender det gjerne i noe hyggelig fordèt, siden folk ikke tar hverandre så seriøst da. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Syns egentlig det høres ut som om du har det meste på stell, fiks klesstilen din (hvis den er sådårlig som du gir uttrykk for), og bare prøv å komme i snakk med jenter. Er ikke så vanskelig å finne på noe å si. Spør om hvordan de har det, og så har du samtalen i gang, de svarer noe, du kommer med et oppfølgerspørsmål osv. Jeg ville forresten ikke prøvd å finne en ny klesstil som føles unaturlig, sats på ting som du føler deg vel i fremfor det som er siste mote (siste motan kan jo faktisk også være det du føles deg best i, da). Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 PS: Alle bruker Jean Paul, så ligg unna den. Takk kjære gud! Denne parfymen er bare såååååå 1998 Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Alle føler seg bra i joggedress vel ? jeg gikk med det på skolen i da, jogge-overdel og bukse Var så ekkel jeg da Men en fin bukse som sagt, godluktende - ikke for sterk, og fin på håret, så trenger du nesten ikke si noe, bare lat som du er sjenert, garantert ligg Men iallefall, du skal ikke bare drite i 14årige blonde bimboer da ? Sålenge de aldri noengang kommer til å få de samme intresse som deg.. Finn deg en passende jente, med passende utseende, som passer deg Lenke til kommentar
DNA Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Har store lår (ser teit ut med trange bukser) 7698821[/snapback] Trange bukser ser ikke teit ut med store lår, har selv ganske kraftige og muskuløse lår og går med passe trange bukser. Hvis man har gener for kraftige lår og har trent dem litt skal man ikke sjule dem i baggy bukser synes da jeg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Har store lår (ser teit ut med trange bukser) 7698821[/snapback] Trange bukser ser ikke teit ut med store lår, har selv ganske kraftige og muskuløse lår og går med passe trange bukser. Hvis man har gener for kraftige lår og har trent dem litt skal man ikke sjule dem i baggy bukser synes da jeg 7701585[/snapback] Tenkte på å si det samme, men glemte av det. Støtter DNA i dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå